2015-04-16, 18:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Fast du skrev:

Storskillnad då du inte är ärlig och håller dig till samma utgångspunkt.
Nja, jag postar inledningsvis tydligt förutsättningarna för "fritt fall"-frågorna som jag ställer i slutet av mitt inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
A&E:s 25 punkter om NIST, forts ... Efter att först ha förnekat det, tvingades NIST medge att WTC 7 kollapsade i accelererande fritt fall under 2.25 sekunder, sträckan 8 våningar.
Du menar att du hellre kallar mig "lögnare" än läser mina inlägg?

Är det produktivt, menar du?

Citat:
NIST säger att en del av 7 WTC accelererade snabbare än 1G i 2,25 sekunder.
Medan du beskrev hela byggnaden. ohederligt eller okunnigt. Välj själv.
Återigen, du missade den inledande qualifiern ...
Citat:
A&E:s 25 punkter om NIST, forts ... Efter att först ha förnekat det, tvingades NIST medge att WTC 7 kollapsade i accelererande fritt fall under 2.25 sekunder, sträckan 8 våningar.
Jag kommer att anmäla ditt inlägg till moderator om du inte ber om ursäkt för att falskeligen peka ut mig som "lögnare" på ett publikt forum. Du får fram till 00.00 idag på dig.

Citat:
Du har ramlat i fällan som Gage och 911 A&E lägger ut.
Nja, du missförstår här, Elgiganten. Jag lovar att jag säger till när jag påstår något i egen person. Så här långt handlar det uteslutande om översättningar av A&E:s påståenden följda av vad jag upplever är de relevanta frågorna på dessa.

Citat:
Så hur skall du ha det? Antingen menar du hela byggnaden eller så tar vi delar av byggnaden och gör beräkningar på. Välj själv, för min del spelar det ingen roll.
Tänk så mycket energi du har lagt ner på det här, när du istället kunde ha läst mitt inlägg (ca 30 sek?).
Som sagt, jag citerar A&E:
Citat:
Tror du att du nu istället kan bemöta mina frågeställningar i samma inlägg?

Citat:
Läser du inte ens dina egna länkar?
13. Did investigators consider the possibility that an explosion caused or contributed to the collapse of WTC 7?
Nja, jag bemötte Husdjurs fråga som löd:
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Till och börja med får du visa vart NIST påstår att dom inte fann några explosiva lämningar och vart det erkänner att de inte ens letat.
Var i NIST:s FAQ under punkt "13" hittar jag info om att NIST letade efter "explosiva lämningar"?

Var tydlig, med tydliga citat.

Citat:
Så länge ingen har ljudupptagningar som kan påvisa explosioner just innan rasen så finns det absolut ingen anledning att göra en större undersökning.
NIST skriver just detta i din länk. Debatten blir ju lite enklare om du läser det du själv länkar till.
Om det nu stämmer, att inga ljudupptagningar finns, varför säger NFPA - National Fire Protection Association’s guidebook så här i Chapter 18 - Explosions, 18.1 - General?
http://web.archive.org/web/20110819013220/http://firefightersfor911truth.org/?cat=8
Citat:
“…Although an explosion is almost always accompanied by the production of a loud noise, the noise itself is not an essential element in the definition of an explosion. The generation and violent escape of gases are the primary criteria of an explosion.”
Om nu NIST inte är överens med branschens standard (NFPA) just här, varför nämner man inte det och diskuterar det, i sin rapport?

Citat:
Skulle du kräva att polisen undersöker möjligheten att Palme blev skuten av ett granatgevär m/48?
Nej, jag skulle undra varför de inte följde protokoll om/när de inte gjorde det.

Citat:
Notera på du...
NIST har aldrig påstått att 7 WTC acellererar snabbare än 1G. Så där har du lögnen.
Var har A&E (eller jag) påstått det? NIST påstår själva:
FAQ Punkt 11. http://www.nist.gov/el/disasterstudies/wtc/faqs_wtc7.cfm
Citat:
Stage 2 (1.75 to 4.0 seconds): gravitational acceleration (free fall)
4.0 minus 1.75 = 2.25 sekunder fritt fall

Här ljuger NIST eller A&E eller jag eller Elgiganten?

Citat:
"För fram" Kul term. Har du inga egna åsikter?
Om inte så skall du "föra fram" dessa i länktråden här på forumet.
1. Jag lägger upp en (fritt) översatt sammanfattning med källor av A&E:s 25 punkter, en i taget.

2. Jag ställer personligen frågor längst ner i varje inlägg utifrån de påståenden A&E gör i varje punkt.

3. Jag bemöter eventuella frågor/svar på mina frågor och de eventuella invändningar som görs mot det som hävdas av A&E.

Det här är inte görligt i länktråden.

Citat:
Vet inte hur det skall hjälpa dig på något vis då du inte ens läser länkarna du själv läger in i tråden!
Jag säger till om jag vill ha din hjälp, Elgiganten. Jag kan inte se hur det någonsin skulle bli aktuellt.

Nu kräver jag däremot som sagt en ursäkt för att du vid upprepade tillfällen har kallat mig för "lögnare". Eventuella repressalier kommer att stegras i takt med att du insisterar på att bete dig illa.

Går det?
Citera
2015-04-16, 18:42
Medlem
Citat:
CD? Vad har det för betydelse exakt när det smällde?
CD = Controlled Demolition.
Om det smällde mer än 1 minut innan WTC7 rasade har det inget samband med raset.
Citera
2015-04-16, 18:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
CD = Controlled Demolition.
Om det smällde mer än 1 minut innan WTC7 rasade har det inget samband med raset.
Hur vet du det?
Citera
2015-04-16, 19:52
Avstängd
Citat:
Okej det lät gedigt.
Tack.

Citat:
Men många av frågorna har NIST själva besvarat i deras FAQ.
Nämn en?

Citat:
Jag hittar inte där NIST skulle uttryckar sig att man inte funnit rester av explosiver. Någon skrev ett inlägg för ett tag sen om en demoleringsfirma som vandrat runt bland resterna och inte hittat några spår alls.
Det här handlar om NIST och vad som står i deras rapport. Om de har letat efter rester av sprängmedel så ska det stå i deras rapport/FAQ. Det gör inte det. I FAQ:en framkommer det mellan raderna att de inte har letat efter fysiska spår eller lämningar efter sprängmedel.

De har gjort två saker:

1. Konstaterat att de inte ha hittat några ljudinspelningar från explosioner.

2. Konstaterat att det skulle vara "svårt" att rigga byggnaden utan upptäckt.

Det är allt.

1. Så här skriver NFPA: “…Although an explosion is almost always accompanied by the production of a loud noise, the noise itself is not an essential element in the definition of an explosion. The generation and violent escape of gases are the primary criteria of an explosion.”.

Varför följer inte NIST branschens standard (NFPA) i det här fallet?

2. "Svårt"? Var finns rapporten från den grundliga undersökning som efterforskade vad som utspelat sig i WTC 7 tiden innan attacken? Renoveringar? Evakueringsövningar? Säkerhetsrutiner? Ombyggnader? Osv.

Citat:
Om du läser deras FAQ så gör redogör de klart och tydligt att inget stål ifrån WTC 7 testades. Dom kan mycket väl ha intervjuat dessa vittnen och kanske har det framkommit att det inte var explosioner de hörde. Vad vet jag...
Exakt. De testade inget stål från WTC 7 därför att allt (enligt NIST själva) var försvunnet.

Citat:
Det där klippet är gammalt och varit på tapeten förut. Äktheten tror jag inte är fastställd. Dessutom är det oklart om det är ifrån WTC 7 smällen kommer ifrån.
Har NIST fastställt att videon inte innehåller ljud från WCT 7? Poängen är fortfarande att ljudet i sig (eller frånvaron av) inte är det viktiga när man ska fastställa ifall explosioner har ägt rum (NFPA).

Citat:
Har inte sett några sådana uppgifter om det. Om det skulle vara så, anklagar du det företaget för aptering av WTC 7?
Man genomför en rigorös undersökning, i synnerhet om det handlar om ett terrorattentat. I stället antar NIST att det är "svårt" och undersöker därför inte saken vidare?

Citat:
Har inte satt mig in i fallet från 1978.
Inte så mycket att läsa. Man genomförde hemliga massiva säkerhetsbyggnationer under en längre tid utan att den ordinarie kontorspersonalen ens anade att någonting pågick. Skälet var att inte skapa onödig oro eller riskera panik.

"Svårt"?
Citera
2015-04-16, 19:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
...
.....
Exakt. De testade inget stål från WTC 7 därför att allt (enligt NIST själva) var försvunnet.

Varför frågar du så dumt om du redan vet (och dessutom skriver) svaret?

Citera
2015-04-16, 20:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
1. Så här skriver NFPA: “…Although an explosion is almost always accompanied by the production of a loud noise, the noise itself is not an essential element in the definition of an explosion. The generation and violent escape of gases are the primary criteria of an explosion.”.
------
Har NIST fastställt att videon inte innehåller ljud från WCT 7? Poängen är fortfarande att ljudet i sig (eller frånvaron av) inte är det viktiga när man ska fastställa ifall explosioner har ägt rum (NFPA).

Var (i ditt eget citat) hittar du att frånvaron av ljud inte är detsamma som frånvaron av explosion?
Att ett ljud inte alltid är en explosion, det är sant - men det står absolut ingenting om att en explosion kan vara ljudlös vad jag ser.
Tvärtom konstaterar NIST tydligt och klart (även i FAQ'n) att det INTE fanns tillräckligt höga ljud för att kunna kopplas till en demolerande explosion.
Citera
2015-04-16, 20:02
Medlem
Citat:
Hur vet du det?
Eftersom explosionen försvagar byggnaden. Om det dröjer mer än en minut räcker försvagningen inte till för att övervinna byggnadens tyngd.
Citera
2015-04-16, 20:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Eftersom explosionen försvagar byggnaden. Om det dröjer mer än en minut räcker försvagningen inte till för att övervinna byggnadens tyngd.
Alltså, om det var en kontrollerad rivning så bör man nog utgå ifrån att den var utförd på ett sätt som minimerade risken för upptäckt. Att successivt försvaga byggnaden med mindre sprängningar över en längre tid är ett sätt att göra det på.

Ett annat sätt är att använda state of the art nanothermite (Livermore) där energiutvecklingen är enormt mycket större/kg och därför färre apteringar och mindre oväsen.

Det är ingen vanlig C D i WTC 7, så mycket står klart. Om det är en sådan,
Citera
2015-04-16, 20:40
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Nämn en?

Se längre ner i posten.

Citat:

Det här handlar om NIST och vad som står i deras rapport. Om de har letat efter rester av sprängmedel så ska det stå i deras rapport/FAQ. Det gör inte det. I FAQ:en framkommer det mellan raderna att de inte har letat efter fysiska spår eller lämningar efter sprängmedel.

De har gjort två saker:

1. Konstaterat att de inte ha hittat några ljudinspelningar från explosioner.

2. Konstaterat att det skulle vara "svårt" att rigga byggnaden utan upptäckt.

Det är allt.

2. "Svårt"? Var finns rapporten från den grundliga undersökning som efterforskade vad som utspelat sig i WTC 7 tiden innan attacken? Renoveringar? Evakueringsövningar? Säkerhetsrutiner? Ombyggnader? Osv.

Du skrev:
"1. Hur kan NIST påstå att de inte fann några explosiva lämningar trots att de inte letade efter några?"

Jag vill veta vart NIST påstår att de inte fann några explosiva lämningar. Med lämningar menar du fysiska spår efter explosionen?

Citat:

Försvunnet? Nej, det var däremot svårt att identifiera vilket stål som var ifrån WTC 7 och därför testades inget.

Läs FAQen under punkt 27:
http://www.nist.gov/el/disasterstudies/wtc/faqs_wtc7.cfm

Citat:

Man genomför en rigorös undersökning, i synnerhet om det handlar om ett terrorattentat. I stället antar NIST att det är "svårt" och undersöker därför inte saken vidare?

Angående det om NFPA så svarar dom om det under punkt 16:
http://www.nist.gov/el/disasterstudies/wtc/faqs_wtc7.cfm
Citera
2015-04-16, 20:43
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Alltså, om det var en kontrollerad rivning så bör man nog utgå ifrån att den var utförd på ett sätt som minimerade risken för upptäckt. Att successivt försvaga byggnaden med mindre sprängningar över en längre tid är ett sätt att göra det på.

Ett annat sätt är att använda state of the art nanothermite (Livermore) där energiutvecklingen är enormt mycket större/kg och därför färre apteringar och mindre oväsen.

Släpp det där med nanothermite. Det finns inga bevis för det.
Citera
2015-04-16, 20:47
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Fortfarande det brann i WTC7 hur klarade sig sprängämnena det??

Och ja det är inte schysst av dig att inte svara, det har du helt rätt i!
Citera
2015-04-16, 21:00
Avstängd
Citat:
Släpp det där med nanothermite. Det finns inga bevis för det.
Det råder det delade meningar om. Har NIST letat efter lämningar/spår av sprängmedel/thermite/nanothermite? Nej.

Varför inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in