2009-10-21, 20:10
Medlem
The Crashs avatar
Hade tänkt att vi kunde diskutera både för och nackdelar med HoN och DotA. Eftersom detta disskuteras ganska mycket i de båda andra trådarna tänkte jag att vi kudne ta diskussionen här istället.
Försök hålla diskussionen på en bra nivå. Inget flame eller påståenden som "dota suger FB-dase, HoN är bättre" osv. utan motivera varför ni tycker så.

Jag börjar.

DotA
  • Ytterst få buggar o glitchar
  • har spelat WC3 innan så jag är van vid det mesta som finns med.. svårt att förklara denna biten
  • Attack animationerna känns bättre
  • Många heroes
  • Balanserat

HoN
  • Bra grafik
  • Leaver protection
  • Egna servrar
  • Mer support(än te.x blizzard o battle.net)
  • Motorn har mer potential på flera håll

LoL
Har spelat detta en gång, men kan väl säga att jag gillar deras idéer lite smått. Om jag minns rätt är det också Guinsoo, DotA Allstars's första utvecklare som håller på med detta.. Men vi får väl se vad som händer.

Kan inte komma på mer just nu, så vad tycker ni är bra samt dåligt? Kommer HoN ta över scenen?
Citera
2009-10-21, 20:16
Medlem
fjöniGs avatar
Jag spelar dota och kommer fortsätta med det. Men om jag vill att något "tar över" efter dota är det helt klart LoL. Efter att ha sett gameplay från det på Giantbomb (orkar inte leta länk) så känns det rätt klockrent med nya idéer och simpel men cool grafik som fungerar bra till spelet, dvs. att lägga attackanimationer på minnet osv.
Citera
2009-10-21, 20:18
Medlem
klos_s avatar
Tror HoN i sinom tid kommer att ta över. LoL har jag iof inte spelat. Så jag kan itne säga så mycket. HoN är ju en väldigt bra kopia så om man utgår från att alla DotA-rävar slutar spela så kan man väl anta att det bara är grafiken de vill ha bättre.
Citera
2009-10-21, 20:25
Medlem
Chrillies avatar
Jag tycker att DotA är helt enkelt ett bättre spel, jag har spelat HoN och tyckte inte om det alls.
Citera
2009-10-21, 20:26
Medlem
Ophes avatar
Håller väl med The Crash i det mesta, men utvecklar lite.

Jag har inte spelar DotA på ett tag men kan göra en jämförelse så som det såg ut när jag spelade det sist.

DotA:
  • + Väl utvecklat community.
  • + Många hjältar, omväxling förnöjer.
  • - Begränsat av wc3-motorn.
  • - För många hjältar. Många av de äldre hjältarna är saknar synergier och unikhet och är mer eller mindre rena placeholders. Här är Lion stjärnexemplet. Det blir också ett problem att balansera spelat när det är så många heroes. Det blir helt enkelt för mycket att tänka på, en buff/nerf på en speciell item kan göra hjältar till gudar/värdelösa utan att det riktigt var tänkt så.

HoN:
  • + Inte begränsad i motorn på samma sätt som DotA.
  • + Hastigheten(?). Nu var det som sagt ett tag sen jag spelade DotA men nog är väl spelet snabbare ändå? Ett plus i min bok i så fall.
  • - Lite väl få hjältar just nu.
Citera
2009-10-21, 20:31
Bannlyst
Hur många heroes finns i DotA?

Och kan ni försöka beskriva hur attack animations är bättre? nyfiken.

Är dom snyggare eller är det så att dom är tydligare?
Citera
2009-10-21, 20:37
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjöniG
Jag spelar dota och kommer fortsätta med det. Men om jag vill att något "tar över" efter dota är det helt klart LoL. Efter att ha sett gameplay från det på Giantbomb (orkar inte leta länk) så känns det rätt klockrent med nya idéer och simpel men cool grafik som fungerar bra till spelet, dvs. att lägga attackanimationer på minnet osv.

Det kommer verkligen inte hända. Om vi tänker oss att dota är 1.6 och hoN är CSS, då är LoL HL2 DM.

LoL är uppbyggt på ett helt annat sätt så att det knappt är en dotakopia. Jag tycker LoL är kul, men det är verkligen inte ett dota.
Citera
2009-10-21, 20:39
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizly

Förstår inte heller varför folk klagar på detta. Klart att vissa heroes har lättare animationer än andra, men det är ju inte precis så att i Hon, då är de flesta dåliga och i dota så är nästan alla bra. Det finns heroes i båda som har helt miffade animationer och vissa som har väldigt lätta
Citera
2009-10-21, 21:42
Medlem
Donnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Förstår inte heller varför folk klagar på detta. Klart att vissa heroes har lättare animationer än andra, men det är ju inte precis så att i Hon, då är de flesta dåliga och i dota så är nästan alla bra. Det finns heroes i båda som har helt miffade animationer och vissa som har väldigt lätta

Jag tycker alldeles för många heroes har för bra animation i HoN jämfört med dota. T.ex. thunderbringer/zeus och glacius/cm. Zeus och CM var helt omöjliga att farma med om man inte var proffs i dota, här är de inte svårare än någon annan hero. Spelet har blivit för utjämnat på många sätt, balansen är inte den samma.

Förhoppningsvis kan S2 lära sig att balansera spelet utan att följa det Icefrog gör, först då kan HoN få en ljus framtid. Bäst för dem att de gör det också, för jag har redan förbeställt spelet..
Citera
2009-10-21, 22:45
Medlem
Slutat med dota och kör hon nu, mycket för att hons potential är oändlig jämfört med dota. Prövat lol lite men fastande inte i det, kanske bör pröva igen men jag är mer skeptisk till det
Citera
2009-10-21, 23:47
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizly

De känns annorlunda på ett lättare sätt. Precis som att vem som helst kan göra det man inte kan på dota..

Som sagt, svårt att förklara.
Citera
2009-10-21, 23:53
Medlem
GEFLE Golds avatar
Är ju dock väldigt svårt att jämföra ett spel som dota som har haft år av utvecklande och en massa finsslipning och HoN som bara ligger i beta stadiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in