2015-04-12, 00:12
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Var inte alls lika imponerad som du av Hauksson, däremot tyckte jag att ÖSK:s högerback Björnqvist var jävligt duktig mot Blåvitt, både defensivt och offensivt.

Kul att supportrar från andra lag börjar få upp ögonen för Dajje nu! Det har hänt otroligt mycket sedan han anslöt från Forward sommaren 2013 och han fortsätter att utvecklas hela tiden. Jag har inför årets säsong lanserat honom som en tänkbar genombrottsman i serien och vidhåller att jag snart tror han finns inom radien för landets stora elefanter när en högerbacksplats behöver fyllas.
Citera
2015-04-12, 02:29
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De senaste 5 åren har följande poäng räckt till kval:
14 - 32 p, 13 - 31 p, 12 - 29 p, 11 - 28 p, 10 - 29 p.
Poäng för lag 15:
14 - 29 p, 13 - 28 p, 12 - 24 p, 11 - 25 p, 10 - 29 p.
Det där stämmer inte, rätt siffror för att räcka för kval är:
14 - 30 p, 13 - 29 p, 12 - 25 p, 11 - 26 p, 10 - 30 p.

Om man dessutom skulle haft bättre målskillnad än lag 15 så hade det räckt med att hamn på samma poäng som lag 15.
Citera
2015-04-12, 08:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Salomonsson är bra, inget snack om saken men även du borde väl kunna se att den största anledningen till varför Tinnerholm just nu är nummer två efter Lustig (Pierre Bengtsson räknar jag som vänsterback) är hans erfarenhet av Champions League spel?

Själv föredrar jag Johan Larsson, men han lär aldrig få chansen med Hamrén vid rodret efter hans kritik mot Håkan Eriksson under sin tid i U-21.

Jag förstår tanken med CL-spel men när blev det en garanti för den indivudella skickligheten? Nu skall vi inte gå in på landslaget här för mycket men även om Tinnerholm som sagt är en skicklig back kan inte ett lags prestationer vara det som gör hur man bedömer en enskild spelare.
Emil är bättre i min och mångas bok. Att han bara stegrar sin kurva efter sin sjukdom gör det än mer intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Alliaria
Sitter också och har lite abstinens. Inte långt tid kvar nu iaf. Hoppas på en liknande match som förra året, krossa götet!

Nu vet jag inte vad du pratar om beträffande förra året vi mötte inte er hemma så vitt jag minns...

Det finns något speciellt med dessa matcher minst sagt, det finns en (upplever jag iaf) ömsesidig respekt för den andra klubben och det brukar alltid vara bra läktarkamper utan intermezzon som inträffar vid andra större matcher. Matcherna mellan oss är som sagt de enda riktiga stormatcherna i riket och det ger den respekten.

Knökat till sista plats och ett jäkla tryck idag! Välkommen till Götet!
Citera
2015-04-12, 08:22
Medlem
.Kasparovs avatar
Nomadic, ska erkänna att jag inte sett Örebro varje vecka men är det inte märkligt att ingen ryckt i Yasin? Känns som det knappt ryktats ens. Tycker han känns som en väldigt fin ytter. Mycket imponerad av ÖSK i allmänhet och Yasin i synnerhet. Hur skulle du ranka honom mot övriga allsvenska yttrar?
Citera
2015-04-12, 09:10
Medlem
Citat:
De senaste 5 åren har följande poäng räckt till kval:
14 - 32 p, 13 - 31 p, 12 - 29 p, 11 - 28 p, 10 - 29 p.
Poäng för lag 15:
14 - 29 p, 13 - 28 p, 12 - 24 p, 11 - 25 p, 10 - 29 p.
Då kan man väl säga att 30 poäng brukar räcka för att hänga kvar? Jag förstår inte din poäng.

Hur är fotbollsstämningen i Göteborg? Regn och rusk, blandat med ångest och förväntan?

Liknande i Globenområdet?
Citera
2015-04-12, 10:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Det där stämmer inte, rätt siffror för att räcka för kval är:
14 - 30 p, 13 - 29 p, 12 - 25 p, 11 - 26 p, 10 - 30 p.

Om man dessutom skulle haft bättre målskillnad än lag 15 så hade det räckt med att hamn på samma poäng som lag 15.
De siffror som jag har angett är just de siffror som räckte till kvalspel och inget annat.
Citera
2015-04-12, 10:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Då kan man väl säga att 30 poäng brukar räcka för att hänga kvar? Jag förstår inte din poäng.

Hur är fotbollsstämningen i Göteborg? Regn och rusk, blandat med ångest och förväntan?

Liknande i Globenområdet?
Min poäng är att med fakta visa på att det under de 4 senaste år har det behövts mer poäng för att hamna på kvalplats. Om detta var värdelöst vetande så ber jag om ursäkt.
Citera
2015-04-12, 11:32
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Min poäng är att med fakta visa på att det under de 4 senaste år har det behövts mer poäng för att hamna på kvalplats. Om detta var värdelöst vetande så ber jag om ursäkt.

Grejen är ju att om lag 15 har 28 poäng krävs det 29 för att nå fjortondeplatsen (eller bättre målskillnad) så även om lag 14 har 35pinnar är det "Oväsentligt" i frågan hur många poäng som krävs för att nå kvalplatsen.
Citera
2015-04-12, 12:00
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Jaha ja, då var det gameday 3.

Nu mår man ju rätt bedrövligt ändå.
Citera
2015-04-12, 12:17
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Kasparov
Nomadic, ska erkänna att jag inte sett Örebro varje vecka men är det inte märkligt att ingen ryckt i Yasin? Känns som det knappt ryktats ens. Tycker han känns som en väldigt fin ytter. Mycket imponerad av ÖSK i allmänhet och Yasin i synnerhet. Hur skulle du ranka honom mot övriga allsvenska yttrar?

Hans svaghet har varit ojämnhet men framförallt måste han fortfarande bli en betydligt bättre poängspelare för att lyfta till nästa nivå. För att vara en så pass teknisk spelare är han faktiskt en usel avslutare som har mycket att utveckla, det är inte sällan han sprider sina avslut eller inlägg kors och tvärs vid sidan om målet.

Förra året gjorde han bara 2+5 poäng på 26 starter trots att han är en offensiv spelare samt att vi gick som tåget under hösten och sprutade in mål. Att exempelvis jämföra med en sådan som Sobralense som kom in sent i laget och svarade för 3+9 poäng på 10 starter.

Han har dock sett bra ut nu i våra två första matcher och förhoppningsvis tar han ett steg i år, eller det bästa för vår del vore väl iofs om det inte gick för bra med tanke på att hans kontrakt går ut efter säsongen.

Vår högerkant känns iaf just nu som vårt farligaste vapen med Björnquist och Yasin. Det är nog en ganska jobbig kombination att ställas mot som vänsterback, en utmanande teknisk yttermittfältare och en blixtsnabb ytterback som gärna överlappar.
Citera
2015-04-12, 14:40
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Hans svaghet har varit ojämnhet men framförallt måste han fortfarande bli en betydligt bättre poängspelare för att lyfta till nästa nivå. För att vara en så pass teknisk spelare är han faktiskt en usel avslutare som har mycket att utveckla, det är inte sällan han sprider sina avslut eller inlägg kors och tvärs vid sidan om målet.

Förra året gjorde han bara 2+5 poäng på 26 starter trots att han är en offensiv spelare samt att vi gick som tåget under hösten och sprutade in mål. Att exempelvis jämföra med en sådan som Sobralense som kom in sent i laget och svarade för 3+9 poäng på 10 starter.

Han har dock sett bra ut nu i våra två första matcher och förhoppningsvis tar han ett steg i år, eller det bästa för vår del vore väl iofs om det inte gick för bra med tanke på att hans kontrakt går ut efter säsongen.

Vår högerkant känns iaf just nu som vårt farligaste vapen med Björnquist och Yasin. Det är nog en ganska jobbig kombination att ställas mot som vänsterback, en utmanande teknisk yttermittfältare och en blixtsnabb ytterback som gärna överlappar.

Hade hellre sett Yasin in än Sana faktiskt. Tror han har jagats av någon/några klubbar i Mellanöstern annars har jag inte hört om något konkret intresse för honom.
Citera
2015-04-12, 15:23
Medlem
Torskar vi imorgon är säsongen över. Fyfan, ångest.

Även om vi är vassare än Dif är jag nästan nöjd med kryss då en förlust skulle sätta mitt liv ur balans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in