2015-04-12, 20:23
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Oklart varför Sauli startade till förmån för Sauli. HM HM?
Noah sonko sundberg*
Citera
2015-04-12, 20:24
Medlem
Flippade mellan FFF-Örebro och HBK-HIF innan kvällsmatcherna. Vilken misär!

Är Örebro årets besvikelse efter tre omgångar? Förväntan på Falkenberg var kanske inte högre. Örebro var fruktansvärda att se idag. Dåligt genomfört av sämre tänkt, underskattning eller överskattning av sig själva. Det klubbmärket vinner inga matcher.

Spelmässigt var (tveksamt) Halmstadmatchen något mer underhållande. HBK har en del smarta spel, men känns våldsamt impotent framåt. HIF hade inte mycket, men gjorde två mål på bortaplan.
Citera
2015-04-12, 20:43
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Vill bara flika in att för oss djurgårdare som är lite sansade så innebär inte en förlust imorgon någon krisstämpel. Det skulle givetvis svida något oerhört vidrigt och ta lång tid att smälta, men ser man på lagen vi fått möta hittills så har det varit en tuff start för vår del då Häcken och Elfsborg är något av mardrömsmotståndare och ett taggat Hammarby lär bli svåra att slå, så 1 poäng efter detta vore egentligen inte speciellt konstigt givet den trupp vi förfogar över i dagsläget också.

Kris hade det varit om vi haft 1 poäng mot t.ex. Halmstad och Falkenberg istället för BKH och IFE, eller om vi gjort en 2013-säsongsinledning igen, när vi bl.a. torskade mot Häcken med 0-4 och spelade för jävligt (minns även fittan Simon Hedlund som filmade till sig en straff borta mot Elfsborg). Vi är härdade.
Så är det. Det var länge sen man kunde kräva topplaceringar som DIF-supporter...
Citera
2015-04-12, 20:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Återigen en tämligen trött tillställning från AIKs sida.

Vi kom igenom lite bättre idag i jämförelse med Halmstad i premiären. Dock är det på tok för många felpassar från Ofori som inte känns speciellt bra. Därutöver var det väl ingen som var tokusel eller strålande. Blomberg ter sig dock vara en riktigt bra värvning. Lundholm var duktig när han kom in i och med sin irrationella spelstil. Kul också att Bangura får sätta en boll.

Oklart varför Sauli startade till förmån för Sauli. Tycker försvaret kändes mer skakigt i dag i jämförelse med tidigare två matcher.
Här var vi negativa. Visst får jag hålla med om att spelet var undermåligt med alla felpass och att vi ens släppte in 1-1 är rent av dåligt men i övrigt tycker jag inte Gefle skapar mycket och bortsett från att vi inledde andra halvlek relativt dåligt så är jag nöjd över kämpaglöden som uppstod efter 1-1.

Lundholm var oväntat nog pigg och förde spelet bra i sitt inhopp samtidigt som företrädaren Brustad återigen slarvar för mycket, är han inte bättre än såhär? Snabb som fan men inte ett dugg effektiv är känslan man fått av honom så här långt.

Men slutet gott allting gott vill jag se det här som, missade tyvärr Blombergs 1-0 då en polare var så seg i planeringen... Mer att säga om Blomberg är att det hittills verkar va en riktigt bra värvning, sättet han och Goitom hittar varandra är beundransvärt och lägg till Bangura som trots sina brister i passningsspelet verkligen visat tecken på sitt gamla jag (äntligen!) och gud man njöt av hans 3-1 mål!

Måste erkänna att man var innerligt frustrerad över hur det såg ut efter Gefles kvittering och sättet de kom till på men som sagt väljer jag att se detta positivt.

Ellos borta nästa vecka blir inte lätt, inför säsongen sa jag att godkänt skulle va 6 poäng efter 4 omgångar och nu har vi 7 så med andra ord kan jag ta en hedersam förlust mot Elfsborg men att Bahoui förmodligen är tillbaka då är ett skönt besked!
Citera
2015-04-12, 21:03
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Jag är blåvitare och tycker inte att det är straff... men det har ju blivit billigare straffar genom åren.

Det ska vara straff, men som vanligt har MFF flyt med domsluten, minns kvitteringen mot AIK etc.
Citera
2015-04-12, 21:05
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Straffen är ju klockren. Men klart Jonas Eriksson inte tar den. Är han så jävla bra?
Citera
2015-04-12, 21:06
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vår kreativitet offensivt är ju ett skämt.
Hade vi en målchans förutom Mikkelsens nick?

Nej.

-

Jerka är en gigant i försvarsspelet. Och Bengtsson, fan vad glad jag är att han är tillbaka.

Vilken jävla slägga Yotun fick på. Boom! Han har visat prov på sitt fina skott ett flertal gånger under försäsongen men nu satt det där det skulle också.
Citera
2015-04-12, 21:07
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Straffen är ju klockren. Men klart Jonas Eriksson inte tar den. Är han så jävla bra?

Haha menar du allvar? Hur fan är den klockren? Det är minimal kontakt. Ska Vibe ha straff där så ska Anton ha det i första halvlek också
Citera
2015-04-12, 21:08
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Haha menar du allvar? Hur fan är den klockren? Det är minimal kontakt. Ska Vibe ha straff där så ska Anton ha det i första halvlek också

För sin filmning? Ja, då ska ni ju ha ett dussin straffar idag, där har du helt rätt. Glömde att klockrena filmningar ska vara straff. Ni har ju en udda syn på kroppskontakt nere i Malmö.

Helsingborg med sitt våld, och ni mer era filmningar.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-04-12 kl. 21:11.
Citera
2015-04-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard

Ja just det, slå undan foten för någon utan att vara på bollen är samma sak som att stå ivägen när någon springer in i dig...
Citera
2015-04-12, 21:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Vill nån va så vänlig å sammanfatta Blåvitt-MFF för en som missa?
Citera
2015-04-12, 21:44
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vill nån va så vänlig å sammanfatta Blåvitt-MFF för en som missa?

Lagen bäst i en halvlek var. MFF betydligt i första. Gör mål på ett drömskott av den där Youtube.

Blåvitt bättre i andra havlek, men har fruktansvärt svårt att skapa bra lägen. Har ett par halvchanser, en solklar straff samt en nick i 93:e som ska vara mål.

1-1 hade varit ett rimligt resultat. Är min bild efter x antal öl, partisk samt från ståplatsen på kortsidan.

Kändes ju jämnare än senast MFF var på besök. Då var det bara utklassning.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-04-12 kl. 21:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in