2011-07-03, 20:03
Medlem
SniffaLims avatar
umm undra om det finns nattklubbar någonstans i världen som ligger i lika anrika loker som tex. Berns och just nämnda Cafe Opera ?
Citera
2011-07-07, 10:13
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniffaLim
umm undra om det finns nattklubbar någonstans i världen som ligger i lika anrika loker som tex. Berns och just nämnda Cafe Opera ?
Tja, Café Opera är i lokaler från 1895 och Berns stod klart 1863. Så det skulle nog inte förvåna mig om det i t.ex. Boston finns någon nattklubb i en byggnad från 1600-talet. Vet att om man bara är ute efter ålder på en byggnad så är det bara att renovera vilken generisk industrilokal som helst.

Och var det inte någon restaurang på Strandvägen som försökte uppfinna en 100-årig historia? (Den sågades vid fotknölarna.)
Citera
2011-07-29, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
http://www.facebook.com/photo.php?pid=4867933&o=all&op=1&view=all&subj=525 35443424&aid=-1&id=735951538&oid=52535443424&fbid=269222261538

Titta till höger.
Homer Simpson har blivit transa?

Fy f-n vad ful du 'e som går på henne!! Kan inte hjälpa hur hon ser ut och blivit retad hela hennes liv men är ändå så tuff att hon går ut bland alla småsinta människor...........skulle vilja se ett kort på dig.....ful inifrån och ut..
Lågt!!
Citera
2011-07-29, 15:42
Avslutad
Människorna på golden hits är i alla fall jäkligt dräggiga.
Citera
2011-07-29, 15:53
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benkke
SvenEricTheGamble vann tråden! I Sever Inn's facebookgrupp hittar man ett stort antal lustiga figurer, kikat på ett par bilder nu medans man väntat på maten. Alltså nästintill alla ser ju oerhört slitna ut på alla möjliga vis

http://www.facebook.com/group.php?gid=52535443424&v=photos&so=0
Kolla in negern:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150304368691539&set=o.52535443424 &type=1&theater

Ska till stocholm om nån månad,lätt att jag ska besöka detta stället.Nån som vill haka på?
Citera
2011-07-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Kanske inte sunkigt med tanke på placering, lokaler, interiör och så vidare men Café Opera måste väl vara ett av de äckligaste ställena man kan vara på.

Drinkluder, brats, spännblattar, divor, dragqueens, schlagerbögar, "kändisar", fattiga brat-wannabes är klientelet man möts av innanför operans väggar.

Det som äcklar mig mest är de cancerartat spinkiga och "preppy" Ralph Lauren-pojkarna som sitter vid bord och dricker champagne, medan man ser blonda tjejer som likt gamar cirkulerar kring bordet och fäster sina desperata och sjuka ögon till antalet flaskor seglarpojkarna förtärt i hopp om att få ta del av sällskapets rikedom och därmed ta tillfället iakt och dyka ner och fästa sig likt blodiglar kring pojkarna som gladligen bjuder i det tomma hoppet om att få smaka discofitta.

Det är så ytligt, själlöst och sjukt på det mest kapitalistiska, konsumtionshysteriska och samvetsbefriade sätt att det måste räknas som det främsta tecknet på västvärldens dekadenta förfall.

Fast många av er andra här inne ser väl upp till sånt. Det är ju "universums elit" som juckar loss på sådana köttschapp.

Så vad gör du där? Är du kapitalist eller bidrar du till förfallet?

Så när du hittar ett riktigt sunkigt ställe så beror det på kapitalismen etc? Jösses!
Citera
2011-07-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mted
Haha, Corso ja.. ett alkispar i min trappuppgång är stammisar där och verkar följa ett schema, för klockan 00.30 i princip varje kväll hör man tanten joddla utanför porten, på väg hem från stället i fråga.

Hehe, då måste de svinga några bägare på något annat ställe på väg hem eller bo väldigt långt från Corso som stänger betydligt tidigare än så.

För övrigt håller jag med; inget ställe slår Corso. Hörde för övrigt en gravt alkoholiserad man klaga på Corso att klientelet där är så dåligt numera....... Har sett att de fr o m i år mist rättigheterna till uteservering på trottoaren så dagarna är nog räknade.
Citera
2011-07-30, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Finnar, gamla slitna alkisar, en barsnubbe som säger "Ey kompis" när du kommer innanför dörren, Norrlands Guld för en ibllig penning, toaletter som luktar pytonorm och några invandrare.

Kan intyga att lukten inne på toan är obeskrivlig!! Inget slår den.. annars är ställt bara halvsunkigt:P
Hässelby Gård säger jag bara. På de få krogarna där trängs skinskallar, zigenare, slitna finne alkisar och allmänt sköna original som du inte ser någon annanstan (vad jag vet). Kissa-på-sig- fulla allihop
Citera
2011-07-30, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Kolla in negern:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150304368691539&set=o.52535443424 &type=1&theater

Ska till stocholm om nån månad,lätt att jag ska besöka detta stället.Nån som vill haka på?

Gör det. Sever är oslagbart. Se till att pricka en kareoke(stavning) kväll
Citera
2011-07-30, 04:29
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Kolla in negern:

Hehe där har man inte varit på länge, så kanske det är dags snart...

Tips om du skall ut på dräggelsafari i västra förortsdjungeln följer:
Förfesta på Lilla Monaco i Blackeberg (ligger på vägen till Hässelby) och njut av den inpyrda atmosfären och den otrevliga krögaren. Passa även då på att skratta litet överseende åt Sveriges absolut fullaste boulespelare som huserar på Blackebergs torg dag som natt.
Fortsätt sedan till "Baronen" i Vällingby C. Där drar du litet stärkande mellanmål innan du fortsätter ut till Hässelby.

När du har följt dessa steg och insupit en lagom dos äcklimatiserande dräggatmosfär, så är du redo för Sever. Förbered dig på en helkväll och schnygga människor, och du... Glöm för faen inte kameran!
Senast redigerad av Spackelackan 2011-07-30 kl. 04:36.
Citera
2011-07-30, 04:34
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrisSmetarn
Haha ja jösses!!! Jag har sett en youtubevideo ifrån deras karaoke en gång. Klippet försvann fortare än kvickt dock
Citera
2011-07-30, 10:56
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrisSmetarn

Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Hehe där har man inte varit på länge, så kanske det är dags snart...

Tips om du skall ut på dräggelsafari i västra förortsdjungeln följer:
Förfesta på Lilla Monaco i Blackeberg (ligger på vägen till Hässelby) och njut av den inpyrda atmosfären och den otrevliga krögaren. Passa även då på att skratta litet överseende åt Sveriges absolut fullaste boulespelare som huserar på Blackebergs torg dag som natt.
Fortsätt sedan till "Baronen" i Vällingby C. Där drar du litet stärkande mellanmål innan du fortsätter ut till Hässelby.

När du har följt dessa steg och insupit en lagom dos äcklimatiserande dräggatmosfär, så är du redo för Sever. Förbered dig på en helkväll och schnygga människor, och du... Glöm för faen inte kameran!
Tack för era tips!
Vilken klädsel bör man ha för att smälta in så bra som möjligt?
Kanske Jeansjacka (med eller utan nitar??), jensskjorta, hockeyfrilla?
Eller är det cammostilen med kraftigt halsband, typ pansarlänk som gäller?
Eller kanske mysbyxor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in