Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
En sak jag undrar: jag har läst att alla avstängningar röstar alla moderatorerna om? Gäller det alltså även småavstängningar för ohörsamhet 1v, etc?
Eftersom det sker väldigt många avstängningar, orkar man som moderator sätta sig in i vad man röstar om, eller röstar man slentrian ja?
Alla avstängningar röstas fram. Även de på 1 vecka. Som du kan läsa i regelverket:
"Vid första avstängningen blir man avstängd en vecka, vid andra en månad och vid tredje i sex månader. En varning eller avstängning preskriberas ett år efter att den började verkställas."
Således röstar vi inte om längden, den är ett resultat av tidigare avstängningar det senaste året.
Alla moderatorer har en röst, och alla ska rösta. Men eftersom även vi får ta semester osv, resa till platser där vi är uatan internet, så händer det att man inte röstar i exakt allt.
Det är tungt ibland att rösta, för vi ska sätta oss in i läget. Som tur är är faktiskt många av avstängningarna inte så komplicerade. Ta exempelis ett påhittat inlägg:
"LYSTRING! Alla som vill köpa X är välkomna tilll ABC.DEF, de har extrapris. Ange koden XYZ så får jag cash och du får rabatt!"
Det är inte det svåraste fallet av 1.01 (reklam) som jag stött på. Men visst, ibland kommer de där svåra pollarna där man måste läsa på rejält med inlägg och resonemang för att bilda sig en uppfattning om vad som redan sagts i tråden och sedan rösta. I ett regelbrott 1.06, har personen outat sig själv, osv?
Jag vågar inte säga att ingen av mina kollegor slentrianröstar, men jag tror inte det skulle vara vanligt om någon nu gör det.