2015-04-12, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag önskade vi gjort mer med bollen när vi haft den. Den slängs bort alldeles för många bollar utan tanke eller idé. Kombinationerna finns inte där. Defensivt en toppinsats. Kvintetten Bengtsson, Helander, Johansson, Lewicki och Adu tar man inte sig igenom bara sådär.
Hur upplevdes straffsituationen på plats? http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/malmoff/article20614695.ab
Har MFF två till godo, efter tre omgångar?
Citera
2015-04-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Parkerad buss sista 45, några tursamma brytningar och ett Blåvitt som spelade fantasilöst och långsamt. Men målet var riktigt snyggt.

Inget att glädjas allt för mycket över om jag vore MFF:are.

Saknas verkligen en riktigt kreativ offensiv mittfältare i årets Blåvitt. 2-4 i avslut på mål säger det mesta om hur tråkig match det blev...
Vi behövde ju inte göra mer. Det var uppenbart direkt i början av andra halvlek att IFK inte skulle skapa något. Inte värt att riskera mer genom att spela mer offensivt eftersom segern var säkrad.

Ofattbart uselt spel av IFK. WTF?
Citera
2015-04-12, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Parkerad buss sista 45, några tursamma brytningar och ett Blåvitt som spelade fantasilöst och långsamt. Men målet var riktigt snyggt.

Inget att glädjas allt för mycket över om jag vore MFF:are.

Saknas verkligen en riktigt kreativ offensiv mittfältare i årets Blåvitt. 2-4 i avslut på mål säger det mesta om hur tråkig match det blev...

Tack för Bojanic! En riktigt grym offensiv mittfältare. Konstigt ingen vill spela för er när ni alltid alltid ska spela dödgrävarfotboll... Sa inte Bojan typ: "Det var frustrerande att se spelare spela dåligt match efter match och inte få komma in."
Gersic lyckades ni förstöra riktigt ordentligt också.
En etablerad playmaker & den mest tekniska talangen i svensk fotboll har ni lyckats halvt förstöra. Man får vad man skördar
Citera
2015-04-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Tack för Bojanic! En riktigt grym offensiv mittfältare. Konstigt ingen vill spela för er när ni alltid alltid ska spela dödgrävarfotboll... Sa inte Bojan typ: "Det var frustrerande att se spelare spela dåligt match efter match och inte få komma in."
Gersic lyckades ni förstöra riktigt ordentligt också.
En etablerad playmaker & den mest tekniska talangen i svensk fotboll har ni lyckats halvt förstöra. Man får vad man skördar

Kollar du någonsin på andra lag än ditt kära Helsingborg? Att kalla Bojanic den mest tekniska talangen när det finns lirare som Arber Zeneli är ju parodi...
Citera
2015-04-12, 20:08
Medlem
svulles avatar
Återigen en tämligen trött tillställning från AIKs sida.

Vi kom igenom lite bättre idag i jämförelse med Halmstad i premiären. Dock är det på tok för många felpassar från Ofori som inte känns speciellt bra. Därutöver var det väl ingen som var tokusel eller strålande. Blomberg ter sig dock vara en riktigt bra värvning. Lundholm var duktig när han kom in i och med sin irrationella spelstil. Kul också att Bangura får sätta en boll.

Oklart varför Sauli startade till förmån för Sauli. Tycker försvaret kändes mer skakigt i dag i jämförelse med tidigare två matcher.
Citera
2015-04-12, 20:12
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur upplevdes straffsituationen på plats? http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/malmoff/article20614695.ab
Har MFF två till godo, efter tre omgångar?

Jag är blåvitare och tycker inte att det är straff... men det har ju blivit billigare straffar genom åren.
Citera
2015-04-12, 20:16
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Jag är blåvitare och tycker inte att det är straff... men det har ju blivit billigare straffar genom åren.
Tycker straffen var solklar när man såg reprisen, men antar att den inte var helt lätt för Eriksson att se.
Citera
2015-04-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Kollar du någonsin på andra lag än ditt kära Helsingborg? Att kalla Bojanic den mest tekniska talangen när det finns lirare som Arber Zeneli är ju parodi...

Finns det andra lag? Arber Zeneli har jag inte sett en sekund av. Jag har faktiskt kollat MFF:s 2 senaste matcher. Jag tycker MFF inte verkar så vassa. De är svåra att göra mål på, defensiven är tät. Idag försökte jag verkligen se storheten i Eikrem men ännu förstår jag inte vad hypen består i? Aik imponerade på mig. Tror Bangura kommer dominera så småningom. Göteborg... jag gillar engvall: borde göra lite fler mål dock. Kollade Hammarby eftersom Kennedy är en spelare som alla borde älska oavsett vilket lag man håller på. Var tvungen kolla vilken frisyr han skulle ha i premiären Hammarby spelade småtrevligt.

Vad jag menade var att Göteborg skriker efter offensiva mittfältare men när man tar in spelare med kvalité så vågarman inte spela med dessa & de ledsnar helt enkelt. Kanske blir bättre med ny tränare, det får framtiden utvisa.
Citera
2015-04-12, 20:18
Medlem
ArneIIIs avatar
Klart som fan Malmö spelar som de gör i andra. Vår kreativitet var obefintlig och det räckte med en offensivt bra halvlek för Malmö för att döda denna "seriefinal". Eller förresten, seriefinalen spelades i torsdags på swedbank stadion.
Citera
2015-04-12, 20:20
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle

Vi kom igenom lite bättre idag i jämförelse med Halmstad i premiären. Dock är det på tok för många felpassar från Ofori som inte känns speciellt bra. Därutöver var det väl ingen som var tokusel eller strålande. Blomberg ter sig dock vara en riktigt bra värvning. Lundholm var duktig när han kom in i och med sin irrationella spelstil. Kul också att Bangura får sätta en boll.

Oklart varför Sauli startade till förmån för Sauli. Tycker försvaret kändes mer skakigt i dag i jämförelse med tidigare två matcher.

Inte bara Ofori som slog bort var och varannan boll, Brustad fick många bollar men uträttade inte ett skvatt, panos varvade distinkta enkla raka bra passningar och skarvningar med rena tokpassningarna, banguras passningsspel kändes jäkligt darrigt också.

Nisse nog matchens bästa sett över hela matchen hos oss. Hauksson blandade och gav, tog för många frisparkar, men gör många bra offensiva löpningar, vågar mycket.

Sauli fick nog lira för att rotera truppen precis som alm sade innan matchen. Tycker det är rätt jämnt mellan honom och Sonko och båda är ju unga.
Citera
2015-04-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle

Oklart varför Sauli startade till förmån för Sauli. HM HM?
Citera
2015-04-12, 20:21
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Vår kreativitet offensivt är ju ett skämt.
Hade vi en målchans förutom Mikkelsens nick?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in