2015-04-09, 20:08
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Väldigt märkligt att inte ha originalljudspår och undertexter, jag har iof bara en Raro Video-utgåva hemma som jag inte sett ännu, dock sett filmen innan på italienska med subs så vet inte hur det är med just den, och Blue Underground har jag bara Inferno ifrån deras katalog.

Arrow är väl det bolag som jag tror är bäst då det kommer till italiensk genrefilm även om katalogen är förhållandevis liten sist jag kollade.

Jag tycker det också, speciellt med tanke på att utgåvorna i övrigt är riktigt bra.
Bilden är alltid superb och deras kataloger är imponerande.
Citera
2015-04-13, 18:05
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Jag tycker det också, speciellt med tanke på att utgåvorna i övrigt är riktigt bra.
Bilden är alltid superb och deras kataloger är imponerande.

Dock får man vara noggrann när det gäller Arrows utgåvor då en del är klippta vilket inte är fallet med Blue Underground.

Dessutom stör jag mig sällan på dubbad italiensk film. Allt dubbas ju i deras filmer oavsett om det är en hel italiensk ensambl eller ej.

Det betyder att man i de engelska dubbningarna faktiskt får originalet i vissa fall. Som Boris Karloff i Black Sabbat exempelvis..
Citera
2015-04-13, 18:42
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Dock får man vara noggrann när det gäller Arrows utgåvor då en del är klippta vilket inte är fallet med Blue Underground.

Dessutom stör jag mig sällan på dubbad italiensk film. Allt dubbas ju i deras filmer oavsett om det är en hel italiensk ensambl eller ej.

Det betyder att man i de engelska dubbningarna faktiskt får originalet i vissa fall. Som Boris Karloff i Black Sabbat exempelvis..

Jo det är jag medveten om, har inget emot dubbning i sig (när det kommer till italienska b-filmer) men det jag blir grinig på är dom specifika fallen där dubbningarna är dåliga OCH det inte finns undertexter vilket är fallet lite för ofta imo.
Citera
2015-04-13, 18:49
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Jo det är jag medveten om, har inget emot dubbning i sig (när det kommer till italienska b-filmer) men det jag blir grinig på är dom specifika fallen där dubbningarna är dåliga OCH det inte finns undertexter vilket är fallet lite för ofta imo.

Så kan det vara. Fast egentligen kan ju den italienska vara lika dålig. Fast texterna håller jag med om.
Citera
2015-04-18, 16:16
Medlem
Är en stor fantast av italiensk genrefilm, framför allt då Giallos och Spaghetti-westerns.
Såg The Lady in Red Kills Seven Times häromdagen. Riktigt skön giallo som omgående tar sig in bland de bästa giallos jag sett . Några andra favoriter är Deep Red, The House of the Laughing Windows, The Fifth Cord och A Lizard in a Woman's Skin.

Finns en hel del obskyra rullar som är väldigt svåra att få tag på. I början på denna tråd läste jag om Cinemageddon med sitt digra utbud. Är det någon vänlig själv som har en invite dit eller vet hur man får tag på en? Skulle vara oerhört uppskattat!
Citera
2015-04-18, 17:02
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juver777
Såg The Lady in Red Kills Seven Times häromdagen. Riktigt skön giallo som omgående tar sig in bland de bästa giallos jag sett .

Riktigt snygg är den i alla fall... lite väl förvirrande och oengagerande dock tyckte jag. Men klart godkänd i min bok.
Citera
2015-04-18, 17:12
Medlem
Rakiis avatar
Känns som det är hög tid att plocka någon giallo att se igen, får se vad som ligger hemma.
Citera
2015-04-18, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Riktigt snygg är den i alla fall... lite väl förvirrande och oengagerande dock tyckte jag. Men klart godkänd i min bok.
Gillade den röda kappan väldigt mkt, mystisk och samtidigt lite otäck. Älskar även figuren i den röda kappan från Don't Look Now. Har säkerligen en sjuk fetisch för röda kappor
Citera
2015-04-18, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Känns som det är hög tid att plocka någon giallo att se igen, får se vad som ligger hemma.
Får jag välja så ser du då den här 80-talaren. Riktigt trevlig! http://www.imdb.com/title/tt0085303/?ref_=nm_flmg_dr_29
Citera
2015-04-18, 19:31
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Får jag välja så ser du då den här 80-talaren. Riktigt trevlig! http://www.imdb.com/title/tt0085303/?ref_=nm_flmg_dr_29

Bra smak, det där är en jättefavorit för mig.

Lätt top 10 i genren.
Citera
2015-04-18, 20:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Den är riktigt bra och med ett riktigt bra soundtrack, har den på DVD men pallar inte börja leta efter den nu bland alla filmerna då jag inte riktigt vet var jag har den...
Citera
2015-04-18, 21:57
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
The Double - läckra människor... dekadens... sex, sprit och evig semester... nåt mord... osannolik historia... jo du fattar! Med Ewa Aulin dessutom.

http://www.imdb.com/title/tt0066945/...nm_flmg_act_52
Såg denna idag faktiskt! Ganska avslappnat tempo i ytterligare ett svartsjukedrama som eskalerar. Väldigt chill och mysig på något vrickat vis. Såg den i VHS-rip med grekiska inbrända undertexter. De var också en upplevelse i sig!

Ewa Aulin var dock de allra mysigaste med filmen . Inget jag förmodligen kommer se om, men var helt perfekt efter maten att bara ta det lugnt framför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in