2015-05-04, 13:47
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Frågan är om Hauksson ens spelar i aik när han är bättre än Saevarsson är nu...?

Det kan vi bara spekulera i. Tycker han stått för en stark säsong hittills i AIK bortsett från några bortslagna inlägg.
Citera
2015-05-04, 14:00
Bannlyst
Tur "Guliganerna" har alltså, jäkla tacos santa maria klubb..

Inte fan kan ett gäng sådana farmare vinna allsvenskan
Därför är de ett måste att MFF slår "guliganerna" (lol) på måndag

Egentligen så skulle denna taco klubb tappat poäng mot sundsvall så MFF kunde gå 7 poäng +
Skulle inte förvåna mig om de tar en skitseger nu istället på måndag

Nej SM guldet kan inte gå dit
Citera
2015-05-04, 14:02
Medlem
mishimas avatar
Den här kommer vi ihåg nästa gång vi läser om någon klubb som har fått någon ny skum sponsor och det lovas guld och gröna skogar.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/djurgarden/djurgarden-bekraftar---har-inte-fatt-betalt-av-huvudsponsorn-/

Är väl inte första gången när det gäller en svensk klubb. Sponsorkontrakt som är för bra för att vara sanna är sällan...
Citera
2015-05-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Den här kommer vi ihåg nästa gång vi läser om någon klubb som har fått någon ny skum sponsor och det lovas guld och gröna skogar.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/djurgarden/djurgarden-bekraftar---har-inte-fatt-betalt-av-huvudsponsorn-/

Är väl inte första gången när det gäller en svensk klubb. Sponsorkontrakt som är för bra för att vara sanna är sällan...
Skön läsning, hur naiva är dom egentligen i dif?
Citera
2015-05-04, 14:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingakrusiduller
Skön läsning, hur naiva är dom egentligen i dif?

Har hänt många klubbar. Bland annat mitt MFF. Två gånger till och med. Första gången med Ericsson-avtalet 2000 och sedan sponsorsamarbetet med IMG. Man har blivit luttrad helt enkelt.
Citera
2015-05-04, 14:11
Medlem
Citat:

Får mig att tänka på hela soppan kring Östersund och Libyen. Herregud vad det slog slint.

Lite relaterat till det så släppte Lundh en podcast idag tillsammans med Fredrik Söderström (Spelade i Bajen 2008-2010) där det spekuleras om vart alla transferpengar försvann. Har själv inte hunnit lyssna på avsnittet ännu.

http://blogg.fotbollskanalen.se/lundhpod/2015/05/04/49-fredrik-soderstrom/

Angående derbyt så tror jag att vi har ganska små chanser att vinna nu när Kennedy inte är med. Men Nanne är Nanne och han har alltid en räv bakom örat. Enligt FK kommer vi att lira 4-4-2 och startelvan påstås vara:

Hopf
Solheim - Saetra - Saevarsson - Batan
Besara - Israelsson - Persson - Silverholt
Söderqvist - Hallenius

Spelar vi på det viset så misstänker jag att man vill att Besara och Silverholt (Som bägge egentligen är innermittfältare) går väldigt mycket in i planen för att låta våra offensiva ytterbackar sköta djupledsspelet längs kanterna. Hoppas som sagt att Nanne har snappat upp några svagheter hos Gnaget och återigen lyckas att taktiskt manövrera ut Alm.
Citera
2015-05-04, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
En sak jag vill fråga MFF:arna här. Jag har ju sett en massa hyllningar av Eikrem, inte helt oförståeligt, men en sak som jag noterade igår var att han var väldigt omständlig med bollen ett antal gånger.
Ja, av det jag sett gör Eikrem ofta det väldigt svårt (eller fint) för sig, lite för perfektionistiskt. Om han kunde spela lite enklare hade han varit ännu bättre. Det är dock svårt att klaga när han på 7 matcher gjort 2 mål och spelat fram till 6, men i andra halvlek mot FFF var han riktigt dålig; tveksam inställning och han gjorde det alldeles för krångligt vilket resulterade i misslyckade försök offensivt och farliga bolltapp defensivt. Mer eller mindre korrekt iakttagelse från din sida med andra ord.

Citat:

http://unvis.it/www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/bluffades---nu-kan-dif-bryta-med-al-shaheen/
Citat:
Bluff är fel ord. Jag var själv nere i Dubai och det fanns ett kontor och det fanns människor.
Kontor och människor betyder inte att det är äkta. Framför allt inte i Dubai; det vet Svennis!
Citera
2015-05-04, 14:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja, gårdagens matcher, får man skriva nått om dom här nu?

En sak jag vill fråga MFF:arna här. Jag har ju sett en massa hyllningar av Eikrem, inte helt oförståeligt, men en sak som jag noterade igår var att han var väldigt omständlig med bollen ett antal gånger. Det jag tänkte först var att det inte var så konstigt att han inte hade gjort så många mål med tanke på hur mycket han behandlade bollen innan han kom till avslut. Men sen på slutet så slog det mig att det han gjorde var att han var alltid väldigt noga med att komma till ett perfekt läge för insidan av högerdojan innan han gjorde nånting. Är det så enkelt som att han är grym när han kan lägga bollen perfekt på foten men usel annars? I så fall är det inte konstigt att han misslyckats i ligor där det går lite snabbare. Kan ju också innebära att det är lätt att plocka bort honom från spelet om nån motståndare får för sig det, nu vet jag ju inte om det är nån bra idé ändå, men det är ju en möjlighet i alla fall..

Och sen måste jag säga att jag blev imponerad av Cibickis spelförståelse. Har inte sett honom så mycket förut men för att egentligen vara anfallare så skötte han det ju exemplariskt när Yotun gick bort sig i offensiven. Ett antal gånger som han snabbt var nere på ytterbacksposition och skötte försvaret utmärkt. Snyggt sånt.

Jag har haft ungefärliga tankegångar som du. Han är rätt omständlig i sitt spel, men med rätt tränare tror jag att han kan lära sig vara lite mer bestämd och spela lite rakare.

Han slog en helt bisarr krossboll igår. Han slog den en gång men motståndaren bröt den och slog den på nytt på volley. Det såg ut som han drog till bara, men den satt på Cibickis fot på andra sidan plan.
Senast redigerad av mishima 2015-05-04 kl. 14:56.
Citera
2015-05-04, 14:52
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Ännu ett efterspel ifrån MPs närvaro i klubben. Även om det verkar vara dennes kompis som låg bakom detta.
Citera
2015-05-04, 14:54
Medlem
Bajenjeppes avatar
Om det är nån som kan ersätta Kennedys förmåga att hålla i bollen, så är det Pablo Pinones-Arce. Han kan hålla i bollen, är extremt erfaren och gör ofta mål när han får chansen. Jag skulle inte ha något emot om han startade på topp i den här matchen, men tror nog att Linus får fortsatt förtroende.
Citera
2015-05-04, 15:31
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Jag har haft ungefärliga tankegångar som du. Han är rätt omständlig i sitt spel, men med rätt tränare tror jag att han kan lära sig vara lite mer bestämd och spela lite rakare.

Han slog en helt bisarr krossboll igår. Han slog den en gång men motståndaren bröt den och slog den på nytt på volley. Det såg ut som han drog till bara, men den satt på Cibickis fot på andra sidan plan.
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Ja, av det jag sett gör Eikrem ofta det väldigt svårt (eller fint) för sig, lite för perfektionistiskt. Om han kunde spela lite enklare hade han varit ännu bättre. Det är dock svårt att klaga när han på 7 matcher gjort 2 mål och spelat fram till 6, men i andra halvlek mot FFF var han riktigt dålig; tveksam inställning och han gjorde det alldeles för krångligt vilket resulterade i misslyckade försök offensivt och farliga bolltapp defensivt. Mer eller mindre korrekt iakttagelse från din sida med andra ord.
Det jag funderade på var ju om det bara satt i huvudet, då kan ju rätt tränare förhoppningsvis få fason på honom, eller om det sitter i fötterna. Har han hela livet tränat rättvänd med perfekt upplagda bollar så är det ju lite värre..
Men om det nu var på volley han satte den crossen så talar det ju dock lite emot min tanke.
Citera
2015-05-04, 16:14
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
för att låta våra offensiva ytterbackar sköta djupledsspelet längs kanterna.

Risken är ju att Batan i vanlig ordning kommer släppa till riktigt generösa luckor bakåt. AIK är nog väl inlästa på att straffa oss där. Får hoppas Silverholt (om han spelar) kan täta till där.

Edit: de skulle nästan kunna byta position kom jag på. Batan är ju gammal offensiv mittfältare.

Edit 2: på andra kanten hoppas jag Måns Söderqvist kan förvandla Nisse till ett rundningsmärke. Tror inte Bahoui är så sugen på att jobba hem direkt.
Senast redigerad av gato12 2015-05-04 kl. 16:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in