Citat:
Ursprungligen postat av
JevlaTomteVerkstad
Elfsborg borta, svenska cupen i mars, inte heller helt ordinarie ihopspelat lag, så många växlar kan man inte dra av den matchen.
Tror Ellos får det tuffare på onsdag.
Du tror inte samma visa gäller Hammarby? Ellos hade inte ett helt ihopspelat lag så därför kan man inte dra så många växlar över den matchen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Tiddlywank
Du hugger på allt du.
Handlar inte om vad vi lirar eller inte lirar på för underlag idag. Kolla bara på utvecklingen internationellt. Nu vet jag inte vad det kostar idag att anlägga en hybridgräsplan likt bla det man kör med på San Siro men det tordes inom en inte alltför avlägsen framtid både vara billigare och bättre än naturgräs.
Det är bättre förutsättningar utomlands för riktigt gräs, kan du nämna en bra anledning till varför lag i La Liga eller nån annan liga inte ska spela på gräs? För mig är det en självklarhet att fotboll ska spelas på gräs på samma sätt som att bollen ska va rund. Jag är innerligt sugen på svar, vad skulle motivera Europas toppligor att vilja byta underlag bara så där?
Sen har jag förståelse för att vissa klubbar spelar på konstgräs i brist på bättre alternativ ( Ex Sundsvall & Gefle) men bara för två år sedan spela samtliga Stockholmslag på gräs och nu är det bara 1. Skrämmande utveckling och det skriver jag inte för att mitt eget lag spelar på naturgräs, för mig är det lika mycket en självklarhet som att bollen är rund. Och jag upprepar inte det här för att va dryg men det är så jag känner.