2017-12-12, 16:28
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnimalSkribax
Kunde inte låta bli tänka samma sak.

Scenerna med invandrarpojken känns så malplacerade, att dem bara måste ha "smugits in" av PK skäl.
Möjligen tom utanför ordinarie producentens vetskap., efter final-cut! Så dåligt är det och ologiska scener som alltförväl liknar den "rasblandade" reklam man möts av idag skapad av multikulti- eliten:

1. Invandrarpojke som är offer/god människa
2. Invandrarpojken tillsammans med flera attraktiva svenska kvinnor
*Milf mamman 1 medelålder-blond (Robins mamma)
*Eva - medelålder blond och ensamstående

3. Invandrarpojken får också en tredje idol som avgudar han = Ida.
Den lilla 10-åriga tjejen?

4. Invandrarpojken må ha en pistol, en väska med uppenbara "göra-inbrott-verktyg" , cash och allmänt skum. Ibland ser man han med en mobiltelefon prata med sin familj? På sitt språk.

Alltför väl liknar detta verkligenheten alltså. Vi ska inte misstänkliggöra han alls....

Ojsan hade han en hel släkt som väntade på PUT?
Ojsan så konstigt han först med hundögon påstod sig vara såååå ensam och alla är döda.

Iallafall.
Jag känner inte att min själ brinner upp bara för att jag råkar gilla serien ändå, trots PK-tramset ovanför.

Du behöver inte vara så hård och principfast.

Serien är bra och lite spänd är du allt på Säsong 3 väl?

Nej det är bara genuint ointresse som får mig att strunta i denna usla soppa
Säsong 1 var ok, men säsong 2 riktigt uselt.
Citera
2017-12-28, 11:15
Medlem
Vet någon vad den brinnande tavlan heter/kallas och var man kan fina den som är hemma hos demonen i slutet av säsong två?
Citera
2018-02-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktbrott
Vet någon vad den brinnande tavlan heter/kallas och var man kan fina den som är hemma hos demonen i slutet av säsong två?

Jag letar också
Har gjort research men inte hittat någonting än.

Tror inte det är något känt verk om du tänkte på någon historisk tavla eller konstnär.
Förmodligen en custom, oljemålning på beställning ca 2x2 meter.

Jag har däremot sparat "screenshots" av den + scener med närbild av den så att den kan
rekonstrueras ganska väl den dagen jag önskar och kommer i kontakt med en bra målare.

Tills dess, underrättar gärna varandra i jakten på svar dock
Citera
2018-09-27, 22:44
Bannlyst
Såvitt jag kommer ihåg så var första serien rätt dålig. Att döma av första delen i andra serien så är den lika dålig. Är jordskott en sådan tv-serie man antingen gillar eller kräks över?
Citera
2023-08-31, 19:16
Medlem
TarmeBaisses avatar
Såg på första avsnittet nyligen.
Fruktansvärt dåligt. Skådespeleriet påminner om en amatörfilm eller radioteater. Pinsamt.
Citera
2023-09-02, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarmeBaisse
Såg på första avsnittet nyligen.
Fruktansvärt dåligt. Skådespeleriet påminner om en amatörfilm eller radioteater. Pinsamt.
Ja herregud. Började se serien på play för ett tag sen. Började ju bra men sen dök ”polisen” Eva upp och yrade runt på egen hand och gastade som en hysterisk fjortis. Jooosefiiiin, var är du Josefiiiiin osv.
Stackars Göran Ragnerstam och de andra duktiga skådisarna som måste dras med en sån komplett amatörskådespelare som ”Eva”.
Citera
2023-09-24, 21:56
Medlem
Kan nån förklara slutet på säsong 2? Så sjukt många lösa trådar. Otroligt irriterande.
Citera
2024-08-18, 14:04
Avslutad
Bra serie
Citera
2024-08-18, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Femrik
Ja herregud. Började se serien på play för ett tag sen. Började ju bra men sen dök ”polisen” Eva upp och yrade runt på egen hand och gastade som en hysterisk fjortis. Jooosefiiiin, var är du Josefiiiiin osv.
Stackars Göran Ragnerstam och de andra duktiga skådisarna som måste dras med en sån komplett amatörskådespelare som ”Eva”.
Är du inte medveten om att `Eva` enbart följde manus. Skyll på manusförfattarna istället än att skylla på `Eva`
Citera
Idag, 01:29
Medlem
Pedris avatar
En serie jag vill gilla men som jag bara tyckte blev sämre avsnitt efter avsnitt. Något var fel med tempot i den, något som påminner om Apple TV.

Den börjar bra, väldigt bra till och med. Fräsch idé (särskilt för mer än ett årtionde sen). Mysig, man får lite av känslorna som man hade som barn när man var ute i naturen.

Jag tror att problemet är att man avslöjar för mycket för snabbt, istället för att låta småstaden leva sitt liv och andas. Låt spänningen och mystiken stegra långsamt .

De borde ha spridit ut det mer och där fler pusselbitar, omgivningar och karaktärer skulle ha kommit fram steg för steg i de sista avsnitten. Under de sista avsnitten så ville jag bara att det skulle ta slut då det kändes som ett utdraget slut från typ avsnitt 7 och framåt. Nästan allt var redan sagt. Det blev dessutom stegvis mindre läskigt och var mest platt.

Jag såg bara säsong 1 och kommer att skippa säsong 2.
Senast redigerad av Pedri Idag kl. 01:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in