2015-04-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Djurgården får absolut inte förlora på måndag för att säsongsinledningen ska anses "krisartad"

Bajen behöver inte vinna för att rent poängmässigt ha gjort en godkänd säsongsinledning

Summa summarum: Det kommer bli en fruktansvärt tillknäppt tillställning på måndag, tror verkligen inte dif kommer bjuda till något, och vi kommer nog inte gå fram helt desperat. 0-0 känns mycket troligt. Tror jag.
Vad säger du om MFF-start om Göteborg vinner hemma? Djurgårdens eventuella krisstämpel verkar inte lika allvarlig då förväntan var lägre, men visst örcdet dags att börja plocka poäng?
Citera
2015-04-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tja, det är bara bra att han slipper slitas i massa meningslösa landskamper. För det första skiter jag totalt i landslaget men sedan är det givetvis så att det finns flera bra högerbackar men det finns inget som gör att någon av de övriga högerbackarna i serien är att föredra framför Emil i min bok.

Salomonsson är bra, inget snack om saken men även du borde väl kunna se att den största anledningen till varför Tinnerholm just nu är nummer två efter Lustig (Pierre Bengtsson räknar jag som vänsterback) är hans erfarenhet av Champions League spel?

Själv föredrar jag Johan Larsson, men han lär aldrig få chansen med Hamrén vid rodret efter hans kritik mot Håkan Eriksson under sin tid i U-21.
Citera
2015-04-11, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad säger du om MFF-start om Göteborg vinner hemma? Djurgårdens eventuella krisstämpel verkar inte lika allvarlig då förväntan var lägre, men visst örcdet dags att börja plocka poäng?

Om Bajen vinner tror jag att DIF kommer vara djupt involverade i bottenstriden resten av året. Tror nästan de åker ut. Tycker de känns ordentligt försvagade jämfört med fjolåret. Dock inte helt oväntat med tanke på alla spelare som lämnat.
Citera
2015-04-11, 19:07
Medlem
Vill gärna se Berntsen-Faltsetas-Mrabti-Radetinac på mittfältet i derbyt men tveksamt om Pelle vågar. Om vi spelar Faltsetas-Walker är det kört.
Citera
2015-04-11, 19:32
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Vill gärna se Berntsen-Faltsetas-Mrabti-Radetinac på mittfältet i derbyt men tveksamt om Pelle vågar. Om vi spelar Faltsetas-Walker är det kört.

Är inte Haris skadad fortfarande. Karlström?
Citera
2015-04-11, 19:33
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Hur kommer det sig att Tinnerholm och Kraft går före i landslaget om Salomonsson är bäst i serien?
Hur kommer det sig att inte Wendt är med i landslaget, Hamrén tänker inte som de flesta andra.
Gif-Häcken på måndag, jag är nöjd med ett kryss, väldigt nöjd med ett kryss. Starkt av Gif att vinna borta mot Åtvidaberg, viktiga poäng om vi ska lyckas hålla oss kvar.
Citera
2015-04-11, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Om Bajen vinner tror jag att DIF kommer vara djupt involverade i bottenstriden resten av året. Tror nästan de åker ut. Tycker de känns ordentligt försvagade jämfört med fjolåret. Dock inte helt oväntat med tanke på alla spelare som lämnat.
Njae, vi har även GIF, Åtvidaberg, Falkenberg, Halmstad, Bajen (?) där nere. 30 poäng brukar väl räcka för att åtminstone få kvala och superettan känns väl inte jättestark i år?
Citera
2015-04-11, 20:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Njae, vi har även GIF, Åtvidaberg, Falkenberg, Halmstad, Bajen (?) där nere. 30 poäng brukar väl räcka för att åtminstone få kvala och superettan känns väl inte jättestark i år?
De senaste 5 åren har följande poäng räckt till kval:
14 - 32 p, 13 - 31 p, 12 - 29 p, 11 - 28 p, 10 - 29 p.
Poäng för lag 15:
14 - 29 p, 13 - 28 p, 12 - 24 p, 11 - 25 p, 10 - 29 p.
Citera
2015-04-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vad tusan??? En lördag helt utan allsvensk fotboll såhär i upptakten av serien, vad gick fel i planeringen där?

Nåväl, packat gamla imorgon och tydligen rullar försäljningen till HIF-matchen som följer på det på bra den med! Kan vi få en trea imorgon kan vi nog iskallt räkna med en ordentlig hype inför kommande matcher med!

Tre poäng blir som alltid i möten mellan rikets enda två riktiga storlag tufft, men hemma skall vi ALLTID vinna så jag är optimist. Det lär ha betytt mycket för Vibe att ha tryckt in bollen senast och även om jag är rejält orolig för Haitams defensiva insatser på backen inför imorgon ser chanserna goda ut. Mittfältskampen blir hård men rent fysiskt skall vi vinna den och då blir det segerfest imorgon kväll. (eftersom det är söndagkväll innebär det hem och förbereda och softa inför kommande vecka men ändå...).

Sitter också och har lite abstinens. Inte långt tid kvar nu iaf. Hoppas på en liknande match som förra året, krossa götet!
Citera
2015-04-11, 21:36
Medlem
420anonyms avatar
Jävligt taggad inför matchen på måndag.
Hoppas klacken på kortsidan och aktiv sittplats kurva är lika (eller mer) aktiva och entusiastiska som klacken på långsidan var mot BK Häcken.
Senast redigerad av 420anonym 2015-04-11 kl. 21:47.
Citera
2015-04-11, 22:02
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Visserligen inte aktuell för det svenska landslaget, men jag tycker att han där Hauksson såg bra ut mot både Åtvid och oss. Han var i alla fall bättre än Tinnerholm, som var riktigt dålig i torsdags.
Var inte alls lika imponerad som du av Hauksson, däremot tyckte jag att ÖSK:s högerback Björnqvist var jävligt duktig mot Blåvitt, både defensivt och offensivt.
Citera
2015-04-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones
Är inte Haris skadad fortfarande. Karlström?

Han tränade för fullt idag så han ska vara redo. Sjukt viktigt att han kan starta. Karlström vill jag ha in men vill köra Mrabti-Karlström, dock blir det för offensivt. Svårt att få in både karlström, mrabti och radetinac.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in