Citat:
Ursprungligen postat av
Askenar
Jag har spelat DOTA 2 ett tag och det som jag gärna skulle vilja ha svar på är:
Varför kan jag inte återansluta till pågående matcher om jag blir disconnectad? På alla andra matcher så kan mina lagkamrater återansluta men aldrig jag. Jag har endast valet "Avvisa".
Varför kan en match aldrig startas om alla spelare inte är redo? Det är alltid en som inte kan ansluta och plötsligt går inte matchen igång alt bottar ersätter inte spelaren.
Under rankade matcher så hamnar jag de flesta fall i det förlorande laget. Jag håller min lane och feedar minimalt samt meddelar "missing bottom" etc men det är alltid några som fuckar upp och sabbar matchen. Kan vänner vara nyckeln till bra rankade matcher?
Ursäkta mitt något slarviga språk men ibland blir man less.
I övrigt ett fantastiskt spel som jag kommer spela länge...
1. Något måste vara fel på din ände om du inte kan reconnecta, vet faktist inte vad.
2. Jo detta är lite jobbigt när någon dodgar game typ 3 gånger irad. Vet att det var tal om att en bot skulle ta över en dcad spelare förut när spelet var i beta. Antar att det ligger för långt bak på valves 'to do' lista och ingen vill ta tag i det (folk hos valve väljer i princip själva vad de jobbar med)
3. Oavsett vilken mmr du spelar på så är det alltid folk som fuckar upp, folk som alltid säger att de hamlar med idioter som förstör games tänker inte på att det lika ofta är idioter i andra laget, men det syns ju helt klart mycket tydligare när någon i det egna laget inte gör sitt jobb (teknisk sätt har du ju mindre chans att få spela med retards än att möta retards, förutsatt att du själv inte är retard, 4av5 vs 5av5

). Annars är det bara fortsätta spela så blir man bättre, och att spela med vänner gör ju spelet bara 10gånger roligare samtidigt som man får övertag p.g.a kommunikation.
För att få bättre games, tänk som en support och gör alltid det som är bäst för laget. Ibland kanske det känns som alla är dumma i huvet och man vill bara gå afk i junglen och vinna gamet själv, dock så om man tänker efter inser man att man bara förlorar mer på att spela dumt, även om det känns som man supportar idioter.