2016-08-03, 10:51
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Kan tyvärr inte hålla med dig där broder. Sunkkrogens potens bestäms främst av två faktorer, och ingen av dem är geografiskt betingade!

1: Opretentiös servis (Som helst, men inte alltid, behärskar en förståelig svenska), berusad allsång och underhållning medelst Jack Vegas-maskiner är givet. Dessutom så skall det finnas en lång "Matsedel" varav hälften av rätterna består av specialerbjudanden som pushar grillbiffar (Antingen med pommes och pås-bea, eller på planka ihop med pulvermos) skurna ifrån överåriga och giktbrutna kossor, billig gris, turkpizza och utspädd fatöl. Lakrits-shots med mer lakrits än sprit är också ett måste, likaså "Specialpriser" på "Finsprit" såsom Jägermeister, Glennfiddish eller det som bruschorna lyckades att smuggla in ifrån Polen senast!

2: Klientelet! En Äkta sunkkrog skall gästas av (Förutom mig ) en blandning av alkisar, bättre begagnade damer, bättre begagnade gubbar, zigenare, psykfall, bruscha-blattar och fattiga studenter som tycker att en stor stark för 25:- är en bra affär!

Fallerar dessa två punkter så försvinner sunkkrogsstämpeln snabbare än vad en syrian kutar ifrån skattmasen, oavsett var sunkkrogen ligger!
Jag skulle vilja lägga till punkten 3. Toalett: den sura urindoften skall kännas på flera meters avstånd, låset skall vara trasigt sedan millennieskiftet, inget lock och sittringen saknas, inget toapapper och hela toaletten är grundligt nerpissad. Klotter skall täcka större del av väggar och dörr, särskilt "Ring 070-... för avsugning" är obligatoriskt.
Citera
2016-08-03, 15:02
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Jag skulle vilja lägga till punkten 3. Toalett: den sura urindoften skall kännas på flera meters avstånd, låset skall vara trasigt sedan millennieskiftet, inget lock och sittringen saknas, inget toapapper och hela toaletten är grundligt nerpissad. Klotter skall täcka större del av väggar och dörr, särskilt "Ring 070-... för avsugning" är obligatoriskt.
Varit på Dovas?
Ja sunkdasset får man verkligen inte glömma! Helst så skall det flyta runt en riktig bamsing i skålen och dasspapperet skall såklart vara obefintligt, så om man vill polera röven så får man göra det i handfatet! Papperskorgarna skall inte ha varit tömda sedan Suezkrisens dagar, och helst så skall lyset vara paj också. Ett och annat blodstänk på de vältaggade väggarna skadar inte heller!
Citera
2016-08-03, 17:46
Medlem
Driver82s avatar
Citat:
Varit på Dovas?
Ja sunkdasset får man verkligen inte glömma! Helst så skall det flyta runt en riktig bamsing i skålen och dasspapperet skall såklart vara obefintligt, så om man vill polera röven så får man göra det i handfatet! Papperskorgarna skall inte ha varit tömda sedan Suezkrisens dagar, och helst så skall lyset vara paj också. Ett och annat blodstänk på de vältaggade väggarna skadar inte heller!

Dovas är ju kult alla pangen dom har.

Längesen man var på den vid Fridhemsplan dock men den på Ringvägen går inte av för hackor heller. Var där och tog en billig fulöl med en polare för ett tag sen och i gammal god sunkhaksanda hade snubben som var min föregångare på dasset glömt spola efter sig så pisstanken satt som en film i väggarna.

F.ö. är väl Lion Bars restauranger dom som kan konkurrera med Dovas och ser man till enskilda är det väl Nivå 22 och Fridhem om man ska tala innerstan. Gröne Jägaren också då kanske iofs men länge sen jag var där då jag är AIK:are. Gamla Vasa vid Odenplan var skönt också, men man höjde ambitionsnivån och fick därmed klappa ihop.

Ändå är det väl som sagt i förorten man hittar dom riktiga juvelerna. Har tyvärr missat Sever Inn i Hässelby, eller Sewer Inn som en polare som var där tycker det borde kallas istället. Det hade varit nån knivskärning utanför där nån dag innan hans besök, bara en sån sak.

Ändå är vi nog förskonade från dom allra värsta syltorna i 08-området, besökte en gång en riktig sylta i Storfors i Värmland (säkert tidigt 90-tal) och besöket började med att en överförfriskad brud visade pattarna sådär 20 sek. efter att jag trätt in i lokalen. Sen satt det en snubbe med en morakniv i näven och mumlade att han skulle ut och döda nån... Kändes lika säkert som ett besöka ett sunkhak i favelorna i Rio.
Citera
2016-08-03, 18:53
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Varit på Dovas?
Det var faktiskt Dovas ökända toalett (innan renoveringen) som jag hade i åtanke när jag skrev inlägget!

En annan ryktbar toalett var gamla Lions Bars (när haket låg där Hantverkargatan slutar och Drottningholmsvägen går förbi). Den muggen var så äcklig och det stank så jävligt att det inte gick att vistas i den halvan av lokalen där muggen låg.
Citera
2016-08-04, 17:29
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Det var faktiskt Dovas ökända toalett (innan renoveringen) som jag hade i åtanke när jag skrev inlägget!
Misstänkte det när jag läste din beskrivning! Har fan sett fräschare muggar i Indien t.o.m!
Citera
2016-08-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Skulle du rekommendera ett besök? Är det brag drag en söndag som denna?
Svarar lite sent, ett studiebesök, eller okulärbesiktning av stället sker nog lämpligast i samband med pensionsutbetalningar då stämningen sägs vara mera uppsluppen än annars.
Citera
2016-08-06, 23:58
Medlem
Ograsts avatar
Vad har hänt med klassikern Metropol vid uppgången till Sundbybergs pendel och tunnelbanestation? Renoverar man, har man förlorat tillståndet eller har man flyttat?
Citera
2016-08-07, 21:07
Medlem
Brothers i Fittja är nog det sunkigaste stället i Stockholm.
Citera
2016-08-07, 23:47
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulstrumpa
Brothers i Fittja är nog det sunkigaste stället i Stockholm.

Tveksamt, motivera gärna i stället för att göra en listtråd.
Citera
2016-08-08, 06:54
Bannlyst
1. The Anchor är väl ett Stockholms värsta avskumsbarer ett rövhål på Sveavägen sedan urminnestider. Har alltid varit ett vattenhål för pöbel och bönder och raggaravskum.

2. Nivå 22 är ett annat riktigt skithål. Polisongmannen i baren är vidrig. Avskumsklientel.

3. Gröne Jägaren. Vidriga avdankade söder människor, bottenskrapets bottenskrap.
Citera
2016-08-10, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenrespekt
1. The Anchor är väl ett Stockholms värsta avskumsbarer ett rövhål på Sveavägen sedan urminnestider. Har alltid varit ett vattenhål för pöbel och bönder och raggaravskum.

2. Nivå 22 är ett annat riktigt skithål. Polisongmannen i baren är vidrig. Avskumsklientel.

3. Gröne Jägaren. Vidriga avdankade söder människor, bottenskrapets bottenskrap.

Slank in på The Anchor för en tidig och billig eftermiddagsöl. Trots att de hade öppnat upp hela väggen mot Sveavägen så luktade det väldigt starkt av pissoartabletter och även en doft av pissoaren.

Borden såg ut att vara 150 år och antagligen tillverkade av Charles Ingalls från Lilla huset på prärien.
Tror inte jag går dit igen men ölen smakade som den skulle.
Citera
2016-08-10, 12:08
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenrespekt

Bra sammanställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in