Citat:
Ursprungligen postat av
svulle
Återigen en tämligen trött tillställning från AIKs sida.
Vi kom igenom lite bättre idag i jämförelse med Halmstad i premiären. Dock är det på tok för många felpassar från Ofori som inte känns speciellt bra. Därutöver var det väl ingen som var tokusel eller strålande. Blomberg ter sig dock vara en riktigt bra värvning. Lundholm var duktig när han kom in i och med sin irrationella spelstil. Kul också att Bangura får sätta en boll.
Oklart varför Sauli startade till förmån för Sauli. Tycker försvaret kändes mer skakigt i dag i jämförelse med tidigare två matcher.
Här var vi negativa. Visst får jag hålla med om att spelet var undermåligt med alla felpass och att vi ens släppte in 1-1 är rent av dåligt men i övrigt tycker jag inte Gefle skapar mycket och bortsett från att vi inledde andra halvlek relativt dåligt så är jag nöjd över kämpaglöden som uppstod efter 1-1.
Lundholm var oväntat nog pigg och förde spelet bra i sitt inhopp samtidigt som företrädaren Brustad återigen slarvar för mycket, är han inte bättre än såhär? Snabb som fan men inte ett dugg effektiv är känslan man fått av honom så här långt.
Men slutet gott allting gott vill jag se det här som, missade tyvärr Blombergs 1-0 då en polare var så seg i planeringen... Mer att säga om Blomberg är att det hittills verkar va en riktigt bra värvning, sättet han och Goitom hittar varandra är beundransvärt och lägg till Bangura som trots sina brister i passningsspelet verkligen visat tecken på sitt gamla jag (äntligen!) och gud man njöt av hans 3-1 mål!
Måste erkänna att man var innerligt frustrerad över hur det såg ut efter Gefles kvittering och sättet de kom till på men som sagt väljer jag att se detta positivt.
Ellos borta nästa vecka blir inte lätt, inför säsongen sa jag att godkänt skulle va 6 poäng efter 4 omgångar och nu har vi 7 så med andra ord kan jag ta en hedersam förlust mot Elfsborg men att Bahoui förmodligen är tillbaka då är ett
skönt besked!