2015-03-25, 20:06
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Ok jag kan väl spekulera lite. Jag tror man flög med ett stort plan lågt in mot pentagon området i en något nordligare ingång, sedan steg man förbi. Tätt följt efter planet kom en ganska stor missil och det är den man ser på den dåliga övervakningsfilmen från macken.

Jag kan inte bevisa något utan att komma åt t.ex övervakningsbilderna. Även om en sån film skulle läcka ut så skulle den inte hålla som bevis. Man måste i princip hämta den från deras arkiv för att avlägsna allt tvivel om manipulation.

Här slinter tungan lite
http://m.youtube.com/watch?v=BZRFvavH_vk

Märkliga vittnesmål
http://m.youtube.com/watch?v=-nYFO0QY1fY
http://youtu.be/nhsCAGegiBo
Intressant teori.

Har du några vittnen som tydligt såg manövern där man steg förbi och flög över Pentagon? Motorvägen som ligger precis brevid Pentagon kryllade av bilköer vid den tidpunkten.

Har du några vittnen som har sett en missil träffa byggnaden? Personen som du länkade till räknas inte. Han säger inte att han såg en missil träffa byggnaden och har i efterhand även förtydligat sina uttalanden.
Citera
2015-03-25, 20:09
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ok jag kan väl spekulera lite. Jag tror man flög med ett stort plan lågt in mot pentagon området i en något nordligare ingång, sedan steg man förbi. Tätt följt efter planet kom en ganska stor missil och det är den man ser på den dåliga övervakningsfilmen från macken.

Hur förenar du det här med ögonvittnen, likdelar, svarta lådor, vrakdelar och mobilsamtal?
Citera
2015-03-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Hur förenar du det här med ögonvittnen, likdelar, svarta lådor, vrakdelar och mobilsamtal?

Att det var en konspiration. De kraschade väl planet någon annanstans och samlade ihop lite bevis. Studera kroppsspråket på kommissionären.

Were you afraid?

Skakar på huvudet och börjar nicka när han börjar prata om you were afraid, börjar sedan skaka på huvudet igen när han börjar prata om I och avslutar med att säga missile..airplane.

Jag tolkar det som att vi skulle vara rädda, men inte han som visste vad som pågick.

Jag tror de allra flesta ögon vittnen såg ett stort plan och en explosion. De andra får man väl hantera, antingen genom hot eller ignorans. Man lyfter istället fram de ögon vittnen som endast såg ett stort plan och en explosion.
Senast redigerad av zebmaca 2015-03-25 kl. 20:23.
Citera
2015-03-25, 20:22
Medlem
ikaros2008s avatar
Undrar om varje land har ett forum eller en tråd där foliehattar sitter och spekulerar och hittar på den ena teorin efter den andra.

Efter att ha följt tråden några år så känner jag mig rimligt trygg när media ska avslöja sanningen.

Jag tackar för alla skratt och jag tackar de seriösa för all den logik och klokhet de visar bevis på.

Jag menar, hur mycket kan man hitta på? Snart kommer det väl någon stolle som tror att vi varit på månen.
Citera
2015-03-25, 20:27
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Att det var en konspiration. De kraschade väl planet någon annanstans och samlade ihop lite bevis. Studera kroppsspråket på kommissionären.

Were you afraid?

Skakar på huvudet och börjar nicka när han börjar prata om you were afraid, börjar sedan skaka på huvudet igen när han börjar prata om I och avslutar med att säga missile..airplane.

Jag tolkar det som att vi skulle vara rädda, men inte han som visste vad som pågick.

Jag tror de allra flesta ögon vittnen såg ett stort plan och en explosion. De andra får man väl hantera, antingen genom hot eller ignorans. Man lyfter istället fram de ögon vittnen som endast såg ett stort plan och en explosion.
Du är snabb på att avfärda den stora majoriteten av vittnen som såg ett flygplan träffa byggnaden, där flera tydligt såg ett American Airlines flygplan. Eftersom du hakar upp dig på kommissionärens uttalande så antar jag att du är inne på missil-spåret.

Kan du lägga fram några vittnen som såg en missil träffa byggnaden? Personen som du länkade till tidigare räknas inte. Han säger inte att han såg en missil träffa byggnaden och har i efterhand även förtydligat sina uttalanden.
Citera
2015-03-25, 20:33
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Att det var en konspiration. De kraschade väl planet någon annanstans och samlade ihop lite bevis.

Jag förstår. Så på de 77 minuter som passerade från start till smällen vid pentagon så hann de krascha planet, samla ihop kvarlevor från nästan samtliga passagerare, samla ihop vrakdelar och svarta lådan, lyckas utföra perfekta imitationer av passagerare som lurade deras närstående, sedan köra hela rasket till pentagon, placera ut dem inne i de delar som de visste skulle bli beskjutet av missilen, samt vrakdelar på gräsmattan (utan att någon av alla de 125 som jobbade i Pentagon och dog den morgonen anade oråd), iscensätta en bilkö med ögonvittnen som i själva verket enbart bestod av folk som var inblandade i konspirationen samt något liknande med alla andra ögonvittnen?

Låter rimligt.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2015-03-25 kl. 20:35.
Citera
2015-03-25, 20:39
Medlem
Citat:

Jag kan inte bevisa något utan att komma åt t.ex övervakningsbilderna. Även om en sån film skulle läcka ut så skulle den inte hålla som bevis. Man måste i princip hämta den från deras arkiv för att avlägsna allt tvivel om manipulation.

Här slinter tungan lite
http://m.youtube.com/watch?v=BZRFvavH_vk

Märkliga vittnesmål
http://m.youtube.com/watch?v=-nYFO0QY1fY
http://youtu.be/nhsCAGegiBo

Men vilken missil är stor nog för att göra ett så stort ingångshål? Ingångshålet stämmer ju väl med storleken på aktuellt flygplan.

Hur ska en missil kunna göra inslagsmärken på fasaden efter vingarna som stämmer bra överens med vinkel och annat på vingarna på aktuellt flygplan?

En missil ska penetrera sen detonera, vilket gör att explosionskrafterna riktas från insidan av byggnaden och utåt. Hur kan det då komma sig att alla skador på fasaden runt ingångshålet är riktade utifrån och inåt i byggnaden, ja som om ett stort flygplan kraschat in i väggen? T ex blev det ju kraftiga skador som i mått stämmer väl med flygplanets motorer....

Hur kunde man hitta ett gäng förkolnade lik inne i Pentagon, flera fortfarande i flygplansstolar, vilkan kunde identifieras via DNA att de var de som faktiskt borrad aktuellt plan.

Hur kunde man hitta en mängd flygplansdelar inne i och utanför Pentagon som stämmer med aktuellt plan?
Citera
2015-03-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Du är snabb på att avfärda den stora majoriteten av vittnen som såg ett flygplan träffa byggnaden, där flera tydligt såg ett American Airlines flygplan. Eftersom du hakar upp dig på kommissionärens uttalande så antar jag att du är inne på missil-spåret.

Kan du lägga fram några vittnen som såg en missil träffa byggnaden? Personen som du länkade till tidigare räknas inte. Han säger inte att han såg en missil träffa byggnaden och har i efterhand även förtydligat sina uttalanden.

Ja vittnen är jag inte speciellt förtjust i. Dels så är de påverkbara och kan se fel och sedan så är det ingen som förväntar sig ett plan och än mindre en missil. De som såg missilen trodde nog att de såg ett plan när de fick höra vad som hänt. Hjärnan ändrar och fyller i ens snabba minnesbilder. De som såg AA planet såg nog det stora planet som flög in först.

Men det är spekulation. Det jag är säker på är att den påstodda kaparen inte kan ha utfört den officiella inflygningen och hade det rört sig om ett fjärrstyrt plan har jag svårt att se att man väljer den routen.
Citera
2015-03-25, 20:53
Medlem
Citat:
Jag förstår. Så på de 77 minuter som passerade från start till smällen vid pentagon så hann de krascha planet, samla ihop kvarlevor från nästan samtliga passagerare, samla ihop vrakdelar och svarta lådan, lyckas utföra perfekta imitationer av passagerare som lurade deras närstående, sedan köra hela rasket till pentagon, placera ut dem inne i de delar som de visste skulle bli beskjutet av missilen, samt vrakdelar på gräsmattan (utan att någon av alla de 125 som jobbade i Pentagon och dog den morgonen anade oråd), iscensätta en bilkö med ögonvittnen som i själva verket enbart bestod av folk som var inblandade i konspirationen samt något liknande med alla andra ögonvittnen?

Låter rimligt.

Nej man kraschade väl planet och presenterade bevisen senare. Vad som hände vid pentagon var ett skådespeleri samt att man placerade ut saker. Detta är svårt att göra ordentligt naturligtvis
Citera
2015-03-25, 21:03
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej man kraschade väl planet och presenterade bevisen senare. Vad som hände vid pentagon var ett skådespeleri samt att man placerade ut saker. Detta är svårt att göra ordentligt naturligtvis

Nähä, vore det svårt?

Vrakdelarna var för övrigt bevisligen på plats redan direkt efter kraschen....

Det förklarar inte heller de hundratals ögonvittnen som såg det hända. Var alltså alla till synes vanliga människor som faktiskt var där en del av konspirationen?

Och hur löste man mobilsamtalen, förresten?

Och så måste jag ställa en allmän fråga: Vad fick man egentligen ut av att använda en missil istället för ett flygplan som de ändå redan hade kontroll över? Om man använde plan vid tornen kunde man väl gjort samma sak vid pentagon? Varför riskera att använda sig av denna oerhört komplicerade variant?
Citera
2015-03-25, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Men vilken missil är stor nog för att göra ett så stort ingångshål? Ingångshålet stämmer ju väl med storleken på aktuellt flygplan.

Hur ska en missil kunna göra inslagsmärken på fasaden efter vingarna som stämmer bra överens med vinkel och annat på vingarna på aktuellt flygplan?

En missil ska penetrera sen detonera, vilket gör att explosionskrafterna riktas från insidan av byggnaden och utåt. Hur kan det då komma sig att alla skador på fasaden runt ingångshålet är riktade utifrån och inåt i byggnaden, ja som om ett stort flygplan kraschat in i väggen? T ex blev det ju kraftiga skador som i mått stämmer väl med flygplanets motorer....

Hur kunde man hitta ett gäng förkolnade lik inne i Pentagon, flera fortfarande i flygplansstolar, vilkan kunde identifieras via DNA att de var de som faktiskt borrad aktuellt plan.

Hur kunde man hitta en mängd flygplansdelar inne i och utanför Pentagon som stämmer med aktuellt plan?

Det var kanske en specialbyggd missil byggd för ändamålet? En som såg ut som ett mindre flygplan, laddad med bränsle för att ge en stort eldklot och en detonativ laddning för att säkerställa att avdelningen raserades. Det var kanske den som gjorde dyksvängen och det stora förbiflygande planet tog den nordligare rutten?

Testerna på eventuella lik sker ju i efterhand och man har flight 77 som man krashat nånstans.
Citera
2015-03-25, 21:13
Medlem
Citat:
Nähä, vore det svårt?

Vrakdelarna var för övrigt bevisligen på plats redan direkt efter kraschen....

Det förklarar inte heller de hundratals ögonvittnen som såg det hända. Var alltså alla till synes vanliga människor som faktiskt var där en del av konspirationen?

Och hur löste man mobilsamtalen, förresten?

Och så måste jag ställa en allmän fråga: Vad fick man egentligen ut av att använda en missil istället för ett flygplan som de ändå redan hade kontroll över? Om man använde plan vid tornen kunde man väl gjort samma sak vid pentagon? Varför riskera att använda sig av denna oerhört komplicerade variant?

Hur vet du att de var där direkt efter och om det var rätt vrakdelar?

Mobilsamtalen kom väl från flight 77? Vad bevisar det? Missilen är nog säkrare att använda än ett plan, man får ner risken att något går fel och att avdelningen inte skadas tillräckligt.

2.3 triljoner på spel där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in