Citat:
Ursprungligen postat av
Baalzamon
Jag tyckte det slutade rätt bra. Storm fick det slut han förtjänade och Josefins återgång till jorden blev något sorgligt att minnas. Men jag håller med om att Muns försvinnande var märkligt. En stund trodde jag han var korpen men så var det ju inte.
Sedan trodde jag Storm skulle dräpa Esmeralda genom tankelänken, han hade ju tagit alla jordskotten och var stark andra gången.
Fick det han förtjänade? Han verkade ju vilja hitta barnen precis som dom andra. Vi fick ju också reda på att hans familj mördades av skogsfolket tidigare tydligen, och inga presenterade teorier som gick emot det. Visst, han ville innan ta kål på även dom som var goda ur "skogssläktet" men det verkade ju som att han skulle ge sig om dom bara berättade var barnen var? Så jag upplevde inte alls några antagonist-vibbar kring Storm. Så om det var det man skulle få så gjorde manuset ett dåligt jobb, eller vad var det man missade?
Slutet i övrigt var väl sådär. Var ju andra saker som var väldigt oklart, t ex varför just Josefin skulle få det trevliga ödet att bli rötter i skogen men inte dom andra barnen.