2015-04-21, 09:51
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Tog Budgeten slut förresten? Man fick inte se varken Muns eller vattenväsen. Hade ju förväntat mig att Muns skulle se ut i den här stilen
Själv trodde jag något i stil med detta.
Citera
2015-04-21, 10:07
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Frugan, som är mångkulturalist, klagade på att inga invandrare syns i Jordskott!
Jag tröstade med att inför säsong 2 så har säkert SVT kvoterat in några skäggisar. Annars lär dom inte få pengar till fortsättning.
Jag har faktiskt tänkt på det också, och hur mycket det måste ha irriterat PK-folket. Den enda invandraren var ju Nour El-refai och hon spelade en svensk polis. En annan sak som de medvetna borde ha reagerat på är att trots att massor av människor blev mördade var det inte en enda kvinna som dog. Förutom Josefin då, men hon dog ju egentligen inte.
Citera
2015-04-21, 11:24
Medlem
Myrkrs avatar
Sen när slutade finnar vara invandrare?
Citera
2015-04-21, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MildaMakaroner
SVT skämmer bort oss med bra serier genom åren.
T.ex Tusenbröder, 30 grader i november, och nu Jordskott. Kommer ni på några mer guldkorn ?

Bron och Äkta människor

Muns är förövrigt en vätte
Senast redigerad av Smexliq 2015-04-21 kl. 11:33.
Citera
2015-04-21, 12:22
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Jag har faktiskt tänkt på det också, och hur mycket det måste ha irriterat PK-folket. Den enda invandraren var ju Nour El-refai och hon spelade en svensk polis. En annan sak som de medvetna borde ha reagerat på är att trots att massor av människor blev mördade var det inte en enda kvinna som dog. Förutom Josefin då, men hon dog ju egentligen inte.
Det är ju uppenbart du som retar upp dig trots att det är vitt. Hade det funnits en somalisk polis hade Du klagat på det också.
Citera
2015-04-21, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Jaha wtf.

Vafan detta hjälpte ju ingenting. Vad va det för telepatikraft som Aronsson fick helt random? Varför är hans dotter magisk? Vem va Muns? Va hände med Esmeralda?

Aronsson fick ett 6e sinne efter Esmeraldas attack. Hans dotter hände det något med efter att hon träffat Josefin. Muns är en vätt som lever i skogen som tanten med långt hår uppfostrat. Esmeralda lever väl kvar i det där huset.

Om man hängt med och kollat alla avsnitt så vet man detta.
Citera
2015-04-21, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabalonsGarden
Muns var nog Josefin själv eller Johannes brost karraktär på sjukhuset.

Nej? Muns är en vätt som är uppfostrad av ylva, vi har fått veta allt sånt här i avsnitten. Hitta inte på massa skit.
Citera
2015-04-21, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Aronsson fick ett 6e sinne efter Esmeraldas attack. Hans dotter hände det något med efter att hon träffat Josefin. Muns är en vätt som lever i skogen som tanten med långt hår uppfostrat. Esmeralda lever väl kvar i det där huset.

Om man hängt med och kollat alla avsnitt så vet man detta.

Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Nej? Muns är en vätt som är uppfostrad av ylva, vi har fått veta allt sånt här i avsnitten. Hitta inte på massa skit.

En vätte i så fall, om jag får be!
Citera
2015-04-21, 16:23
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Tog Budgeten slut förresten? Man fick inte se varken Muns eller vattenväsen. Hade ju förväntat mig att Muns skulle se ut i den här stilen
Ja, det var mycket klantigt dramaturgiskt att bygga upp en förväntan om en slutuppgörelse med Muns i sista avsnittet, och så finns han inte med och nämns knappt.

Författarna förstår tydlligen inte heller att man inte kan klämma till med för många mystiska väsen och faror, det ena tar ju ut effekten av det andra. Man skulle skurit ner på antalet trådar. De skulle koncentrerat sig på barnen och Muns, och struntat i vita gubbar, Esmeralda och superintelligenta korpar.

Men jag gillade slutet - att dottern blev ett med naturen.
Det suggestiva kollaget med Esmeralda och Storm i sista avsnittet var också effektfullt gjort.

Lia Boysen var bästa skådis.
Huvudpersonen är klart snygg, men rätt knackig skådis.
Ragnerstam känns som en möglig potatis.
Tom hade jag aldrig sett förut, men jag gillar hans yttre - känns lite amerikansk. (Sorry, men man påverkas ju av allt man ser därifrån.)
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-04-21 kl. 16:28.
Citera
2015-04-21, 18:08
Medlem
bees avatar
Gerda la ju in Eva i en vit pickup med smileys på taket och försökte gasa ihjäl henne. En likadan som Storm körde runt i iförsta avsnitten, men den gömde han väl ute i skogen sen ?

Hur kom det sig att Gerda hade en exakt likadan i sin lada nu ?
Citera
2015-04-21, 19:21
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bee
Gerda la ju in Eva i en vit pickup med smileys på taket och försökte gasa ihjäl henne. En likadan som Storm körde runt i iförsta avsnitten, men den gömde han väl ute i skogen sen ?

Vill minnas att Storm haft flera bilar genom serien(iallafall 2 sorter). Eftersom Gerda är anställd på Törnblad Cellulosa så känns det ju som att de kan ha bidragit med fordon när han kom dit för att hjälpa dem med deras "problem"?
Citera
2015-04-21, 20:46
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bee

Ja, det undrar jag också. Han satte ju till och med upp en fälla med en handgranat som skulle utlösas om man öppnade dörren, om jag inte missminner mig. Känns som om de har klippt bort en scen av en eller annan anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in