2015-04-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anapolon
Ser fan fräscht ut utifrån. Tror inte jag har varit inne dock. Va på någon bar där precis runtomkring. Antingen var det just Dovas eller den som ligger typ 10 meter bort på samma gata. Men den jag var på var inte sunkig iaf.

Var mest folket som var dräggiga då. Jag bor inte i Sthlm och har inte varit där på länge. Var säkert bara så den kvällen jag var där
Citera
2015-04-13, 20:39
Medlem
Provokatörs avatar
Anchor är inte dräggit där hittar du alla möjliga typer allt från förorts lowlifes, bikers, punkare, kostymnissar till kändisar.

/Provokatör
Citera
2015-04-13, 20:40
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twix1
Dovas, länge sen jag var där. Kanske är fräschare nu

Åkte förbi Dovas hornsgatan förut när jag jobbade.

Fan dörrvakt och kö på typ 20 pers.
Citera
2015-04-13, 22:55
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Nämen nu måste jag säga emot här.

Fan visst anchor är ett ställe för alla men inte fan att nämnas på det här sättet.

Bästa personalen i hela jävla stockholm. Där är man välkommen vem man än är.

Jag kanske är där för ofta men det är fan.rent guld. Förutom fredag lördag, då är det för trångt.

Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Skojar du eller? Pub Anchor är platsen för den som gillar hårdrock/alternativ eller är en biker, är du inget av det så hör du knappt hemma på Anchor. Visst har jag träffat på ett gäng med slipstomtar eller en och annan brat, men det brukar inte gå länge förens dom försvinner.

Annars så välkommnar dom alla på Anchor ifall du inte tillhör östermalmsmainstreamet.

Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Skojar du eller? Pub Anchor är platsen för den som gillar hårdrock/alternativ eller är en biker, är du inget av det så hör du knappt hemma på Anchor. Visst har jag träffat på ett gäng med slipstomtar eller en och annan brat, men det brukar inte gå länge förens dom försvinner.

Annars så välkommnar dom alla på Anchor ifall du inte tillhör östermalmsmainstreamet.

Förvisso stämmer jag inte på det epitetet ("östermalmsmainstream") men har de gånger jag varit där, tre om jag minns rätt varken klädd eller i sällskap av sådana. Tycker ändå stämningen på Anchor, åtminstone på helger är väldigt underlig. Känns som ett tvättäkta barslagsmål kan utbryta när som helst där stolar eller flaskor flyger och fem personer måste åka till sjukan.

Var kanske lite orättvist att nämna det i den här tråden då det finns betydligt värre ställen, däremot finns det ganska många "unika" typer på Anchor också. Vad jag minns höll halva personalstyrkan inte särskilt hög klass heller.
Citera
2015-04-13, 23:26
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Förvisso stämmer jag inte på det epitetet ("östermalmsmainstream") men har de gånger jag varit där, tre om jag minns rätt varken klädd eller i sällskap av sådana. Tycker ändå stämningen på Anchor, åtminstone på helger är väldigt underlig. Känns som ett tvättäkta barslagsmål kan utbryta när som helst där stolar eller flaskor flyger och fem personer måste åka till sjukan.

Var kanske lite orättvist att nämna det i den här tråden då det finns betydligt värre ställen, däremot finns det ganska många "unika" typer på Anchor också. Vad jag minns höll halva personalstyrkan inte särskilt hög klass heller.

Nä som sagt så går anchor bort på helgerna.

Ska jag vara där så krävs det att det är lagom ned folk. Annars kommer man ju inte fram i lokalen ö.h.t.

Tycker annars att folk ska växa bort från "det stället är för dom där" tänket. Visst kanske jag också upplevde det så när jag var 18 att anchor var för hårdhudade.

Men det är faktiskt bara ett skönt ställe med bra personal. Personalen är vad många är väldigt positiva till. Det märker du inte om du är där en gång och beställer.en stor stark.

Dom har ett bra utbud med öl. Inte minst så kan personalen utbudet. Är ölen du vill ha slut så vet dom vad dom kan ge istället.
Citera
2015-04-17, 10:52
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Hehe, då måste de svinga några bägare på något annat ställe på väg hem eller bo väldigt långt från Corso som stänger betydligt tidigare än så.

För övrigt håller jag med; inget ställe slår Corso. Hörde för övrigt en gravt alkoholiserad man klaga på Corso att klientelet där är så dåligt numera....... Har sett att de fr o m i år mist rättigheterna till uteservering på trottoaren så dagarna är nog räknade.

Corso har tvättat sina fönster och öppnat i ny regi men behåller namnet, det går utför med våra dräggiga hak.

/Provokatör
Citera
2015-04-17, 18:04
Medlem
J.J.s avatar
Sjätte tunnan i gamla stan tycker jag är skitäcklig och ett skitställe, spya på golvet i toaletten, luktar gammal gubbe i hela lokalen, ingen musik, trångt, tråkiga människor.

Sedan är det ju gamla klassikerna, nivå22, viperroom, lion bar, gröne jägaren, big ben...
Citera
2015-04-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexem
Ett annat ställe som bara måste stämplas som dräggigt är ju Hellströms. Det är en dräggig ungdomsgård där ölen är vattnig och äcklig, ljudnivån på musiken garanterar dig ett par procent sämre hörsel efteråt samt en uteservering som mer känns som ett enda stort rökbås på Ålandsbåt.

Efterlysning: någon som brukar ha kul på Hellströms och kan förklara varför det är, eller någonsin varit, ett bra ställe.

/Lexem.

Hellströms går under namnet "Helvetet" i min bekantskapskrets. Med andra ord, går man dit är det inte för att träffa gamla kompisar och snacka igenom gamla minnen över en bärs eller två, det är för att bli helt jävla dyngis och beställa in kanna på kanna. Populärt förställe, schysst personal och billig öl.
Citera
2015-04-25, 10:59
Medlem
Märkbart hur en destruktiv underklassmentalitet levs ut på krogarna. Stureplan är inte bättre.
Citera
2015-04-26, 17:55
Medlem
harems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Åkte förbi Dovas hornsgatan förut när jag jobbade.

Fan dörrvakt och kö på typ 20 pers.

Gick förbi Dovas vid St Eriksgatan igår, två dörrvakter och som du sa, kö på typ 20 pers. Inte varit inne där men inte fan kan det väl vara ett drägghak om folk faktiskt köar in dit?

Var på Theodoras på St Eriksgatan för första gången. Inte ett drägghak alls. Keff och otrevlig personal i baren, men normalt folk överlag. I första rummet var det mer äldre folk och en hel del afrikaner, men i andra rummet rakt in så var det 100% 20-25-åriga studenter, inga dräggiga heller utan the average 20-åring.

Gillade musiken som fan också. Många klassiker, inte för hög volym och god öl för att kosta 30 spänn.

Antingen så hade jag tur den kvällen, eller så har de gjort om lokalen och bytt klientelet helt, eller så är det helt enkelt så att ni som säger att det är dräggigt aldrig satt er fot utanför Stureplan.

Helt klart högre standard än varenda jävla krog i ex. Uppsala förutom kårerna.
Citera
2015-04-26, 18:06
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harem
Gick förbi Dovas vid St Eriksgatan igår, två dörrvakter och som du sa, kö på typ 20 pers. Inte varit inne där men inte fan kan det väl vara ett drägghak om folk faktiskt köar in dit?

Var länge sen jag var där inne. Eller kanske 2 år iaf och det var ett vanligt sunkhak utan kö.

Är väl inne att i Stockholm och framförallt på Söder att hänga på sunkhak? Det är iaf den uppfattning jag har fått. Alla ska till sunkhaken för att dom är så hippa och då blir det kö.

Det är vad jag tror men vad vet jag.
Citera
2015-05-17, 00:07
Bannlyst
Nu har jag läst igenom hela tråden och jag skratta så jag nästan föll på av falla stolen när jag läste om hur många sunkiga krigar det finns Stockholm.

Jag måste besöka några av dessa alkis pubar när har är i huvudstaden nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in