Citat:
Match mot fff och jag känner att nu måste vi vinna för att hänga på "racet" så att min dröm om ett "rimjobb" utfört av
ZlatanMania lever fram till sommaruppehållet
Som sagt är jag inte ett dugg orolig, Helsingborg har inte direkt visat nån guldform under årets allsvenska och nu mot Halmstad så tycker jag mest Halmstad var dåliga än att HeIF var bra (såg förvisso bara första halvlek men tror inte på nån avsevärd förbättring.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bowlaren77
För AIK:fansen som följer tråden så kan jag berätta att Atakora gav ett vasst intryck. Han & Wede spelar ungefär lika lång tid på varje kant (platsbyten) och Atakora var den som stod ut mest. Han försökte ta sig framåt genom dribblingar & väggpass och såg riktigt rörlig ut med fin bollkänsla och bra teknik. Dock har jag sett alldeles för lite av honom för att kunna göra en rättvis bedömning.
Atakora var en frisk fläkt på AIK`s kant under sitt första halvår men tro mig när jag säger att han rätta jag kommer visa sig, okej visst har han en fin grundteknik som kan lura många allsvenska backar men en värre hönshjärna får man leta efter och finna i HBK men i övrigt finns det nog inte många så spelointelligenta spelare likt Atakora, hans oförmåga att släppa bollarna och passa i rätt tid drar ner honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bowlaren77
Finns det någon ung spelare som har finare teknik än Bojanic så kommer jag få se honom spela förr eller senare så det oroar mig inte. Och jag kommer lägga mig ner på knä & göra avbön i samma stund. Och då menar jag inte en spelare som lyckas med ngt enstaka tekniskt toppinslag, utan en spelare som likt Bojanic kan fördela boll utan att slå bort bollar, som aldrig väljer en enkel lösning utan med kreativitet löser svåra uppgifter. En spelare som sällan misslyckas med sina tvåfotare, en spelare som smeker in frisparkar. En spelare som likt en regista arbetar fysiskt för att vinna boll, fördela men ändå ha kraft för att gå på egna genombrott. Finns det en bättre ung spelare med ett likvärdigt register så lägger jag mig ner på knä
https://www.youtube.com/watch?v=9N0WZ6jLSFg
Förutom ett par fina aktioner tycker jag inte den där videon visar speciellt mycket iögonfallande bra. Skulle nog kunna få Sam Lundholm att framstå som bättre om jag använder rätt klipp och lägger in det på Youtube (det är en sann klyscha att Youtube kan få vem som helst att se bra ut) men med det sagt är inte Bojanic värdelös.