2015-04-26, 17:26
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RYTU
Inte hur en tråd modereras utan på modereringen i allmänhet.
Det är väl just det den här tråden är till för men du kan inte göra det i vilken tråd som helst bara för att du känner att du måste gråta ut lite här och där.
Citera
2015-04-26, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det är väl just det den här tråden är till för men du kan inte göra det i vilken tråd som helst bara för att du känner att du måste gråta ut lite här och där.

Nu är du ingen mod men jag undrade eftersom jag blir censurerad och undrar om man kan skriva allmänna kommentarer utan att namnge moderator eller tråd utan att bli varnad.

Så om man skriver ett inlägg som är ontopic och har en mening som lyder: "får se om detta raderas eller ej" eller "får se om detta censureras" eller "mina svar censurerades så du kan inte se svaret" blir man varnad då? Det är det jag hoppas nån mod kan klargöra.
Citera
2015-04-26, 17:55
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Nu är du ingen mod men jag undrade eftersom jag blir censurerad och undrar om man kan skriva allmänna kommentarer utan att namnge moderator eller tråd utan att bli varnad.

Så om man skriver ett inlägg som är ontopic och har en mening som lyder: "får se om detta raderas eller ej" eller "får se om detta censureras" eller "mina svar censurerades så du kan inte se svaret" blir man varnad då? Det är det jag hoppas nån mod kan klargöra.
Det finns ju en viss risk att det då raderas för 0.03 eller 0.06 eftersom det sällan tillhör ämnet. Varför inte helt enkelt låta bli irrelevanta kommentarer om modereringen i inlägg som handlar om annat? Då kommer det inte raderas, ingen får varningar och vi slipper göra någonting åt det. Alla blir vinnare.

Det handlar inte om censur utan du får ha och framföra vilka åsikter du vill, men det måste ske på rätt ställe och på rätt sätt om det ska fungera.
Citera
2015-04-26, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det finns ju en viss risk att det då raderas för 0.03 eller 0.06 eftersom det sällan tillhör ämnet. Varför inte helt enkelt låta bli irrelevanta kommentarer om modereringen i inlägg som handlar om annat? Då kommer det inte raderas, ingen får varningar och vi slipper göra någonting åt det. Alla blir vinnare.

Det handlar inte om censur utan du får ha och framföra vilka åsikter du vill, men det måste ske på rätt ställe och på rätt sätt om det ska fungera.

Det är tveklöst censur, men strunt i det nu. Och jag kan ju inte visa det eftersom jag då får varning.

Jag fick min signatur raderad eftersom jag namngav en mod som censurerade mig. Signaturen jag har nu verkar ingen klaga på. Om jag skriver en signatur som lyder ungefär:

"Moderatorer censurerar, när man sedan nämner det får man varning för 0.06. Skriver man nånting dåligt om dem varnar de en för trams och offtopic trots att inlägget är ontopic"

Alltså en allmän klagan och utan att namnge, är det ok?
Citera
2015-04-26, 18:45
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer

Jag kan inte riktigt förstå varför det är massiva konspirationsteorier angående detta - majoriteten är här för att få ett fungerande forum, och de som inte är det är inte kvar särskilt länge.

Jag har missat dom massiva konspirationsteorierna, vad går dom ut på?
Citera
2015-04-26, 19:57
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Jag skulle uppskatta om nån mod kunde klargöra vad som gäller. När man skriver i denna tråd hänvisas till 0.06 som "enskild mod-åtgärd". Är kommentar om allmän mod-åtgärd tillåtet?

Är dessa meningar i ontopic-inlägg eller signaturer tillåtna:

X

Bara så jag vet och kan undvika varningar. Tack tack.

Om du inte kontaktat moderatorer och admins innan du gjorde detta inlägg så är det 0.06 vilket det nu också är rapporterat för. Konstigt att det ska vara så svårt att förstå.
Citera
2015-04-26, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Om du inte kontaktat moderatorer och admins innan du gjorde detta inlägg så är det 0.06 vilket det nu också är rapporterat för. Konstigt att det ska vara så svårt att förstå.

Meningarna är påhittade exempel!

Är kommentar om allmän mod-åtgärd tillåtet?
Citera
2015-04-26, 20:23
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Meningarna är påhittade exempel!

Är kommentar om allmän mod-åtgärd tillåtet?
Att ha det som signatur?
Ordet "patetiskt" ligger ju nära till hands, men visst så länge du håller det på en allmän nivå borde det inte möta några hinder.

Räkna dock med att bli betraktad som en patetisk nolla i bästa fall och i sämsta fall hamnar du på ignore
Citera
2015-04-26, 20:25
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Jag skulle uppskatta om nån mod kunde klargöra vad som gäller. När man skriver i denna tråd hänvisas till 0.06 som "enskild mod-åtgärd". Är kommentar om allmän mod-åtgärd tillåtet?

Är dessa meningar i ontopic-inlägg eller signaturer tillåtna:

xxx

Bara så jag vet och kan undvika varningar. Tack tack.

EDIT: MENINGARNA ÄR PÅHITTADE EXEMPEL!!!!!!
Du har redan fått svar på om det är okej att framföra meningarna i ett i övrigt OnT-inlägg:
(FB) Moderatorer vs. användare - samlingstråden

Vad gäller din signatur kan du inte använda den för att komma runt 0.06 och de regler som finns att följa vad gäller klagomål: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator. Några av dem gränsar till just detta.
Citera
2015-04-26, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du har redan fått svar på om det är okej att framföra meningarna i ett i övrigt OnT-inlägg:
(FB) Moderatorer vs. användare - samlingstråden

Vad gäller din signatur kan du inte använda den för att komma runt 0.06 och de regler som finns att följa vad gäller klagomål: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator. Några av dem gränsar till just detta.

Kan ni uttrycka er tydligare?

"Det finns ju en viss risk att det då raderas för 0.03 eller 0.06 eftersom det sällan tillhör ämnet."

"Några av dem gränsar till just detta."

Sånt här säger inte så mycket. Klarspråk uppskattas. Det är bara att skriva ja eller nej till exemplen. Tack tack.
Citera
2015-04-26, 21:05
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Varför lägger du dig i? Det var vaga svar din nolla, eftersom jag blivit varnad vill jag veta med tydlighet hur man får skriva.

Sätt mig på ignore nu. Tack på förhand och dra åt helvete.

Jag, Tinuviel och moderator emeritus epost72 har svarat dig. Att du är oförmögen att ta till dig dessa svar är dessvärre ditt problem. Det går knappast att göra det tydligare.
Citera
2015-04-26, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Jag, Tinuviel och moderator emeritus epost72 har svarat dig. Att du är oförmögen att ta till dig dessa svar är dessvärre ditt problem. Det går knappast att göra det tydligare.

Du:

Citat:

ChristianX

Citat:
Det finns ju en viss risk att det då raderas för 0.03 eller 0.06 eftersom det sällan tillhör ämnet.

Tinuviel:

Citat:
Några av dem gränsar till just detta.

Horungen epost72 som du tar upp:

Citat:
men visst så länge du håller det på en allmän nivå borde det inte möta några hinder.

Detta är inte tydligt nånstans. En anmäler, två säger "viss risk" och "gränsar" och horungen säger att det är ok.

Men jag tolkar det som att man kan uttrycka sig allmänt och att exemplen var ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in