Citat:
Ursprungligen postat av
eternussermo
Ja, han är nog inte nöjd med spelet, men en elfteplats är godkänt. Det sås vi hade tionde dyraste truppen inför säsongen. Potentialen vet jag inte om den är så mycket bättre, visst nu har vi en stabil målvakt, och en backlinje som förhoppningsvis kan få spela sig samman, känns som vi har haft enormt många olika uppställningar under säsongen.
Problemet är mittfältet med alltför lite kreativa spelare och en Kennedy som vi nog inte ska räkna med. Vi behöver få in en dokumenterad spelmotor. Kanske kan Khalili bli den men då behöver vi förstärkning framåt. Att värva in en garanterad målskytt har visat sig hart när omöjligt. Tror mer på att behålla de vi har, och hoppas att mittfältet gör att de får det lättare.
Med potential menade jag mer att vi har skapat målchanser nog för att egentligen ha vunnit mer matcher än vad vi gjorde, men då är det max en åttondeplats vi pratar om typ (vilket vi i ärlighetens namn inte var alltför långt ifrån om spelarna inte avslutat de tre sista så jävla mjäkigt). Fast det blir ju såklart lite parodi när vi match efter match har typ tio avslut mer än motståndaren men ändå torskar, eftersom det är återkommande kan man knappast skylla på otur. Men just det att vi ändå skapar chanser tyder ju ändå någonstans på att Nanne (som ju ansvarar för taktiken) vet vad han gör, så problemet ligger nog mest i att vi inte har tillräckligt bra spelare för att spela det spelet som krävs. Nanne är dock såklart inte ett dugg fri från skuld där heller, då han såklart är med i värvningsprocessen och har tagit hit dessa spelare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bajenjeppe
Dåligt att han skyller ifrån sig, ja. Att ha stora mål och visioner ser inte jag som något negativt, men det här med att utveckla svensk fotboll kan man ju kanske vänta med tills man faktiskt har något som helst att säga till om i toppen... Unik fysträning har vi ju för att vara svensk fotboll? Däremot har det ju inte lett till önskvärd utdelning som i slutet av Superettan där vi verkligen körde över motståndet i slutet av matcherna.
Nu har ju Nanne ofta ett syfte bakom sina uttalanden, men om det verkligen är så att han tappat all motivation så är det bara att säga tack och adjö.
För er som drar upp historiken i Kalmar och säger att han inte presterat något speciellt, så vill jag säga att det inte är samma fotboll han vill bedriva som i Kalmar. Det var i slutet av Kalmar-tiden som han började bygga manualen. Att hans spelfilosofi inte har lett till vad han vill tror jag starkt har att göra med att vi helt enkelt har för dåliga spelare i nuläget. Det funkar inte att bara köra brunkare på centralt mittfält, där måste vi ha in kreativitet. På kanterna måste vi ha löpstarka och snabba spelare som samtidigt kan göra sin gubbe med bollen i behåll. Med andra ord behöver vi typer som Zeneli och Bärkroth, och inte spelare som Fuhre och Söderqvist som bara är snabba men inte kan utnyttja det överhuvudtaget.
Framåt behöver vi verkligen folk som kan göra mål. Israelsson vinner tammefan vår interna skytteliga på 6 baljor. Tvåa på den listan kommer Nahir Besara på 5 mål och som dessutom lämnade efter halva serien var spelad.. Bakåt ser det rätt bra ut med relativt få insläppta mål och bra spelare i form av Birkir, Ögmundur, Sätra, Magyar och Aidoo som ser lovande ut. Dock behövs en ny vänsterback.
Klart som fan att man måste vara nöjd med plats 11 efter alla helvetesår i Superettan. Tålamod så kommer det här bli bra. Dock har vissa prestationer i år varit bedrövliga att se.
Tror verkligen inte Nanne har tappat motivationen, tror bara han var extremt jävla sur efter igår. Värt att tänka på är att han kom med liknande gnällig kritik när vi var i Superettan också (Facedown-generationen, jag följer inte med upp till Allsvenskan om vi inte blir bättre etc.) och det gick ju bra då också till slut. Nanne är knappast perfekt och gör såklart en del fel han också, vilket jag bara ser som mänskligt. Klart som fan han är lack efter gårdagens fiasko, och jag tycker det är bättre att han medger det och att han är ärlig och säger att han är orolig för framtiden om vi inte blir bättre, än att han hade suttit och myttat och sagt att allt var perfekt och att han var nöjd (vilket han hade fått skit för också om han hade sagt).