Citat:
Ursprungligen postat av
alprazolam_
Snabb fråga, bästa respektive sämsta skådespelarinsatserna? Scarlett brukar man ju kunna lita på att hon levererar.
Går inte riktigt att besvara då alla skådespelarna gör riktigt bra insatser och gjort rollerna sina egna till perfektion. Downey Jr ÄR Iron Man, Chris Evans ÄR Captain America etc.
Men för att göra det mer exklusivt säger jag Paul Bettany som Vision. Mest för att karaktären är en av de mest intressanta av de alla samt att Paul Bettany ger väldigt mycket till rollen trots att han inte dyker upp fören tredje akten.
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
En fråga dock: Bör man ha sett Captain America: Winter Soldier innan denna eller går det bra att mest ha sett första Avengers och de båda Thor-filmerna? Har nämligen inte sett andra Captain America filmen ännu.

Tror det hade underlättat en del. Främst för att där händer en stor och viktig sak i Winter Soldier som reflekterar på framtida MCU filmer, inklusive denna. Samt att Falcon är med och min ena vän som var med hade inte sett Winter Soldier filmen och när filmen var slut visste han inte vem Falcon var. Så jag skulle verkligen rekommenderat att se den innan du hoppar på denna. Du kommer inte vara vilsen och du kommer hänga med oavsett vad, men det kommer förstärka känslan och du kommer förstå referenser mycket bättre.
Dessutom hjälper det att Winter Soldier är en av de bästa i MCU samt den spelar sig mer som en 70-tals spion thriller mer än en action superhjältefilm.