2015-04-20, 22:36
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
3-1 MFF.

Snyggt.

Jaja, skönt Bajen blev nedtagna på jorden. Välkomna till Allsvenskan, ni är nykomlingar, lugna ner er i er hybris. Hur många gråtande krönikor lär vi få se i media imorgon?
Citera
2015-04-20, 22:39
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Snyggt.

Jaja, skönt Bajen blev nedtagna på jorden. Välkomna till Allsvenskan, ni är nykomlingar, lugna ner er i er hybris. Hur många gråtande krönikor lär vi få se i media imorgon?

Det där fattar inte jag. Hur fan kan du få det till att "Malmö tog ner oss på jorden" när ingen förväntade sig annat än vinst för Malmö? I så fall är det ju Åtvidaberg som ska "ta ner oss på jorden" på lördag.
Citera
2015-04-20, 22:39
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Exepelsevis en fullkomligt befängd offside på Israelsson, Yotun slänger medvetet upp en armbåge i Måns Söderqvist ansikte utan att det händer något och straffen på en fällning som är solklart utanför.

Israelsson hann iofs få iväg ett avslut och Robin räddade. När skedde Yotuns armbåge? Straffen resulterade ju inte i något mål ändå...

Citat:
Hur är det relevant?

Ditt inlägg gav sken av att vi vann tack vare "misstagen vi tjänade på".
Citera
2015-04-20, 22:43
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Surt att vi inte får frisparken vi ska ha vid 2-1, bra läge för kvittering. Malmö visserligen bättre men lyckas inte stänga matchen ens med en absurt dömd straff, nej där kommer man billigt undan.

Förstår inte riktigt Nannes byten idag, startelvan funkade bra men Besara in på topp för Linus och sedan Solli in är två udda byten som inte alls betalar av sig. Pablo såg pigg ut dock, kanske dags att han får starta snart.

Kennedy hade redan fått sin gratis frispark när Sana blåste honom i nacken.
Citera
2015-04-20, 22:45
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Det där fattar inte jag. Hur fan kan du få det till att "Malmö tog ner oss på jorden" när ingen förväntade sig annat än vinst för Malmö? I så fall är det ju Åtvidaberg som ska "ta ner oss på jorden" på lördag.

Därför att fan och hans moster därute i Söder-dimman har snackat om topplacering i år, tror sig kunna slå vem som helst osv. Det är en hybris som enbart kan åstadkommas när det gäller medias favoritlag. Jag spår att det går hyggligt i början och sedan blir det problem när skadorna kommer in. Framförallt en skada på Måns Söderqvist och hela ert kontringsspel är som bortblåst.

Hammarby hade tur vid målet också. Hade inte bollen touchat Tinnerholms vad så hade inte den bollen gått in.

Sedan ska jag vara lite kritisk mot Malmö också. Yotun och Sana håller inte på vänsterkanten, två yra Fifa-spelare som enbart går offensivt men uppenbarligen brister i defensiven. Lewicki är klart mycket bättre fotbollsspelare än Adu och borde spela i mitten tillsammans med Eikrem, som inte är bra där ute på kanten. Berget är kass och Rosenberg var inte bra idag, han såg ofokuserad och gnällig ut och jag förstår varför han bommade straffen.
Citera
2015-04-20, 22:46
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Snyggt.

Jag har inte hört någon från Bajen - håll som ens drömde om en pinne borta mot Malmö. Så vilken hybris är det du talar om?
Citera
2015-04-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Kennedy hade redan fått sin gratis frispark när Sana blåste honom i nacken.
Du menar när Sana trampade Silverholt på hälarna utan att ens vara nära bollen?

Partisk som man är så tycker jag att vi får väldigt mycket mot oss samtidigt som inget enskilt är matchavgörande. Idag ser man varför Malmö varit ett topplag de senaste åren samt varför vi inte kommer vara det redan i år. Men framtiden ser mycket ljus ut.
Citera
2015-04-20, 22:48
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Därför att fan och hans moster därute i Söder-dimman har snackat om topplacering i år, tror sig kunna slå vem som helst osv.

Ska du snacka om dimma som du sitter och mytar, tröttsamt värre.
Citera
2015-04-20, 22:50
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Därför att fan och hans moster därute i Söder-dimman har snackat om topplacering i år, tror sig kunna slå vem som helst osv. Det är en hybris som enbart kan åstadkommas när det gäller medias favoritlag. Jag spår att det går hyggligt i början och sedan blir det problem när skadorna kommer in. Framförallt en skada på Måns Söderqvist och hela ert kontringsspel är som bortblåst.

Hammarby hade tur vid målet också. Hade inte bollen touchat Tinnerholms vad så hade inte den bollen gått in.

Sedan ska jag vara lite kritisk mot Malmö också. Yotun och Sana håller inte på vänsterkanten, två yra Fifa-spelare som enbart går offensivt men uppenbarligen brister i defensiven. Lewicki är klart mycket bättre fotbollsspelare än Adu och borde spela i mitten tillsammans med Eikrem, som inte är bra där ute på kanten. Berget är kass och Rosenberg var inte bra idag, han såg ofokuserad och gnällig ut och jag förstår varför han bommade straffen.

Det där har du och andra motståndarsupportrar fantiserat ihop själva. Jag har endast sett en Bajare som tror på topplacering. Jag och många andra hoppas mest på att undvika bottenstriden och det har vi varit tydliga med sen länge. Sen spelar det ju ingen roll om vi så trott på guld för Malmö borta är ändå ingen match folk förväntar sig vinst i.

Skada på Måns? Ja han var ju skadad i derbyt senast och det gick ju rätt bra ändå
Citera
2015-04-20, 22:55
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Är ÖSK i cupfinalen redan mentalt eller vad händer? Tyckte de spelade bra i cupen tidigare denna säsongen men nu verkar de ju vara värdelösa.
Jag vet inte. Men en sak är säker. Spelet i cupen och i hösten 2014 jämfört med spelet nu är som natt och dag. Det är helt sjukt vilken förvandling som har skett. Det är f*n sämre än 2012.
Citera
2015-04-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maradonuts
Ja var bara lite upphaussande kaxig över att det gått så bra med vårt unga lag. Nisse läser nog en del i defensiven e jag säker på, men då vår motor Rhodén kanske står på skadelistan imorrn hopas jag Claesson tar hans plats så vi får in Zeneli från start... då lär det spraka!

Varför skulle han inte spela, han är ju med i truppen?
Citera
2015-04-20, 23:07
Medlem
Citat:

Hehe du måste va en av dom mest puckade jag har läst på flashback.God natt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in