2015-04-03, 13:27
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannekerror
Ett tips, stack and pull i smallcampet och ta last hits på djungelcreepsen, då får du snabbt boots, wards etc. Om din carry försöker sno din djungelfarm så är det din tur att skrika på honom!

Jag brukar inte stacka utan pullar ytteliggare en camp till creepsen.
Citera
2015-04-04, 22:11
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Alliance har ett helsvenskt lag som de har kört med ett tag:

Loda
Akke
EGM
Pajkatt
Niqua

Det går dock inte alls bra för dem. Just nu är de i princip ett tier2-lag som bäst. De kommer definitivt inte få invite till TI5 och kommer med största sannolikhet inte heller lyckas att kvala in.

Jag citerar mig själv här och skriver en uppdatering kring Alliance med anledning av deras senaste prestationer. De har verkligen hittat formen igen efter att ha tagit in franska 7ckingmad. De slog precis Secret i match ett (bäst av tre)! Fan va kul det är att se dem spela bra igen. Match två har precis börjat, ser OK ut.
Citera
2015-04-05, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Jag citerar mig själv här och skriver en uppdatering kring Alliance med anledning av deras senaste prestationer. De har verkligen hittat formen igen efter att ha tagit in franska 7ckingmad. De slog precis Secret i match ett (bäst av tre)! Fan va kul det är att se dem spela bra igen. Match två har precis börjat, ser OK ut.
Sedan Madshka började drafta har det väl gått bra.
Citera
2015-04-06, 00:44
Medlem
thejams avatar
Längtar tills man kan lira Oracle i CM. Den känns helt löjligt OP när jag lirar den och när jag försökt diskutera det med folk har jag inte fått nån input från någon. Så vad tycker ni på flashback om Oracle?

Det faktum att han kan göra ~1k magic burst på lvl 10 med en Euls, har en ulti som är typ en dazzle-grave fast på steroider, låg BAT så han kan göra hyffsad rightclick är helt OP. Utöver det så går ju inte ens disarmen att purgea utan BKB.

Det jag skulle ändrat för att göra han mer balanserad är att göra Fates Edict purgeable med Manta, Euls och Diffu. Just nu är det en disarm med 50% uptime som BARA kan kontras med BKB. Sen även ändra så man inte kan lägga Q på targets i Euls.

För er som undrar så är combon följande: Lägg flames (E), Euls upp i luften, börja chargea Q i Euls, släpp den när han kommer ner och lägg flames (E) igen innan Q hinner landa på honom. Det är typ lika mycket damage som Linas combo.

Vad har ni för tankar kring Oracle?
Citera
2015-04-06, 00:53
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Längtar tills man kan lira Oracle i CM. Den känns helt löjligt OP när jag lirar den och när jag försökt diskutera det med folk har jag inte fått nån input från någon. Så vad tycker ni på flashback om Oracle?

Det faktum att han kan göra ~1k magic burst på lvl 10 med en Euls, har en ulti som är typ en dazzle-grave fast på steroider, låg BAT så han kan göra hyffsad rightclick är helt OP. Utöver det så går ju inte ens disarmen att purgea utan BKB.

Det jag skulle ändrat för att göra han mer balanserad är att göra Fates Edict purgeable med Manta, Euls och Diffu. Just nu är det en disarm med 50% uptime som BARA kan kontras med BKB. Sen även ändra så man inte kan lägga Q på targets i Euls.

För er som undrar så är combon följande: Lägg flames (E), Euls upp i luften, börja chargea Q i Euls, släpp den när han kommer ner och lägg flames (E) igen innan Q hinner landa på honom. Det är typ lika mycket damage som Linas combo.

Vad har ni för tankar kring Oracle?

Jag kan erkänna att med min 4.1k rating så kan jag inte mycket om Oracle. Har råkat träffa på han ett fåtal gånger men jag ska testa honom snart och testa det du skrev.
Citera
2015-04-06, 06:34
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Jag kan erkänna att med min 4.1k rating så kan jag inte mycket om Oracle. Har råkat träffa på han ett fåtal gånger men jag ska testa honom snart och testa det du skrev.

Vid första ögonkastet verkar han mycket svårare än vad han faktiskt är. Ge det en 5-6 games så kommer du vara lika hooked som jag! Det som är så kul med han att är man kan göra allt med honom, utom hardcarry förstås.

Kombon jag nämnde tidigare är en av dom man "behöver" kunna. Den andra är ju om man vill heala en ally, då är det W och sen E som gäller. W kommer alltid ta bort skadan från E så var försiktig så du inte lägger E på någon fiende du disarmat med W, då kommer du bara heala honom istället

Inte hunnit köra han så mycket än, men offlane är att föredra. Inte så ofta man får det i ranked dock eftersom alla tror att det är en support, men kör det om du kan. Allt man behöver är lvl 10 och en Euls sen är det bara att köra på

Anledningen till att jag gillar han i offlane är att man kan ta bort så sjukt mycket farm från deras carry med disarmen, samt att det är omöjligt för supporten att zonea en ensam. Sen som jag nämnde tidigare behöver man i stort sett bara mycket levels tidigt, vilket offlane erbjuder.
Senast redigerad av thejam 2015-04-06 kl. 06:36.
Citera
2015-04-07, 14:10
Medlem
Jag har ett knepigt problem som existerat i ett halvår och det är att bilden totalfryser.
Först trodde jag det var pga 5v5+alla ultar o.s.v. men det händer även random, som nyss när jag kör mot bottar och går ensam i djungel utan creeps...
Jag kan skriva, styra via click och använda items samt att ljudet är med men bilden är still.
Verkar som att fler har problemet och här fanns ingen lösning ( http://dev.dota2.com/showthread.php?t=116653 )
Det snittar väl en frysning per game, ibland fler och ibland frysfritt.
Fruktansvärt irriterande för alla i matchen när det ska pausas eller teamfights som går åt helvete för att ena spelaren är värdelös....

Är det någon flashbackare som har en rundfix eller tips som inte involverar installera om win 8.1 eller köpa ny pc?
Citera
2015-04-07, 17:49
Moderator
^Eazs avatar
finns tråd för vad som är bäst: (FB) Heroes of Newerth VS DotA VS League of Legends
OT Raderat.
/Mod
Citera
2015-04-09, 23:00
Medlem
Askenars avatar
Jag har spelat DOTA 2 ett tag och det som jag gärna skulle vilja ha svar på är:

Varför kan jag inte återansluta till pågående matcher om jag blir disconnectad? På alla andra matcher så kan mina lagkamrater återansluta men aldrig jag. Jag har endast valet "Avvisa".

Varför kan en match aldrig startas om alla spelare inte är redo? Det är alltid en som inte kan ansluta och plötsligt går inte matchen igång alt bottar ersätter inte spelaren.

Under rankade matcher så hamnar jag de flesta fall i det förlorande laget. Jag håller min lane och feedar minimalt samt meddelar "missing bottom" etc men det är alltid några som fuckar upp och sabbar matchen. Kan vänner vara nyckeln till bra rankade matcher?

Ursäkta mitt något slarviga språk men ibland blir man less.

I övrigt ett fantastiskt spel som jag kommer spela länge...
Citera
2015-04-10, 05:54
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Jag har spelat DOTA 2 ett tag och det som jag gärna skulle vilja ha svar på är:

Varför kan jag inte återansluta till pågående matcher om jag blir disconnectad? På alla andra matcher så kan mina lagkamrater återansluta men aldrig jag. Jag har endast valet "Avvisa".

Varför kan en match aldrig startas om alla spelare inte är redo? Det är alltid en som inte kan ansluta och plötsligt går inte matchen igång alt bottar ersätter inte spelaren.

Under rankade matcher så hamnar jag de flesta fall i det förlorande laget. Jag håller min lane och feedar minimalt samt meddelar "missing bottom" etc men det är alltid några som fuckar upp och sabbar matchen. Kan vänner vara nyckeln till bra rankade matcher?

Ursäkta mitt något slarviga språk men ibland blir man less.

I övrigt ett fantastiskt spel som jag kommer spela länge...

1. Något måste vara fel på din ände om du inte kan reconnecta, vet faktist inte vad.

2. Jo detta är lite jobbigt när någon dodgar game typ 3 gånger irad. Vet att det var tal om att en bot skulle ta över en dcad spelare förut när spelet var i beta. Antar att det ligger för långt bak på valves 'to do' lista och ingen vill ta tag i det (folk hos valve väljer i princip själva vad de jobbar med)

3. Oavsett vilken mmr du spelar på så är det alltid folk som fuckar upp, folk som alltid säger att de hamlar med idioter som förstör games tänker inte på att det lika ofta är idioter i andra laget, men det syns ju helt klart mycket tydligare när någon i det egna laget inte gör sitt jobb (teknisk sätt har du ju mindre chans att få spela med retards än att möta retards, förutsatt att du själv inte är retard, 4av5 vs 5av5 ). Annars är det bara fortsätta spela så blir man bättre, och att spela med vänner gör ju spelet bara 10gånger roligare samtidigt som man får övertag p.g.a kommunikation.

För att få bättre games, tänk som en support och gör alltid det som är bäst för laget. Ibland kanske det känns som alla är dumma i huvet och man vill bara gå afk i junglen och vinna gamet själv, dock så om man tänker efter inser man att man bara förlorar mer på att spela dumt, även om det känns som man supportar idioter.
Citera
2015-04-11, 16:26
Medlem
Hur är spelet just nu?

Har inte spelat på 1,5-2år nu.
Låg på 5.3k rating då(det var tiden när de absolut bästa låg på 5.9-6k)
Tävlade mycket i amatörtävlingar vilket var kul och utmanande.

Haft lite funderingar på att installera det igen men är orolig över ett flertal saker,
Är lite rädd att jag blir "hooked" igen och börjar spela 15h per dag, hah.

Men framförallt har jag hört att spelet blivit dåligt och, för "lätt", saker har blivit förenklade för mycket etc, och att det är alldeles för lätt att dra en comeback då guld/xp när man är i underläge net worth är löjligt. Stämmer detta?

Lär ju vara lite ringrostig om man börjar igen, hah.

I brist på andra spel för tillfället funderar jag ändå på att börja spela.
Är det värt det eller ska jag fortsätta hålla mig borta?

Mvh
Citr
Citera
2015-04-11, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatcherintheRye
Hur är spelet just nu?

Har inte spelat på 1,5-2år nu.
Låg på 5.3k rating då(det var tiden när de absolut bästa låg på 5.9-6k)
Tävlade mycket i amatörtävlingar vilket var kul och utmanande.

Haft lite funderingar på att installera det igen men är orolig över ett flertal saker,
Är lite rädd att jag blir "hooked" igen och börjar spela 15h per dag, hah.

Men framförallt har jag hört att spelet blivit dåligt och, för "lätt", saker har blivit förenklade för mycket etc, och att det är alldeles för lätt att dra en comeback då guld/xp när man är i underläge net worth är löjligt. Stämmer detta?

Lär ju vara lite ringrostig om man börjar igen, hah.

I brist på andra spel för tillfället funderar jag ändå på att börja spela.
Är det värt det eller ska jag fortsätta hålla mig borta?

Mvh
Citr
Du borde vänta på 6.84. Spelet är inte bra just nu. Comeback mechanic är helt bruten. Troll och Sniper likaså.
Jag kan rekommendera Bloodline Champions om du vill ha ett spel som är väldigt tävlingsinriktat men inte speciellt tidskrävande. Bara skillshots osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in