Citat:
Ursprungligen postat av
Bajenjeppe
Det där fattar inte jag. Hur fan kan du få det till att "Malmö tog ner oss på jorden" när ingen förväntade sig annat än vinst för Malmö? I så fall är det ju Åtvidaberg som ska "ta ner oss på jorden" på lördag.
Därför att fan och hans moster därute i Söder-dimman har snackat om topplacering i år, tror sig kunna slå vem som helst osv. Det är en hybris som enbart kan åstadkommas när det gäller medias favoritlag. Jag spår att det går hyggligt i början och sedan blir det problem när skadorna kommer in. Framförallt en skada på Måns Söderqvist och hela ert kontringsspel är som bortblåst.
Hammarby hade tur vid målet också. Hade inte bollen touchat Tinnerholms vad så hade inte den bollen gått in.
Sedan ska jag vara lite kritisk mot Malmö också. Yotun och Sana håller inte på vänsterkanten, två yra Fifa-spelare som enbart går offensivt men uppenbarligen brister i defensiven. Lewicki är klart mycket bättre fotbollsspelare än Adu och borde spela i mitten tillsammans med Eikrem, som inte är bra där ute på kanten. Berget är kass och Rosenberg var inte bra idag, han såg ofokuserad och gnällig ut och jag förstår varför han bommade straffen.