2015-02-19, 13:37
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Troll instapickas nästan jämt. Tror jag mötte honom fyra gånger på raken i den här patchen. Omniknight med sin healing verkar vara väldigt populärt också. Warlock och Necro brukar också bli valda.

Viper har jag kört med ganska mycket men tycker inte att han är så väldans bra, han verkar inte kunna konkurrera mot de andra som Troll eller Undying. Kanske att jag gör något fel när jag spelar honom.
Tänkte att vipers W-passiva kunde vara till nytta. Har själv inte kört viper i beast, men spelade med en viper som ägde upp hela gejmet.

Funderar på om ursa kan vara bra. Dvs om man hoppar in efter motståndarnas beast gjort sin DD.
Citera
2015-02-19, 19:59
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Tänkte att vipers W-passiva kunde vara till nytta. Har själv inte kört viper i beast, men spelade med en viper som ägde upp hela gejmet.

Funderar på om ursa kan vara bra. Dvs om man hoppar in efter motståndarnas beast gjort sin DD.

Viper funkar nog bäst mot squishy heroes. Har mött Axe, Undying och Troll och de flesta verkar inte bli så hemskt påverkade av giftet. Iofs många supports som helar dem också.
Citera
2015-02-20, 08:21
Medlem
chessjamts avatar
Haha, glömt bort vilken noobhjälte Zeus är. Körde honom exklusivt ett tag för kanske ett år sen då jag bara ville öka i rating eftersom det var så lätt att vinna matcher med honom. Slutade att spela så då blev tråkigt att köra samma sak hela tiden. Körde en Year Beast igår som han och det var ju rentav äckligt hur lätt det var att äga ut motståndare med honom. Spamma första och andra några gånger så har du ett kill. Dessutom kul med två ultis som man kan få med ability point spells. gg!

Det kräver dock att man har en tanky initatior som vi hade med Axe som ivrigt gick fram och lät sig bli slagpåse. Han kanske dog ett par gånger men då teamwipade vi dem istället. Enklaste stompen på ett bra tag.
Citera
2015-02-22, 17:07
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Kan nån förklara vad som har hänt med Alliance?
Sedan varför har inte Bulldog något lag?
Bulldog sitter fan och streamar hela dagarna nu
Citera
2015-02-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny

De håller väl fortfarande på att hitta ett stabilt lag som inte disbandar efter ett par matcher.

Bulldog har ju själv sagt att han vill fokusera på sin stream. Så länge inget lag som kan konkurerra om top 4 i TI5 erbjuder honom en plats så kommer han troligtvis inte att fundera på att lira comp på ett tag.
Citera
2015-02-22, 20:32
Medlem
Citat:

Ta och kolla en hel bulldog stream och räkna ihop hur mycket alla donationer ger honom totalt. Lägg sen till pengarna för reklam och subs och du kommer inse att han tjänar betydligt mer relativt stabil inkomst på att streama än han gjorde som proffs (förutom när dom var som absolut bäst runt ti3)

Bulldog säger själv att han vill vara med på ti5 men jag tror inte han kommer gå tillbaka till proffsscenen förrns han hittar ett stabilt, bra lag med chans att vinna.
Citera
2015-02-22, 20:53
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodah
De håller väl fortfarande på att hitta ett stabilt lag som inte disbandar efter ett par matcher.

Bulldog har ju själv sagt att han vill fokusera på sin stream. Så länge inget lag som kan konkurerra om top 4 i TI5 erbjuder honom en plats så kommer han troligtvis inte att fundera på att lira comp på ett tag.

Okej, tackar!
Så NiP är det enda helsvenska laget vi ska hålla på nu då?

Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Ta och kolla en hel bulldog stream och räkna ihop hur mycket alla donationer ger honom totalt. Lägg sen till pengarna för reklam och subs och du kommer inse att han tjänar betydligt mer relativt stabil inkomst på att streama än han gjorde som proffs (förutom när dom var som absolut bäst runt ti3)

Bulldog säger själv att han vill vara med på ti5 men jag tror inte han kommer gå tillbaka till proffsscenen förrns han hittar ett stabilt, bra lag med chans att vinna.

Jo, jag kunde räkna ut att han tjänar mer på streamen.
Men jag tänkte i vägarna: att det lär väl vara roligare att spela comp än att köra randommatcher hela dagarna. Men men, han kanske gillar det istället.
Citera
2015-02-22, 21:38
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Okej, tackar!
Så NiP är det enda helsvenska laget vi ska hålla på nu då?

Alliance har ett helsvenskt lag som de har kört med ett tag:

Loda
Akke
EGM
Pajkatt
Niqua

Det går dock inte alls bra för dem. Just nu är de i princip ett tier2-lag som bäst. De kommer definitivt inte få invite till TI5 och kommer med största sannolikhet inte heller lyckas att kvala in.
Citera
2015-02-22, 23:52
Medlem
The Crashs avatar
Insåg att Phantom Assassin är en rätt sjuk hjälte. Lyckades vända ett totalförlorat game. Farmade ihop min battlefury(följt av BKB och Basher). Nästkommande 10 minuter går jag från att ha 0/4/3 till 23/4/14.

Jag tror inte motståndarna var så glada. De spammade chatten med "cyka blyöat" eller något sådant
Citera
2015-02-23, 01:09
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Alliance har ett helsvenskt lag som de har kört med ett tag:

Loda
Akke
EGM
Pajkatt
Niqua

Det går dock inte alls bra för dem. Just nu är de i princip ett tier2-lag som bäst. De kommer definitivt inte få invite till TI5 och kommer med största sannolikhet inte heller lyckas att kvala in.

Tror man får lägga ner planerna på helsvenskt. EGM och Niqua håller tyvärr inte. Pajkatt är lite ojämn och Loda verkar rätt deppig över läget.

Förstår inte hur EGM kunde få gå före Mynuts. Uppenbart att han har motivationsproblem.
Citera
2015-02-23, 18:21
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Insåg att Phantom Assassin är en rätt sjuk hjälte. Lyckades vända ett totalförlorat game. Farmade ihop min battlefury(följt av BKB och Basher). Nästkommande 10 minuter går jag från att ha 0/4/3 till 23/4/14.

Jag tror inte motståndarna var så glada. De spammade chatten med "cyka blyöat" eller något sådant

PA är fin, riktigt fin.
Jag brukar köra detta: basher, MKB, BF och Butterfly. Jag gillar MKB, den extra hiten är fan guld i vissa lägen
Jag har haft några matcher som du beskriver, blir farmade early sedan bara vänder det.

Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Tror man får lägga ner planerna på helsvenskt. EGM och Niqua håller tyvärr inte. Pajkatt är lite ojämn och Loda verkar rätt deppig över läget.

Förstår inte hur EGM kunde få gå före Mynuts. Uppenbart att han har motivationsproblem.

Kan inte NiP vara räddningen då?
De matcher jag har sett så spelar de rätt bra faktiskt. Lite ojämna
Senast redigerad av Bernt-Benny 2015-02-23 kl. 18:23.
Citera
2015-02-23, 18:28
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
PA är fin, riktigt fin.
Jag brukar köra detta: basher, MKB, BF och Butterfly. Jag gillar MKB, den extra hiten är fan guld i vissa lägen
Jag har haft några matcher som du beskriver, blir farmade early sedan bara vänder det.
Du skippar alltså lifesteal?
Får man fråga varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in