2015-04-12, 23:45
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Jag drack många öl innan matchen.

Var det så illa?

Tyckte andra halvlek kändes okej spelmässigt från vår sida men svårt att få en uppfattning.

Jag tycker att Blåvitt var som bäst i en kvart eller så innan peruanen gör sitt drömmål. Man var intensiva och tryckte på framåt, samtidigt som man hade bra kontroll på MFFs anfallsförsök. Efter det så faller laget ihop totalt och gröthalsarna kunde lika gärna ha haft 3-0 innan den 45:e minuten var till ända. I andra halvlek så.. visst, Blåvitt har mer boll men MFF var ju helt uppenbart inställda på att hålla position och spela av matchen. Sett till ändamål så var Malmö bättre i andra imo. De låste vårt spel totalt.

Dock måste väl alla vara överens om att Salomonsson var bättre än Tinnerholm (som borde raka sig och låta håret växa ut, sjukt ful idag!) idag?

För övrigt så verkar detta 3-5-2 vara en taktik som kan fungera bra i Europa mot bättre lag.
Senast redigerad av snillet_1 2015-04-12 kl. 23:51.
Citera
2015-04-12, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Så du vräker alltså ur dig saker som "Sveriges mest tekniska talang" trots att du inte har speciellt bra koll på serien i övrigt?

Finns det någon ung spelare som har finare teknik än Bojanic så kommer jag få se honom spela förr eller senare så det oroar mig inte. Och jag kommer lägga mig ner på knä & göra avbön i samma stund. Och då menar jag inte en spelare som lyckas med ngt enstaka tekniskt toppinslag, utan en spelare som likt Bojanic kan fördela boll utan att slå bort bollar, som aldrig väljer en enkel lösning utan med kreativitet löser svåra uppgifter. En spelare som sällan misslyckas med sina tvåfotare, en spelare som smeker in frisparkar. En spelare som likt en regista arbetar fysiskt för att vinna boll, fördela men ändå ha kraft för att gå på egna genombrott. Finns det en bättre ung spelare med ett likvärdigt register så lägger jag mig ner på knä

https://www.youtube.com/watch?v=9N0WZ6jLSFg
Senast redigerad av Bowlaren77 2015-04-13 kl. 00:00.
Citera
2015-04-12, 23:55
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
För sin filmning? Ja, då ska ni ju ha ett dussin straffar idag, där har du helt rätt. Glömde att klockrena filmningar ska vara straff. Ni har ju en udda syn på kroppskontakt nere i Malmö.

Helsingborg med sitt våld, och ni mer era filmningar.

Min poäng här är att ingen av dom skulle ha haft straff...

Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Ja just det, slå undan foten för någon utan att vara på bollen är samma sak som att stå ivägen när någon springer in i dig...

Filip slog knappast undan foten, och var visst på bollen. Inte mycket men det var han. Ta en titt på reprisen. Alldeles för lite kontakt för att det ska vara straff
Citera
2015-04-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Finns det någon ung spelare som har finare teknik än Bojanic så kommer jag få se honom spela förr eller senare så det oroar mig inte. Och jag kommer lägga mig ner på knä & göra avbön i samma stund. Och då menar jag inte en spelare som lyckas med ngt enstaka tekniskt toppinslag, utan en spelare som likt Bojanic kan fördela boll utan att slå bort bollar, som aldrig väljer en enkel lösning utan med kreativitet löser svåra uppgifter. En spelare som sällan misslyckas med sina tvåfotare, en spelare som smeker in frisparkar. En spelare som likt en regista arbetar fysiskt för att vinna boll, fördela men ändå ha kraft för att gå på egna genombrott. Finns det en bättre ung spelare med ett likvärdigt register så lägger jag mig ner på knä

Slå på Elfsborg imorgon någon gång efter minut 65, då kanske du får se Arber Zeneli. Det första killen gör när han får bollen är att utmana, varenda gång känns det som. Ligger väl lite efter Bojanic i utveckling men är samtidigt yngre. Inte riktigt samma spelartyp heller. Sen är det betydligt svårare att slå sig in i Elfsborg än Helsingborg.
Citera
2015-04-13, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Slå på Elfsborg imorgon någon gång efter minut 65, då kanske du får se Arber Zeneli. Det första killen gör när han får bollen är att utmana, varenda gång känns det som. Ligger väl lite efter Bojanic i utveckling men är samtidigt yngre. Inte riktigt samma spelartyp heller.

Jag får väl streama en elfsborg match då & få lite kött på benen. Skulle vara kul att få se Rohden oxå och de andra talangerna. Underbart att allsvenskan är igång i vart fall
Citera
2015-04-13, 00:09
Medlem
Barbus avatar
Enkel seger för MFF idag. Målet kom väl på den mest osannolika av de chanser vi skapade. Rosenberg borde gjort mål på sin. Eller Eikrem.

IFK hade i princip ingenting, vi hade bra kontroll på matchen efter målet och stängde igen. I första kunde IFK inte hantera vår bredd och våra överflyttningar och i andra kunde de inte hantera vårt samlade försvar.

Tinnerholm borde haft en straff när han blev fälld efter dribbling i straffområdet i första halvlek. Så de två tveksamma situationerna slår ut varandra ändå, till IFKs förtret.

7 poäng på de svåra inledande matcherna är riktigt bra av oss. Trots att vi inte fått igång spelet helt.
Senast redigerad av Barbu 2015-04-13 kl. 00:12.
Citera
2015-04-13, 00:26
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Match mot fff och jag känner att nu måste vi vinna för att hänga på "racet" så att min dröm om ett "rimjobb" utfört av ZlatanMania lever fram till sommaruppehållet
Som sagt är jag inte ett dugg orolig, Helsingborg har inte direkt visat nån guldform under årets allsvenska och nu mot Halmstad så tycker jag mest Halmstad var dåliga än att HeIF var bra (såg förvisso bara första halvlek men tror inte på nån avsevärd förbättring.
Citat:
För AIK:fansen som följer tråden så kan jag berätta att Atakora gav ett vasst intryck. Han & Wede spelar ungefär lika lång tid på varje kant (platsbyten) och Atakora var den som stod ut mest. Han försökte ta sig framåt genom dribblingar & väggpass och såg riktigt rörlig ut med fin bollkänsla och bra teknik. Dock har jag sett alldeles för lite av honom för att kunna göra en rättvis bedömning.
Atakora var en frisk fläkt på AIK`s kant under sitt första halvår men tro mig när jag säger att han rätta jag kommer visa sig, okej visst har han en fin grundteknik som kan lura många allsvenska backar men en värre hönshjärna får man leta efter och finna i HBK men i övrigt finns det nog inte många så spelointelligenta spelare likt Atakora, hans oförmåga att släppa bollarna och passa i rätt tid drar ner honom.

Citat:

https://www.youtube.com/watch?v=9N0WZ6jLSFg
Förutom ett par fina aktioner tycker jag inte den där videon visar speciellt mycket iögonfallande bra. Skulle nog kunna få Sam Lundholm att framstå som bättre om jag använder rätt klipp och lägger in det på Youtube (det är en sann klyscha att Youtube kan få vem som helst att se bra ut) men med det sagt är inte Bojanic värdelös.
Citera
2015-04-13, 00:59
Medlem
MFF var ju nära både 2 voch 3-0 i första..Rossis mål hittar jag ingen offside..Mwn,känns stabilt kunna komma till ullevi och ställa upp med 3 mittbackar..Vi käkar upp ifkfisk mittfält första halvlek..Stabilt spel...
Citera
2015-04-13, 02:08
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCrimeSmurfs
MFF var ju nära både 2 voch 3-0 i första..Rossis mål hittar jag ingen offside..Mwn,känns stabilt kunna komma till ullevi och ställa upp med 3 mittbackar..Vi käkar upp ifkfisk mittfält första halvlek..Stabilt spel...

Offside på Eikrem.

Sju poäng efter den här inledningen är väl rätt okej, men känner mig ändå lite smått besviken på hemmatappet mot AIK. Trist också med en svit som gick i graven. Nu förväntar jag mig en offensiv urladdning och tolv poäng på de kommande fyra matcherna.
Citera
2015-04-13, 07:53
Medlem
kostymnisses avatar
Vi måste ju för f-n lära oss att stötta upp på spelarna när målet kommer, tafatt är ordet!

Inte för att det hade spelat någon roll för resultatet men hur kunde det bara vara tre minuters tillägg när det varit alla byten och fler liggande mffare än det var uselt arbete med att leda diverse element från mff innan matchen?

Bjärsa hade dock oerhört bra koll på Rosenberg och man kan ju bara tänka sig vad seriens två största "skitsnackare" enligt de flesta tjötade under matchens alla dueller mellan dessa.

Varför i h-e slår vi höjdbollar i första mot mffs fyrar i mittförsvaret? Säga vad man vill om Vibe & Engvall men några giganter i luften är de ej. Dessutom gick ju mffs mittförsvarare upp i rygg på det sätt som vi så ofta saknade i vårt försvarsspel. Våga trycka upp ett knä i ryggen sådär lagom som gör att du som försvarare vinner liknande dueller.

Dock trots en dålig insats så är vi bara en pinne bakom och det är ingen fara än.
Citera
2015-04-13, 08:14
Medlem
Bajenjeppes avatar
Känns lite märkligt att vi som nykomlingar är favoriter i Stockholmsderbyt ikväll. Dock är det väl inte så konstigt med tanke på vad lagen visat upp hittills. Skönt att vi har 4p redan, så även vid torsk är det ju inte precis en katastrof tabellmässigt. Desto värre är det för Djurgården vid förlust.

Laget har fullt av självförtroende, så jag hoppas verkligen att man visar mod och pressar högt som man ju vill. Tror att Djurgården kan bli skärrade vid en tidig anstormning, men mest troligt är väl att det blir lite försiktigt spel. Jag har inga problem om Djurgården skulle försöka ha lite bollinnehav eftersom vi är riktigt vassa i omställningarna, men å andra sidan hade ju Elfsborg 72-28% i bollinnehav i inledningen mot Djurgården...

Det ryktas om att Djurgården ställer upp med följande elva:

-------------------Höie

Björkström-Bergström-Colley-Arvidsson

-----------------Faltsetas

--Radetinac-------Mrabti-----Berntsen

------------Nyasha--Johnson

Värt att notera med den elvan är att 6 spelare är helt gröna vad gäller Stockholmsderbyn. Trots att vi är nykomlingar kommer vi alltså ha fler spelare som har erfarenhet av Stockholmsderby tidigare tack vare mötet med Gnaget i cupen. En match vi dessutom vände och vann.

Min gissning är att vi ställer upp med:

----------Hopf

Solheim-Sätra-Birkir-Batan

----Persson-Israelsson

Söderqvist-Besara-Kennedy

---------Hallenius

Vi har för övrigt 4 raka vinster mot Djurgården.

Djurgården-Hammarby 0-1
Hammarby-Djurgården 3-1

Djurgården-Hammarby 0-2
Hammarby-Djurgården 3-0

Kan även tillägga att vi inte torskat på Nya Söderstadion sedan juni förra året.
Senast redigerad av Bajenjeppe 2015-04-13 kl. 08:30.
Citera
2015-04-13, 08:23
Avslutad
Det skall vara Bajen seger på grund av att Bajen har ett bättre och mer samspelt lag. Får man bara stopp på Mrabti, som jag tycker varit en frisk fläkt, så.

Det jag sett av dif imponerar inte, och det skulle vara väldigt ologiskt ifall dom plötsligt börjar imponera. Känns som att dom får kriga för att få ett likaresultat med sig i första hand, även om det betyder att dif är kvar nere i bottenträsket ett tag till.

Jawo är skadad, men jag vet inte om gårdarna kanske ser det som något bra att Nyasha går in istället för honom...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in