2015-04-23, 23:29
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Det där var en synnerligen maffig recension! Tyvärr hinner jag inte läsa den ikväll, men imorn så ska studera texten ingående. Jag gillar också Marvel och har gått och väntat på den här filmen. Noterade femman i alla fall, så jag utgår ifrån att jag kommer tycka den är väldans bra!

Haha, jäklar. Ja det var en frodig recension. Måste ju ge dig en eloge för att du tar dig tiden med dina inlägg!

Haha, du orkade inte vänta till imorgon att läsa den ?

Tacka för att du uppskattar recensionen. Enligt mig är det den bästa filmen i MCU. Men jag tycker där egentligen bara varit 5 riktigt bra filmer där jag ser de andra mer som underhållande popcorn rullar. De andra 5 visar verkligen det där extra och går den extra milen.

Iron Man
The Avengers
Captain America: The Winter Soldier
Guardians of the Galaxy
Avengers: Age of Ultron
Citera
2015-04-23, 23:37
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Haha, du orkade inte vänta till imorgon att läsa den ?

Tacka för att du uppskattar recensionen. Enligt mig är det den bästa filmen i MCU. Men jag tycker där egentligen bara varit 5 riktigt bra filmer där jag ser de andra mer som underhållande popcorn rullar. De andra 5 visar verkligen det där extra och går den extra milen.

Iron Man
The Avengers
Captain America: The Winter Soldier
Guardians of the Galaxy
Avengers: Age of Ultron
Jodå, men jag scrollade igenom den en extra gång och blev imponerad över hur lång den var.

Jo, eftersom någon tyckte att du skrev för långa omdömen/recensioner så tyckte jag det var viktigt att belysa att någon uppskattar det.
Citera
2015-04-23, 23:42
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Jodå, men jag scrollade igenom den en extra gång och blev imponerad över hur lång den var.

Jo, eftersom någon tyckte att du skrev för långa omdömen/recensioner så tyckte jag det var viktigt att belysa att någon uppskattar det.

Ja jag bryr mig inte riktigt över de som inte gillar de långa recensionerna. Helt enkelt att inte läsa dem, svårare än så är det inte. Jag vill skriva och få ut allt de jag vill säga om filmen i ett enda stycke då jag älskar filmer så pass mycket att jag älskar att prata om dem efter jag sett de.

Ser fram emot vad du tycker om den, när skulle du se den?
Citera
2015-04-23, 23:54
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ja jag bryr mig inte riktigt över de som inte gillar de långa recensionerna. Helt enkelt att inte läsa dem, svårare än så är det inte. Jag vill skriva och få ut allt de jag vill säga om filmen i ett enda stycke då jag älskar filmer så pass mycket att jag älskar att prata om dem efter jag sett de.

Ser fram emot vad du tycker om den, när skulle du se den?
Nej precis, men då detta är ett diskussionsforum så gillar i alla fall jag att läsa vad andra skriver och sådär. Utan er andra här skulle det ju inte bli värst mycket till forum, så jag vill ju gärna uppmuntra till att du fortsätter skriva i sedvanlig anda.

Det vet jag inte, men jag sa till kompisen igår att jag gärna skulle se den på bio i alla fall. Får väl se efter jag läst igenom vad du skrivit imorn och så. Man har väl tid på sig antar jag då den hade premiär igår va?

Snabb fråga, bästa respektive sämsta skådespelarinsatserna? Scarlett brukar man ju kunna lita på att hon levererar.
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-04-23 kl. 23:57.
Citera
2015-04-24, 00:08
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Avengers: Age of Ultron (2015)

5 av 5!

Som alpra skriver, maffigt långt och en bra recension. Som du skriver innan recensionen så framstår det ju att du älskar filmen och Marvels liknande filmer. Kul för dig! Själv är jag väl inget jättestort fan av dem även om jag uppskattar underhållningsvärdet i filmerna. Fast nu blev jag ännu mer sugen att se den här blockbustern!

En fråga dock: Bör man ha sett Captain America: Winter Soldier innan denna eller går det bra att mest ha sett första Avengers och de båda Thor-filmerna? Har nämligen inte sett andra Captain America filmen ännu.
Citera
2015-04-24, 00:28
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Snabb fråga, bästa respektive sämsta skådespelarinsatserna? Scarlett brukar man ju kunna lita på att hon levererar.

Går inte riktigt att besvara då alla skådespelarna gör riktigt bra insatser och gjort rollerna sina egna till perfektion. Downey Jr ÄR Iron Man, Chris Evans ÄR Captain America etc.
Men för att göra det mer exklusivt säger jag Paul Bettany som Vision. Mest för att karaktären är en av de mest intressanta av de alla samt att Paul Bettany ger väldigt mycket till rollen trots att han inte dyker upp fören tredje akten.

Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
En fråga dock: Bör man ha sett Captain America: Winter Soldier innan denna eller går det bra att mest ha sett första Avengers och de båda Thor-filmerna? Har nämligen inte sett andra Captain America filmen ännu.

Tror det hade underlättat en del. Främst för att där händer en stor och viktig sak i Winter Soldier som reflekterar på framtida MCU filmer, inklusive denna. Samt att Falcon är med och min ena vän som var med hade inte sett Winter Soldier filmen och när filmen var slut visste han inte vem Falcon var. Så jag skulle verkligen rekommenderat att se den innan du hoppar på denna. Du kommer inte vara vilsen och du kommer hänga med oavsett vad, men det kommer förstärka känslan och du kommer förstå referenser mycket bättre.
Dessutom hjälper det att Winter Soldier är en av de bästa i MCU samt den spelar sig mer som en 70-tals spion thriller mer än en action superhjältefilm.
Citera
2015-04-24, 00:36
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Som alpra skriver, maffigt långt och en bra recension. Som du skriver innan recensionen så framstår det ju att du älskar filmen och Marvels liknande filmer. Kul för dig! Själv är jag väl inget jättestort fan av dem även om jag uppskattar underhållningsvärdet i filmerna. Fast nu blev jag ännu mer sugen att se den här blockbustern!

Om de underhåller dig så tycker jag du bör se den, jag blev själv väldigt positivt överraskad när jag såg den. Mycket bättre än den första filmen om du frågar mig.
Citera
2015-04-24, 00:37
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Tror det hade underlättat en del. Främst för att där händer en stor och viktig sak i Winter Soldier som reflekterar på framtida MCU filmer, inklusive denna. Samt att Falcon är med och min ena vän som var med hade inte sett Winter Soldier filmen och när filmen var slut visste han inte vem Falcon var. Så jag skulle verkligen rekommenderat att se den innan du hoppar på denna. Du kommer inte vara vilsen och du kommer hänga med oavsett vad, men det kommer förstärka känslan och du kommer förstå referenser mycket bättre.
Dessutom hjälper det att Winter Soldier är en av de bästa i MCU samt den spelar sig mer som en 70-tals spion thriller mer än en action superhjältefilm.

Tack för svaret. Då blir det till att se denna snarast.
Citera
2015-04-24, 00:44
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Den där gråtscenen var patetisk. Fast å andra sidan kanske det också var meningen?

Betyg: 3.5/5

Antagligen, man tycker det är patetiskt därför att det strider mot mansidealet vilket stämmer bra överens med filmens tema: Könsroller.

Även jättesmå saker som att hipsterskäggets flickvän blir tystlåten när han tar kontroll över bussituationen bidrar till att måla en större bild vilket är filmens stora styrka.
Citera
2015-04-24, 21:06
Medlem
alprazolam_s avatar
Lotso - Då har jag läst, och entusiasmen smittade av sig. Det låter som att det kommer bli högklassig underhållning.
Citera
2015-04-24, 21:26
Medlem
Gosifs avatar
Såg klart Remember me förut. Blev förvånad så rörd jag blev av filmen.

3/5
Citera
2015-04-24, 21:41
Medlem
nihilverums avatar
Tales from the Crypt: Demon Knight (1995)

Filmen handlar om Brayker (William Sadler), en man som bär den sista av de sju nycklarna, som innehåller Jesus blod och spreds över världen för att undvika att ondskefulla krafter skall få kontroll över världen. Om Samlaren (Billy Zane) får tag på den sista nyckeln kommer världen att övergå i kaos. Samlaren har nu spårat Brayker till en liten stad, och den sista striden skall snart börja...

En ganska typisk Tales from the Crypt. Betyget blir 6/10 eller 3/5 på Filmtipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in