2015-04-13, 23:16
Bannlyst
Days and Nights En film om Elizabeth som åker för att hälsa på några släktingar. En del kända ansikten är i denna bl.a. Micke Nykvist (talar svengelska), William Hurt, Jean Reno och Mark Rylance bland de mer kända manliga skådisarna. Filmen påminner lite om vissa sovjetiska filmer, men den är ju också baserad på Anton Chekhovs "Måsen". Jag tror att man ska vara i ett speciellt humör för att kolla på denna eftersom den innehåller mycket pratande. Filmen har en del komiska bitar som gör att jag inte ger den ett alltför dåligt betyg

4/10
Senast redigerad av pethom 2015-04-13 kl. 23:20.
Citera
2015-04-13, 23:35
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Personligen har jag svårt att tänka mig något större antal alternativ, åtminstone utan att det blir helt jävla orimligt, eller att man regredierar filmen till oigenkännlighet. Det görliga alternativet hade väl legat inom ramen för att det de facto finns en reell konspiration, antar jag? Eller är det bara utförandet av det faktiska slutet som ogillas?

OK, det är väl vanskligt att diskutera någonting så hypotetiskt som vad ett "bättre" slut hade varit. Jag är förövrigt inte ens något större fan av filmen, överhuvudtaget, men tycker definitivt att den är sevärd, och på intet sätt får slutet mig att tänka annorlunda. Jag kanske bara tänker mer pragmatiskt.

Sedan är det också som serotonin skriver. Det kändes som en billig utväg och mer som att filmen räckte fingret åt tittaren och hånade en och sa "na na na na".
Citera
2015-04-13, 23:46
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Skjutit på den i evigheter just för att den ska vara seg och nästan 3h lång, räcker nog med att jag sett The Tower som är den koreanska remaken.

The Tower är ju dock rusktigt bra! Jag funderar på om jag ska se originalet...
Citera
2015-04-14, 00:10
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso

Citat:
Sedan är det också som serotonin skriver. Det kändes som en billig utväg och mer som att filmen räckte fingret åt tittaren och hånade en och sa "na na na na".
Nåja!
Senast redigerad av retrospective 2015-04-14 kl. 00:13.
Citera
2015-04-14, 00:52
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
The Game ansåg jag var en fantastisk och bra film ända fram till slutet. Det är vad som förstör filmen för mig.

Möjligen världshistoriens absolut sämsta slut. Filmen är helt okej fram till själva twisten. Så urkorkat att man får lust att skrika i ren frustration. Jag kan suspend:a min disbelief ganska långt, men man måste vara nästintill efterbliven för att kunna köpa filmens horribla avslut.
Senast redigerad av Carnage. 2015-04-14 kl. 00:56.
Citera
2015-04-14, 01:19
Medlem
chessjamts avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Möjligen världshistoriens absolut sämsta slut. Filmen är helt okej fram till själva twisten. Så urkorkat att man får lust att skrika i ren frustration. Jag kan suspend:a min disbelief ganska långt, men man måste vara nästintill efterbliven för att kunna köpa filmens horribla avslut.

Citera
2015-04-14, 10:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
The Tower är ju dock rusktigt bra! Jag funderar på om jag ska se originalet...

Ja, som koreansk blockbuster funkar den ju avsevärt bra faktiskt.
Citera
2015-04-14, 13:37
Medlem
zxcvb45s avatar
Black Sea

U-båtsfilm med Jude Law i huvudrollen, tyckte den var riktigt bra faktiskt!

3/5
Senast redigerad av zxcvb45 2015-04-14 kl. 14:30.
Citera
2015-04-14, 14:24
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Black Sea

U-båtsfilm med Jude Law i huvudrollen, tyckte den var riktigt bra faktiskt!

3/10

Hmmm Riktigt bra och du ger den 3/10.
Utveckla gärna betygsättningen...
Citera
2015-04-14, 14:30
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Hmmm Riktigt bra och du ger den 3/10.
Utveckla gärna betygsättningen...

Haha oj, skulle ju såklart va en 5:a ist för en 10:a
Citera
2015-04-14, 15:09
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Haha oj, skulle ju såklart va en 5:a ist för en 10:a
Jaha, och? 5/10 är väl inte särskilt logiskt om du tycker filmen var "riktigt bra".

Gone Girl (2014)

Filmen var faktiskt bättre än boken. Vet inte riktigt vad jag ska säga om den; handlingen vill jag inte avslöja om det skulle vara så att någon varken läst boken eller sett filmen än. Slutet är helt värdelöst - dels vad som händer, dels sista scenen - som även borde inlett filmen, precis som i boken. Sluten cirkel är alltid fint. Nåväl.

5/10 får det väl bli, antar jag. Kanske väl högt, men jag känner mig generös i dag.
Citera
2015-04-14, 15:21
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jaha, och? 5/10 är väl inte särskilt logiskt om du tycker filmen var "riktigt bra".

Han menar ju 3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in