2015-04-20, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Vilket jävla antiklimax! Storm blir bortslarvad, Muns bortglömd, inget fyndigt slut alls - Skitdåligt!
Muns är och måste va nån på sjukhuset eftersom barnen var i grottan och det gick lönntunneln från grottan till sjukhuset och barnen var i grottan
Citera
2015-04-20, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Myrkr
Muns vinkade ju till flickan i bilen i slutet, fast hade ju varit juste om man fick se hur han såg ut...
Men fan Muns är Josefin ju!!!!!!!!
Citera
2015-04-20, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
OK. Mina 2 cent. Vilda gissningar blandat med mer eller mindre genomtänkta:

Eva+Josefin: Josefin tillfrisknar men har påverkats av sina erfarenheter på ett för oss överraskande sätt. Eva och hon lär sig leva med Jordskottsparasiten. I alla fall hoppas man ju det? Kanske de är bärande även i S2? Eller så blir det korv och makaroner för dem, och då är de inte huvudpersoner i S2. Stort drama blir det nog först kring de här två tror jag, i sista avsnittet.

Wass: Överlever och är med i S2, men något mer händer med honom i sista avsnittet, vad? Jordskottsparasiten kanske skyddar också? Han kanske kommer till nästa stadium i parasitsjukdomen, när han varit nära döden? Hans organisation finns också med i S2. Tror inte vi får veta allt om Wass nu, utan ska vara nyfikna inför S2.

Storm: Om han dör, kommer en ny antagonist i S2. Överlever han, genomgår han katharsis och går vidare som en gladare gubbe, ledare för skogsmulle.

Gerda+Nicklas: Svårt! Gerda spränger ju i skogen så Muns lär ju vara ute efter Nicklas? Tror att något överraskande händer med de här två. Har ännu inte släppt tanken på att G & N sedan tidigare har erfarenheter av övernaturligheterna i skogen, alternativt själva är övernaturliga, vi får väl se.

Gustav:Lider kval och får nu sona sina övertramp, är inte med i S2

Tom+Ida:Ida har nån slags övernaturlig förmåga och bidrar på ett avgörande sätt till upplösningen. Tom får närmare relation med Ida.

Emma+Anton:Släpps och återförenas med föräldrarna, men något har hänt med dem. De har glömt allt, eller på annat sätt personlighetsförändrats.

Esmeralda:Finns kvar till S2, men vi får veta vem som är hennes föräldrar redan nu. Storm och ett rå?

Linus:Död

Ylva:flera hundra år gammal redan, och still going strong. Finns med i S2

Jordskott: Ylva och Wass vet ju att Storm tagit dem. Om S2 ska heta Jordskott 2, finns de nog med men kanske Ylva gömmer dem bättre fortsättningsvis?

Muns: får vi inte se, men han lever kvar till S2

"Näcken": simmar lugnt och upprätthåller balansen i vattnet åtminstone.

Trollen: återkommer i S2

Jättar/huldror/skogsrån/gruvrån/vättar och allt möjligt dyker upp i S2, som också utspelar sig i Silverhöjd men med andra teman, inte som nu förälder, barn, moral, girighet osv. Jag tror vi får en eller flera teasers angående dessa figurer i sista avsnittet. Typ att nån vi sett hela serien egentligen är ett naturväsen, eller att helt nya dyker upp.

Två dar kvar:-)
tror skogsvrået hon bor hos är hennes mamma
Citera
2015-04-20, 23:26
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabalonsGarden
Undrar vad som hänt hans son? var han död eller hade det också blitt kidnappat?
I Storms flashbacks såg det ju ut som familjen blivit hängda. Storm tror att det är skogens väsen men i chatten skrev Henrik Björn att den hemliga organisation som Vass är med i inte kunnat bekräfta den saken. Det kanske var någon vanlig dåre som gjorde det och Storm trodde det var trollen. Om han inte gjorde det själv under påverkan av ett eller annat.
Citera
2015-04-21, 00:09
Medlem
Felstavarens avatar
Sådär ja, efter att ha skrivit en liten sågning av i början av säsongen har jag nu sett klart hela "Jordskott" och tar mig därför rätten att lämna ett ärligt omdöme om de tio timmar jag spenderat med denna TV-produktion. Min personliga bedömning är att Jordskott, som drama, thriller och fantasyberättelse, - är ren och skär smörja.

Nedan följer en lång recension som röjer delar av handlingen, därav spoiler-markeringen.

Det var mina fem cent, tack för mig.
Citera
2015-04-21, 00:48
Medlem
jeanthss avatar
Fick man någon gång reda på vem farsan till Josefine var/är? Eller är det helt irrelevant?
Citera
2015-04-21, 02:14
Medlem
GSE_s avatar
Jaha wtf.

Vafan detta hjälpte ju ingenting. Vad va det för telepatikraft som Aronsson fick helt random? Varför är hans dotter magisk? Vem va Muns? Va hände med Esmeralda?
Citera
2015-04-21, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Jaha wtf.

Vafan detta hjälpte ju ingenting. Vad va det för telepatikraft som Aronsson fick helt random? Varför är hans dotter magisk? Vem va Muns? Va hände med Esmeralda?
Muns var nog Josefin själv eller Johannes brost karraktär på sjukhuset.
Citera
2015-04-21, 08:07
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabalonsGarden
Muns var nog Josefin själv eller Johannes brost karraktär på sjukhuset.
Hur kan Muns vara Josefin när han var barn redan på 70-talet när dom besprutade skogen?
Citera
2015-04-21, 08:30
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Nu har syrran sett alla avsnittet och därmed får det anses bevisat att det bara är idioter som gillar serien.
Citera
2015-04-21, 08:31
Medlem
Rokushikis avatar
Tog Budgeten slut förresten? Man fick inte se varken Muns eller vattenväsen. Hade ju förväntat mig att Muns skulle se ut i den här stilen
Citera
2015-04-21, 09:44
Medlem
senapslamms avatar
Frugan, som är mångkulturalist, klagade på att inga invandrare syns i Jordskott!
Jag tröstade med att inför säsong 2 så har säkert SVT kvoterat in några skäggisar. Annars lär dom inte få pengar till fortsättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in