Vi är tre stycken i den här tråden som efterlyst namnet på låten som spelas medan eftertexterna rullar.
Jag försökte googla men då råkade jag se en jävla spoiler som jag absolut inte ville se. Så om ni sitter och suger på låtnamnet så kan ni väl dela med er.
Vi är tre stycken i den här tråden som efterlyst namnet på låten som spelas medan eftertexterna rullar.
Jag försökte googla men då råkade jag se en jävla spoiler som jag absolut inte ville se. Så om ni sitter och suger på låtnamnet så kan ni väl dela med er.
Låten heter "I Will Meet You There” - Ofelia. Finns på spotify.
Låten heter I Will Meet You There och sjungs av Ofelia. Finns på Spotify.
Under kvällens avsnitt var jag tvungen att ta 2 hela rökpauser för att jag var så irriterad på denna skit. Å ändå är min plan att se hela serien! Kommer jag att överleva?
I detta avsnitt tog jag mig friheten att fokusera lite mer på tempot än tidigare. Vi har att göra med en regissör som inte förstår någonting överhuvudtaget av dramaturgi, eller för den delen förstår sig på någonting av berättande alls.
Henrik Björn påminner mig faktiskt om en lillasyster till en kompis jag har. Denna lillasyster är lite som den värsta Bimbon som du bara kan tänka dig. Hon talar gärna mycket, och vill gärna inflika med kommentarer vid alla samtal. Problemet är dock att det hon säger är det mest IQ-befriade som bara kan tänkas säga. Hon kommenterar hej vilt på saker hon inte har en susning om. Ens hjärna sprängs och man förblöder sakta ut genom sina öron när man lyssnar till henne.
Precis sådan är Henrik Björn i sitt regisserande, och det är fruktansvärt pinsamt..
Sen undrar jag hur det kan komma sig att alla skådespelare fortsätter att envisas med att läsa sina repliker som om dom aldrig någonsin läst några repliker i sina liv. Därutöver undrar jag varför de spelar teater som om dom aldrig någonsin gjort det förut.
Slutligen undrar jag varför Moa envisas med att låta som en 9-årig skolflicka när hon levererar sina repliker.
Det sistnämda var faktiskt anledningen till att jag var tvungen att ta de där 2 rökpauserna, för annars hade skärmen på min laptop gått i BjörnAfselius-bitar.
Tycker inte den är så hemsk. Många brister dialogen är kanske värst. Det bästa är alla bilder på Moa Gammel.
Sedan så verkar den lida av många brister. Sedan när driver en skogsbäck till ett reningsverk? Reningsverks tillflöde är väl inget annat än just rör och ledningar. Det finns ingen anledning att rena en skogsbäck. Hade de ändrat repliken och scenen till kraftverk så hade jag köpt det, men inte nu, extremt fånigt.
Ja släng in Nour El Dadikadi som polis, såklart man inte kan ta en vanlig okänd skådespelare där. Utan en komiker det gör det hela så trovärdigt. Varför inte släng in Björn Borg och Glenn Hysén som ett bögpar som har en inredingsbutik också.
Detaljen att Eva ska utreda brott, bara inkopplad sådär i ett brott som polisen tror har koppling till hennes dotters försvinnande jo tjena.
Men den är väl ok. Just för temat är lite kul, manuset är inte så bra. Geografiskt så håller den inte ihop, med lite sörlänsk miljö med men mycket löv och ädellöv och sedan rena inklippta bilder från kanske hälsingland eller jämtland. Att de är inspelad i olika delar av landet känns ganska tydligt tycker jag. En genomgående dialekt hos karaktärerna hade även det fungerat för att skapa stämning.
Som flera har påpekat så är dialogen tämligen bristfällig...
Men jag tycker det är väldans roligt att titta på, till skillnad från mycket annat så är det mycket överraskningar!
Att kostym polisen var insyltat var jag inte beredd på!
Jag funderade också på det:
Vad var det i påsen som han hämtade vid reningsverket? Är han verkligen insyltad? Eller vill dom bara att vi ska tro det? Han avfärdade ju inte ynglingens historia om figuren i vattnet som rent nonsens. Det verkade mer som att han trodde på honom och gick ut för att undersöka. Verkade som om han gjort det förr så att säga.
Vad var det i påsen som han hämtade vid reningsverket? Är han verkligen insyltad? Eller vill dom bara att vi ska tro det? Han avfärdade ju inte ynglingens historia om figuren i vattnet som rent nonsens. Det verkade mer som att han trodde på honom och gick ut för att undersöka. Verkade som om han gjort det förr så att säga.
Jag tror det var vattenvarelsens (Näckens?) huvud, händer och fötter. För i bilen låg ju även en tigersåg typ. Så jag tror att han sågat av vissa delar på denna varelse av någon anledning, innan den hunnit flyta fram till "reningsverket/kraftverket". Han hade ju även öronproppar och någon slags lockpipa.