2015-04-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag förstår tanken med CL-spel men när blev det en garanti för den indivudella skickligheten? Nu skall vi inte gå in på landslaget här för mycket men även om Tinnerholm som sagt är en skicklig back kan inte ett lags prestationer vara det som gör hur man bedömer en enskild spelare.
Emil är bättre i min och mångas bok. Att han bara stegrar sin kurva efter sin sjukdom gör det än mer intressant.

Nu vet jag inte vad du pratar om beträffande förra året vi mötte inte er hemma så vitt jag minns...

Det finns något speciellt med dessa matcher minst sagt, det finns en (upplever jag iaf) ömsesidig respekt för den andra klubben och det brukar alltid vara bra läktarkamper utan intermezzon som inträffar vid andra större matcher. Matcherna mellan oss är som sagt de enda riktiga stormatcherna i riket och det ger den respekten.

Knökat till sista plats och ett jäkla tryck idag! Välkommen till Götet!

Nu missförstod du mig. Det handlar inte om att bara för att du har spelat i CL så är man automatiskt bra utan Tinnerholm har gjort det bra i CL.
Citera
2015-04-12, 15:45
Medlem
LastCaresss avatar
Vill bara flika in att för oss djurgårdare som är lite sansade så innebär inte en förlust imorgon någon krisstämpel. Det skulle givetvis svida något oerhört vidrigt och ta lång tid att smälta, men ser man på lagen vi fått möta hittills så har det varit en tuff start för vår del då Häcken och Elfsborg är något av mardrömsmotståndare och ett taggat Hammarby lär bli svåra att slå, så 1 poäng efter detta vore egentligen inte speciellt konstigt givet den trupp vi förfogar över i dagsläget också.

Kris hade det varit om vi haft 1 poäng mot t.ex. Halmstad och Falkenberg istället för BKH och IFE, eller om vi gjort en 2013-säsongsinledning igen, när vi bl.a. torskade mot Häcken med 0-4 och spelade för jävligt (minns även fittan Simon Hedlund som filmade till sig en straff borta mot Elfsborg). Vi är härdade.
Citera
2015-04-12, 16:46
Medlem
Har suttit och kollat på Halmstad - Helsingborg ett tag nu i andra halvlek. Känns verkligen på alla sätt och vis som en match i Superettan.
Citera
2015-04-12, 17:38
Medlem
nomadics avatar
Tamejfan den sämsta insatsen sedan 2012 när vi åkte ur idag mot Falkenberg. Verkligen fullständigt bedrövligt. Ostabil backlinje, firma Gerzic-RÅP är helt ur form och förlorar allt i mitten, yttrar som kör fast mot sina ytterbackar och ett obefintligt anfallsspel på det. Nej, jag är tyvärr inte det minsta överdriven heller i min kritik idag.

Nu har vi i årets serie gjort en ganska bra halvlek, en helt ok halvlek och fyra oprovocerat dåliga. Om inget väldigt radikalt händer så kommer vi helt klart slåss kring strecken i år.

Logi Valgardsson är verkligen en usel allsvensk ytterback. Visst att blåvita fans inte var nöjda med honom men jag förväntade mig ändå att han skulle hålla helt ok hos oss. Han är dock dålig såväl bakåt som framåt samt saknar snabbhet... Nu måste Hagge tillbaka i startelvan, jag skiter i om vi inte har någon naturlig vänsterback då vi ändå inte har något att lyfta på i straffområdet just nu.
Citera
2015-04-12, 18:43
Medlem
JoonaToivios avatar
Kenneth Höie

Tim Björkström
Emil Bergström
Omar Colley
Jesper Arvidsson

Radetinac
Faltsetas
Berntsen

Mrbati

Nyasha
Sam Johnson

Sägs bli elvan imorgon mot Bajen. Intressant med Mrbati i en släpande roll. Påminner mycket om elvan vi körde mot Örebro och Gefle på bortaplan i fjol, sett till formationen.
Citera
2015-04-12, 18:46
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Intressant med Mrbati i en släpande roll. Påminner mycket om elvan vi körde mot Örebro och Gefle på bortaplan i fjol, sett till formationen.

Blir till att försöka få bort Mrbati, som väl var den som var farligast mot Häcken. Mest konstruktiv åtminstone.
Citera
2015-04-12, 19:10
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Kenneth Höie

Tim Björkström
Emil Bergström
Omar Colley
Jesper Arvidsson

Radetinac
Faltsetas
Berntsen

Mrbati

Nyasha
Sam Johnson

Sägs bli elvan imorgon mot Bajen. Intressant med Mrbati i en släpande roll. Påminner mycket om elvan vi körde mot Örebro och Gefle på bortaplan i fjol, sett till formationen.

Inga direkta anmärkningar på den elvan faktiskt. Härligt att Haris är hel och Mrbati startar, intressant formationsändring också. Det anfallspar jag ville ha också. Nyasha avgör på assist från Mrbati!
Citera
2015-04-12, 19:40
Medlem
Hur lätt seger som helst. Snacka om att vi dödade blåvitts spel totalt.
Citera
2015-04-12, 19:51
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Parkerad buss sista 45, några tursamma brytningar och ett Blåvitt som spelade fantasilöst och långsamt. Men målet var riktigt snyggt.

Inget att glädjas allt för mycket över om jag vore MFF:are.

Saknas verkligen en riktigt kreativ offensiv mittfältare i årets Blåvitt. 2-4 i avslut på mål säger det mesta om hur tråkig match det blev...
Citera
2015-04-12, 19:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Jag önskade vi gjort mer med bollen när vi haft den. Den slängs bort alldeles för många bollar utan tanke eller idé. Kombinationerna finns inte där. Defensivt en toppinsats. Kvintetten Bengtsson, Helander, Johansson, Lewicki och Adu tar man inte sig igenom bara sådär.
Citera
2015-04-12, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Kasparov
Nomadic, ska erkänna att jag inte sett Örebro varje vecka men är det inte märkligt att ingen ryckt i Yasin? Känns som det knappt ryktats ens. Tycker han känns som en väldigt fin ytter. Mycket imponerad av ÖSK i allmänhet och Yasin i synnerhet. Hur skulle du ranka honom mot övriga allsvenska yttrar?

Jasså? Trevlig kravbild i supporterkretsar
Citera
2015-04-12, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Nu missförstod du mig. Det handlar inte om att bara för att du har spelat i CL så är man automatiskt bra utan Tinnerholm har gjort det bra i CL.

Vad ni yrar...
Tinnerholm är riktigt bra, och i cl visade han att han har den individuella skickligheten att stoppa världsspelare. Han visade även att han vågar spela respektlöst och ta initiativ framåt. Punkt.

Emil Krafth har gjort starka insatser då han varit med och stärkt sina aktier.

Vad har den där snubben i Göteborg visat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in