2014-08-20, 16:17
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Critters 4..
Nu har jag sett igenom alla dom otroligt usla filmerna...
Förstår inte att jag tyckte dom va så bra då jag va mindre...

Ettan, och framförallt tvåan, är bra!
Citera
2014-08-20, 16:49
Medlem
DewDudes avatar
Flight med Denzel, inte en av hans bästa rullar men helt klart sevärd. 6/10
Citera
2014-08-20, 16:52
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Har 2 favoriter från barndomen jag kan se om och om igen..

The golden child - http://www.imdb.com/title/tt0091129/?ref_=nv_sr_3

Big trouble in little china - http://www.imdb.com/title/tt0090728/?ref_=nv_sr_1

2 kalasfina nostalgiska filmer...
Det bästa är när filmerna faktiskt är lika bra som man minns dom, alternativt är bättre!
Citera
2014-08-20, 17:41
Medlem
Lotsos avatar
Moms' Night Out (2014)

Allt Allyson och hennes väninnor vill ha är en avkopplande och vuxen kväll bestående av mat och konversationer. Men för att få njuta av höga klackar, mogna konversationer och mat som inte serveras i en påse behöver de sina män till att passa barnen under några timmar. Vad kan gå fel?

Jag förväntade mig inte mycket utav denna filmen. Jag hade redan innan jag såg den en känsla att det troligtvis inte lär vara så rolig. Men något flin här och där kanske och åtminstånde något underhållande. Om något brukar jag gilla sådana här filmer, som utspelar sig under en natt som går galet snett där ena händelsen leder till det andra.
Men jösses då, detta var ingenting bra alls. Tvärtom, detta var dåligt från ett komiskt perspektiv, från ett underhållande perspektiv och från skådespelar/karaktärs perspektiv. Var detta en dålig film.

Där var ingenting som fungerade i denna rullen. Komedin föll platt vartenda gång, jag skrattade inte en enda gång. Jag tror inte ens jag flinade eller drog till ett leende åt filmen. Åtminstone i Blended så flinade jag till åt två skämt, vilket är betydligt mer än vad denna filmen lyckades med. Så ja, Adam Sandler filmen Blended är i min åsikt bättre än Moms' Night Out.
Samtidigt var det otroligt tråkig. Vilket förvånar mig. Jag är annars en sucker för sådan här filmer, som utspelar sig under en natt där något galet händer en grupp människor där ena leder till det andra. Även i dåliga filmer burkar jag finna denna handlingen något underhållande. Men jösses, detta var så tråkigt. Där var inget spännande som inträffade, filmen höll sig bara till 3-4 olika ställen under hela nattens gång, och man fick aldrig riktigt något känn av frustrationen som pågick för karaktärerna.

Situationerna filmen skapar är verken trovärdiga eller humoristiska. Vilket leder mig in på karaktärerna och skådespelarna.
Karaktärerna är inte riktigt välskrivna. Det är tre mammor, men vi får bara riktigt känna till ena modern. Men även hon är inte så pass bra skriven. Jag menar hela filmen går ut på hur jobbigt hon har det som moder att passa barnen hemma, men vi får aldrig riktigt se henne göra någonting för barnen. Vi får bara se henne städa och få panikattacker eller vara utanför huset. Så hur ska vi då få lära känna hennes frustration när filmen inte ens orkar visa hennes dagliga rutiner som hela filmen bygger på? Alla andra karaktärer är bara där, vi får inte lära känna dem och där är heller ingen riktigt kännedom bakom dem. Dem är bakgrundskaraktärer som fyller ut en dålig komedi.
Jag är också ganska så säker att den kristna kyrkan hade någonting och göra med denna filmen. Där är fullt med referenser och ett par karaktärer är heligt kristna och med tanke på hur tam denna komedin verkligen är så skulle det inte förvåna mig.

I sin helhet en dålig film. Där är ingen som helst glöd i filmen vare sig det gäller karaktärer, skådespelare eller manus. Hela filmen är en dålig komedifilm som inte lyckades få mig att flina en enda gång. Och när konceptet borde vara underhållande, är filmen istället långtråkig och de 98 minuterna känns som 2 timmar.
Skådespelarna gör dåligt ifrån sig, karaktärerna får vi inte lära känna och för ett konceptet som brukar funka i filmer när folk är ute en natt och allting bara går snett, så är det filmen det går snett för, inte karaktärerna.
Se Date Night istället, den är ungefär i samma anda men betydligt roligare.

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt3014666/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=Leb6Vnhbp1A
Citera
2014-08-20, 18:38
Medlem
Halloween2s avatar
Såg the day of the jackal i natt och oj. Inte mycket pang pang eller action men den föll mig verkligen i smaken, en lugn fin film med en lönnmördare som man gärna skulle vilja umgås med. Och vapnet han använder sig av måste ju vara ett utav de fränaste som varit med i film? http://img.4plebs.org/boards/tg/imag...6878956347.jpg

Som en äldre bond film fast med skurken i fokus på uppdrag att mörda Frankrikes president, om någon annan har förslag på liknande filmer (där det handlar om den onde) får ni gärna tipsa, denna film får 4/5 av mig
Citera
2014-08-20, 18:58
Medlem
BlackMetals avatar
Botan-dôrô (1968)

En av många filmatiseringar på en känd kaidan som handlar om konsekvenserna av att vara romantiskt involverad med ett spöke. Filmen bygger till stor del på att bygga upp en extremt kuslig stämning med många långa tagningar i den atmosfäriska miljö filmen utspelar sig i och ett flitigt användande av kamerarörelser istället för att klippa. Musiken är väldigt bra och när spökena kommer om natten användes till stor ljudet av vattendroppar som var väldigt effektivt i att uppnå den stämning filmen försöker uppnå.

Det är ingen perfekt film. Det finns en del scares som inte riktigt fungerar och snarare blir corny och de involverar främst skeletten samt en eller två klipp där linorna som används är synliga. Annars är effekterna bra och sättet de lyckas få spökena att glida fram och in/ur bild älskade jag verkligen. Under några scener hade jag riktig gåshud för att det var så bra. Filmens problem är slutligen något jag kunde se förbi totalt för den gör det mesta annat så otroligt bra. Stark rekommendation till de som vill se skräck gjord rätt.

4/5
Citera
2014-08-20, 22:22
Medlem
Snuten i Hollywood 1984

Jävligt skön film. Rolig, bra musik och bra action. 3-4/5.
Citera
2014-08-20, 22:38
Medlem
bombaccis avatar
Fortsätter att titta på donerade dvd filmer. Såg Transporter med Jason Statham (2002). Riktigt trist actionfilm. Ingen direkt story, meningslösa och allt för "fantastiska" slagsmål. Är inget fan av "kung fu action" när de slåss i 110 med flygande sparkar osv. Det ser så löjligt ut. Gillar mer action ala Stallone, även om det är over the top så känns fighterna mer äkta.

Filmen var ganska så kort i alla fall o tur var väl det. Satt bara o hoppades att filmen skulle ta slut. Det bästa med filmen förutom att den var kort var biljakten i början.

Dvd:en innehåller Transporter II också, ska se den någon dag, mest för att den blonda kvinnan på omslaget ser okej ut. Efter det så donerar jag nog den här dvd:en till allmänheten, t ex lägger den på t-banan så kan någon som föredrar sånt här få den.

Transporter får i betyg av mig 3/10 underkänt
Citera
2014-08-20, 22:52
Medlem
Kickexs avatar
The Amazing Spiderman 2
Jag kan verkligen inte förstå mig på varför denna samt den föregående filmen har fått så bra kritik.
Kasst manus, kasst skådespeleri, kass action samt humor och kasst soundtrack.
Denna filmen var självklart bättre än ettan men den är fortfarande alldeles för barnslig för min smak. Och med allt nämnt åt sidan så var deras CGI klen + utdraget vilket som gjorde en illamående.

Har tidigare nämnt att jag har svårt för "Garfunkel" som spelar Spiderman men hade ändå ett litet hopp att det skulle bättra sig men så blev det inte.

Den enda anledningen jag kan komma på varför folk hyllar dessa två filmer måste vara pgd av att det ligger närmre serieteckningarna, som jag inte läst.
Det kan jag ha all respekt för men för en strikt film älskare (utan inflytande från Marvel's bakgrund) så tycker jag fortfarande att Spiderman trilogin (trots dess flera brister) slår Amazing Spiderman filmerna med hästlängder.

Känner mig ändå generös - 5/10
Citera
2014-08-21, 00:15
Medlem
NirvanAs avatar
Rampage 2

Rampage goes political? Oerhört sköna budskap och jag kunde lätt byta ut "the rich" mot "the jews/zionist", hääärligt.

Uwe Boll måste sitta och hoppas på en blodig revolution

4/5
Citera
2014-08-21, 01:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Dressed to Kill.

Märks att De Palma sneglat rejält på Hitchcocks Psycko & Rear Window, den var bitvis rätt spännande och hade sina moment där man rycktes med i handlingen men i övrigt fick man inte ut så mycket man hoppades på. Kanske för att förväntningarna var höga så det blir en stabil:

6/10.

Nebraska.

Som dramafilm var den inte direkt klyschig som många dramafilmer är, väldigt bra skådespeleri och väldigt kul att se Bob Odenkirk (Saul Goodman i Breaking Bad) och Stacy Keach. Tycker filmen målar upp människors girighet på ett bra samt väldigt frustrerande sätt som faktiskt är klockrent, man sitter där och bara suckar åt alla åratal gamla ursäkter som ploppar upp där den som sticker upp genast blir mottagen med avundsjuka och en stor bums tattare.. Hopplösheten i en son där farsan ständigt är envis som en åsna visa sig bli en gripande historia.

Stark 7/10.
Senast redigerad av ZlatanMania 2014-08-21 kl. 01:34.
Citera
2014-08-21, 09:03
Medlem
upperkatts avatar
No Country for Old Men. Väldigt bra film. 9/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in