2015-05-04, 21:36
Medlem
nomadics avatar
Det här var det värsta jag sett på länge. Vi börjar med att släppa till ett friläge efter två minuter men sen är vi ok i någon kvart innan det obligatoriska baklängesmålet kommer som får oss att totalt klappa ihop. Vi fortsätter bjuda på mål och har ett totalt obefintligt anfallsspel, känns det igen ni som orkar läsa mina inlägg i den här tråden?

Jag satt bara och skrattade igår när jag såg Backe och Lundh sitta i Cmore-studion och prata om vilka bottenlagen skulle bli. Halmstad, Sundsvall, Åtvidaberg, Falkenberg och Gefle pekades då ut. Vad är det som får folk att fortsätta tro att vi är bättre än vad vi är? Jag har sagt det femton gånger nu sedan i vintras, vi är ett helt annat lag som spelar på ett helt annat sätt nu jämfört med i höstas.

I vilka andra allsvenska lag skulle spelare som Holmberg, Pode, Valgardsson, Sigurbjörnsson eller Nkili få speltid?

Som jag skrev i cuptråden kommer den där jävla cupfinalen bara som en börda nu när vi måste lägga all energi på att slåss för våra liv i serien. Skulle vi mot ALLA odds skrällvinna där ska vi alltså i sommar börja resa runt i veckorna och spela kvalmatcher till EL också med vår supertunna trupp...

Nu är det mörkt.
Citera
2015-05-04, 21:45
Moderator
easy_dans avatar
Jaha är det såhär det känns att förlora ett derby? 2-1 i derbyn i år iaf får agera som tröst.

Gnaget knappt bättre i första, Goitom och Bangura in ändrar matchen helt speciellt Goitom fram till målet och Bangura efter målet. Fuhre måste göra bättre ifrån sig, inte ett bra inhopp än i år och anfallsspelet helt obefintligt idag tyvärr. Många spelare som inte lyfter sig, då vinner man inga derbyn.
Citera
2015-05-04, 21:45
Medlem
Ganska rättvis seger i trummderbyt. Bajen skapade inte så mycket.
Citera
2015-05-04, 21:46
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Blåvitt har ju iallafall gjort allsvenskans bästa värvning i år i Rogne. Möjligen Eikrem som är i samma klass.

Satan vad bra han är. Blir båda norrmännen sålda redan i sommar kanske?
Citera
2015-05-04, 21:48
Medlem
Kafferastens avatar
Trist att bajen förlorade men tycker att laget börjar se segt ut. Många trötta ben. AIK vinner rättvist och Goitom är riktigt bra. Han gör den där skillnaden som Kennedy kan göra för bajens spel.
Citera
2015-05-04, 21:49
Medlem
simonvps avatar
Bara att gratulera råttorna, klart bättre i andra halvlek och rättvis seger. Goitom, Bangura och Ofori, vilka spelare asså. Det är Goitoms och Banguras inhopp som förändrar matchen helt till aiks fördel, de lyckades dra upp tempot alldeles för högt för att vi skulle hänga med. Bra också att inte förlora pga några domarmissar, känns som att det varit för många sånna i år.
Citera
2015-05-04, 21:50
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Blåvitt har ju iallafall gjort allsvenskans bästa värvning i år i Rogne. Möjligen Eikrem som är i samma klass.

Rogne är riktigt bra, klickade direkt med Bjärsa verkar det som. Strömbergsson var inte riktigt lika bra.
Det var en billig straff, mycket billig.
Citera
2015-05-04, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Givetvis kommer vi inte att sälja Eikrem i sommar. Jag tror inte heller att Mats Gren är så dum så att han skeppar iväg Rogne mitt under säsongen.
Citera
2015-05-04, 22:06
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Givetvis kommer vi inte att sälja Eikrem i sommar. Jag tror inte heller att Mats Gren är så dum så att han skeppar iväg Rogne mitt under säsongen.

Nej, det var lite halv retoriskt jag skrev det. Men dom är båda enligt mig allsvenskans två bästa spelare efter 7 spelare omgångar.

Skoj dock med profilvärvningar som presterar.

Likt Dickson Etuhu i AIK och Ajdarevic i HIF också.

Citera
2015-05-04, 22:13
Medlem
Julinhos avatar
Fegt, oinspirerat, ovärdigt. Vi prickar in den usla formen vid samma tidpunkt som ifjol. Då var det lag som Värnamo och Äckelholm som piskade oss.

Det syns tydligt hur nedtränade vi är och det gör också att vi inte vågar spela utan kör någon form av Kalmar á 2004. Får hoppas att höstsässen blir likadan som ifjol..
Citera
2015-05-04, 22:30
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det var en billig straff, mycket billig.

Jag tillhör dom som tycker att klagomål på domarna är ganska tröttsamt och ofta orättvist, men den straff som FFF fick var helt bisarr. FFF:aren bokstavligt kastar sig rätt in i Alesami. Klar frispark för Blåvitt om något. Så får inte domslut se ut på elitnivå. Tur att det inte kom att ha någon betydelse i slutändan.
Citera
2015-05-04, 22:49
Medlem
anteri17s avatar
Bajen har haft ett väldigt, väldigt tuff spelschema nu till en början. Man har peggat upp sig mer än väl inför resterande del av första halvan av säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in