2015-03-19, 12:32
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Internet låg nere ett tag förut så passade på att se Giallo a Venezia som en användare skrev om i en annan tråd om sleazig giallo, tog till mig tipset och såg den, i hopp om att den skulle vara bra vilket den tyvärr inte alls var. Väldigt mycket naket så att det gränsade hela tiden mellan att vara en exploitationfilm och softcoreporr, inte så där jättemånga giallo-element i den heller, väldigt tråkig och var nära ettan i slutändan.

Får se vad jag ser nu ikväll, men lutar åt någonting av Di Leo, men det skriver jag om i eurocrime-tråden då.

Lite överraskad över att Giallo a Venezia inte föll herrn i smaken.

Själv tycker jag att filmen är riktigt bra, men då är jag också ett stort fan av snusk gialli och ur den synvinkeln så är nämnda film den heliga graalen i sammanhanget.

Giallo a Venezia är så fullkomligt bisarr att det inte kan bli annat än väldigt bra. Dessutom är jag en stor sucker för Venedigmiljöer på film. Speciellt om platserna i filmen är självupplevda som i det här fallet.
Citera
2015-03-28, 22:18
Medlem
urverksapelsins avatar
Någon som sett Argentos Giallo från 2009? Den har fått rejält med stryk av recensenterna.
Citera
2015-03-28, 22:23
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Någon som sett Argentos Giallo från 2009? Den har fått rejält med stryk av recensenterna.

Jag har sett 38 Giallos och den är en av dom tre sämsta.
Den är inte rakt igenom värdelös men misstagen som görs är så grova att man undrar om Argento var full bakom kameran.

Se den inte, det spelar ingen roll hur mycket du gillar genren eller hans tidigare filmer den är 100% slöseri med tid.
Citera
2015-03-28, 22:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Den är inte rakt igenom värdelös men misstagen som görs är så grova att man undrar om Argento var full bakom kameran.

Det enda bra som Argento gjort på 2000-talet är Do you like Hitchcock?, resten är dåligt.
Citera
2015-03-29, 00:41
Medlem
Citat:
Jag har sett 38 Giallos och den är en av dom tre sämsta.

Se den inte, det spelar ingen roll hur mycket du gillar genren eller hans tidigare filmer den är 100% slöseri med tid.

argento var inte
full. problemet
ligger i att han
slutade röka på.

han gjorde sina
bästa filmer när
han rökte. nu är
han sedan länge
en tråkig regissör.

/HA
Citera
2015-03-29, 19:24
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Det enda bra som Argento gjort på 2000-talet är Do you like Hitchcock?, resten är dåligt.
Von Sydows blotta närvaro förmildrar ju dock om omständigheterna kring Non ho sonno (2001).
Citera
2015-03-29, 22:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Von Sydows blotta närvaro förmildrar ju dock om omständigheterna kring Non ho sonno (2001). :D

Juste ja, den har jag ju helt glömt bort!
Citera
2015-04-05, 16:18
Medlem
Punklivs avatar
Lenzis Seven Blood-Stained Orchids var bra. Den höll ett jämnt tempo och blev aldrig tråkig, men nådde inte heller några riktiga höjder.

Man får det man vill ha. Typiskt, snyggt foto och dito scenografi, självklart bra musik och en underhållande mordgåta. Oväntad om än lite tråkigt utförd twist, för övrigt.

Stark trea.
Citera
2015-04-09, 19:31
Medlem
Catapillas avatar
Varför är så många DVD utgåvor av Giallos skitdåligt dubbade och utan undertexter?
Citera
2015-04-09, 19:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Varför är så många DVD utgåvor av Giallos skitdåligt dubbade och utan undertexter?

Från vilka bolag köper du?
Citera
2015-04-09, 19:40
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Från vilka bolag köper du?

Raro Video, Blue Underground

Raro är bättre än Blue Underground överlag både på att ha subs och att ha bra dubs men finns några skeva filmer där också t.ex Murder Obsession
Citera
2015-04-09, 20:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Raro Video, Blue Underground

Raro är bättre än Blue Underground överlag både på att ha subs och att ha bra dubs men finns några skeva filmer där också t.ex Murder Obsession

Väldigt märkligt att inte ha originalljudspår och undertexter, jag har iof bara en Raro Video-utgåva hemma som jag inte sett ännu, dock sett filmen innan på italienska med subs så vet inte hur det är med just den, och Blue Underground har jag bara Inferno ifrån deras katalog.

Arrow är väl det bolag som jag tror är bäst då det kommer till italiensk genrefilm även om katalogen är förhållandevis liten sist jag kollade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in