2016-11-30, 02:19
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Du svarade på din egna fråga. Bra sätt för Valve att dra in pengar utan att lägga ner mycket resurser på spelet. Roligt med nya hattar tycker spelarna.

Jag gillar "odödliga" items som ändrar animationen på ens spell ex Lions King Fins charm som förvandlar grodan till en fisk eller Barathrums Iron Surge hjälm.

Rena skins undviker jag 100% tyvärr är de intressanta dyra som tex Witch Doctors Relics of Ribbi'tar.

Kolla hans death ward! Förjävla rolig med den.
Citera
2016-12-11, 03:17
Medlem
Krasigts avatar
Ny patch den 12:e. Patchnotes om 15 timmar.

http://www.dota2.com/700

"From what I've heard the game is going in the way of league for skill points and passives , doesn't sound that good, but we will see" - GranDGranT

Gud ha nåd.
Citera
2016-12-11, 06:20
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Ny patch den 12:e. Patchnotes om 15 timmar.

http://www.dota2.com/700

"From what I've heard the game is going in the way of league for skill points and passives , doesn't sound that good, but we will see" - GranDGranT

Gud ha nåd.

Jag förstår inte riktigt vad han menar med "league for skill points and passives" har det något med LOL att göra? Jag har aldrig spelat LOL så jag vet inte hur det fungerar.
Citera
2016-12-11, 15:01
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Jag förstår inte riktigt vad han menar med "league for skill points and passives" har det något med LOL att göra? Jag har aldrig spelat LOL så jag vet inte hur det fungerar.

I lol har varje hero en unik passiv som alltid är där. Typ att en tank hero kan ha nån stackande armor när han blir slagen eller liknande. Samt så har man passiva % stats som ett rpg skillträd som man stoppar i innan gamet, dvs att du kan välja mer % armor och liknande. Lägger de in något sånt i dota skulle jag spy. Med tanke på hur stort och populärt dota blivit tvivlar jag på att de skulle spotta alla i ansiktet, även om de iof gjort det precis med report systemet. Detta är även 10års updaten av dota.

Rekommenderar starkt att folk kollar game 3 från finalen, sjukt game (top 10 någonsin)
Citera
2016-12-11, 16:17
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
I lol har varje hero en unik passiv som alltid är där. Typ att en tank hero kan ha nån stackande armor när han blir slagen eller liknande. Samt så har man passiva % stats som ett rpg skillträd som man stoppar i innan gamet, dvs att du kan välja mer % armor och liknande. Lägger de in något sånt i dota skulle jag spy. Med tanke på hur stort och populärt dota blivit tvivlar jag på att de skulle spotta alla i ansiktet, även om de iof gjort det precis med report systemet. Detta är även 10års updaten av dota.

Rekommenderar starkt att folk kollar game 3 från finalen, sjukt game (top 10 någonsin)

Jag hoppas verkligen inte att de lägger till ett personligt skillträd som gör att ena matchen har en hero extra armor medan andra matchen har samma hero extra hp reg istället. Då kan de lika gärna döpa om spelet till League of Heroes.

Jag såg inte alla matcher från Boston Major men större delen från kvartsfinalerna och framåt.
Visst match 3 var bra men jag föredrog de andra matcherna mer där OG totalt rövknullade Af.
Patetiskt att se Nyx/Naix i fjärde matchen där de sprang runt som yra höns och desperat försökte hitta solokills så när de väl fann en så missade nyx sin stun. Naix gick från toppen i farm till mitten pga deras misslyckade ganking projekt.
Förövrigt är Nyx/Naix combon något troll och ryssar kan ägna sig åt, sjukt tråkig dota.
Citera
2016-12-11, 17:25
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Jag hoppas verkligen inte att de lägger till ett personligt skillträd som gör att ena matchen har en hero extra armor medan andra matchen har samma hero extra hp reg istället. Då kan de lika gärna döpa om spelet till League of Heroes.

Jag såg inte alla matcher från Boston Major men större delen från kvartsfinalerna och framåt.
Visst match 3 var bra men jag föredrog de andra matcherna mer där OG totalt rövknullade Af.
Patetiskt att se Nyx/Naix i fjärde matchen där de sprang runt som yra höns och desperat försökte hitta solokills så när de väl fann en så missade nyx sin stun. Naix gick från toppen i farm till mitten pga deras misslyckade ganking projekt.
Förövrigt är Nyx/Naix combon något troll och ryssar kan ägna sig åt, sjukt tråkig dota.

Nej denna turneringen har ju absolut inte varit den roligaste att kolla på. Inte heller de bästa gamesen skillmässigt sett, game 3 var dock sjukt jämnt och kul, även om det var väldigt stora missar (typ som att OG är på andra sidan kartan och de har 1 tp i hela laget....)
Citera
2016-12-11, 18:11
Medlem
56ks avatar
Citat:
Nej denna turneringen har ju absolut inte varit den roligaste att kolla på. Inte heller de bästa gamesen skillmässigt sett, game 3 var dock sjukt jämnt och kul, även om det var väldigt stora missar (typ som att OG är på andra sidan kartan och de har 1 tp i hela laget....)

Ja TP missen var enormt klantig dock var väl i princip alla 6 slottade och som matchen såg ut så fanns det inget utrymme för att byta ut ett item mot en tp och efter köpte väl 2 st BoT. Där emot så borde de ha vägt upp med att inte gå allt för långt ut på kartan.
Angående min kritik till nyx/naix som tråkig dota så är jerax ES spel ett perfekt exempel på bra respektfull skicklig dota. I princip villken joppe som helst kan hitta en solokill med nyx/naix stun/aoe combo men att totalt dominera en match med ES det är det inte många som kan.
Dock förstod jag mig inte på DK mid, det måste ha varit den största floppen i boston major.
Citera
2016-12-11, 20:27
Medlem
wastaahs avatar
http://www.dota2.com/700/
Citera
2016-12-11, 20:32
Medlem
56ks avatar
Citat:
http://www.dota2.com/700/

Det är inte Dota längre och jag börjar nästan undra om de inte skulle ha en "Dota classic" stannad vid 6.88f patchen inbyggt i dota 2 klienten för de som vill spela dota och så kan de som vill spela League of Heroes spela dota 2 7.00.

Jag kommer nog spela Dota 2 7.00 men jag känner lite att why fix something that aint broken.
Citera
2016-12-11, 20:34
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Det är inte Dota längre och jag börjar nästan undra om de inte skulle ha en "Dota classic" stannad vid 6.88f patchen inbyggt i dota 2 klienten för de som vill spela dota och så kan de som vill spela League of Heroes spela dota 2 7.00.

Jag kommer nog spela Dota 2 7.00 men jag känner lite att why fix something that aint broken.

Jag vet inte, känns som powercreepen är enorm i denna patch, typ 10 nivåer för stor. Bara buffs och inga nerfs? hmm. Det är ju inga småsaker heller, gratis 1000g item på lvl 10 typ

Gillar som fan nya strategy phase innan pick, 30s där man kan handla innan gamet börjar
Senast redigerad av wastaah 2016-12-11 kl. 20:39.
Citera
2016-12-11, 20:44
Medlem
56ks avatar
Citat:
Jag vet inte, känns som powercreepen är enorm i denna patch, typ 10 nivåer för stor. Bara buffs och inga nerfs? hmm. Det är ju inga småsaker heller, gratis 1000g item på lvl 10 typ

Gillar som fan nya strategy phase innan pick, 30s där man kan handla innan gamet börjar

Det blir så mycket att ta in på en gång samt att med den nya jungle vid offlanen med en mini fountain och bounty rune kommer ändra hela offlanen.
Rosh piten är nog ganska bra placerad trots allt men alla dessa mini fountains på highground kan bli riktigt jobbiga att rå sig på och det kommer finnas en jungler i varje game nu. LC kommer vara extra populär efter Boston major.
Citera
2016-12-12, 15:04
Medlem
När är pathen ute idag? Har inte fått något än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in