2015-04-03, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vilken backlinje tror du vi ställer upp med? Saevarsson i mitten?
Ja, brevid Saetra. Batan och Oliver på kanten.
Citera
2015-04-03, 16:20
Medlem
1idiotzebras avatar
Tippar den Allsvenskan tabellen.

1. Malmö
2. Göteborg
3. Häcken
4. Elfsborg
5. AIK
6. DIF
7. Kalmar
8. Hammarby
9. Helsingborg
10. Örebro
11. Norrköping
12. Åtvidaberg
13. Halmstad
14. Sundsvall
15. Gefle
16. Falkenberg
Citera
2015-04-03, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Ni behöver ingen utpräglad målskytt för att göra mål på oss. Minst ett kommer ni göra då vi är fruktansvärt slappa försvarsmässigt i inledning av våra matcher.

Med tanke på att det är eran första allsvenska match på ganska många år och ett enormt publikstöd på det så borde väl alla vara rejält på tårna direkt. Jag är fullständigt livrädd för första kvarten.
Citera
2015-04-03, 16:27
Medlem
Wads avatar
Citat:
Vilken backlinje tror du vi ställer upp med? Saevarsson i mitten?

Batan-Saetra-Birkir-Silverholt, möjligtvis. När alla spelare är tillgängliga så har vi förhoppningsvis Solheim och Batan på kanterna och Haglund tillsammans med Birkir i mitten.
Klurig fråga dock då vi har många olika spelare att ställa upp med.

Edit: Autocorrect..
Citera
2015-04-03, 16:29
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1idiotzebra
Tippar den Allsvenskan tabellen.

1. Malmö
2. Göteborg
3. Häcken
4. Elfsborg
5. AIK
6. DIF
7. Kalmar
8. Hammarby
9. Helsingborg
10. Örebro
11. Norrköping
12. Åtvidaberg
13. Halmstad
14. Sundsvall
15. Gefle
16. Falkenberg

Fel tråd kompis
Citera
2015-04-03, 16:31
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Batan-Saetra-Birkir-Silverholt, möjligtvis. När alla spelare är tillgängliga så har vi förhoppningsvis Solheim och Batan på kanterna och Haglund tillsammans med Birkir i mitten.
Klurig fråga dock då vi har många olika spelare att ställa upp med.

Edit: Autocorrect..

Och Hallenius på topp. Kennedy på kanten, Måns Söderqvist centralt eller på andra kanten och vem mer?

Sheriffen och Israelsson som balanserar förstås.
Citera
2015-04-03, 16:33
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Med tanke på att det är eran första allsvenska match på ganska många år och ett enormt publikstöd på det så borde väl alla vara rejält på tårna direkt. Jag är fullständigt livrädd för första kvarten.

Alla borde vara det ja. Tyvärr är det ofta stor skillnad på vad man borde och vad man är/gör. Jag är också livrädd för första kvarten, men av en helt annan anledning.

Däremot är jag inte lika säker på Häckens anfallsuppsättning som jag varit tidigare år. Med det menar jag inte att det är dåligt, men på pappret ser det inte så imponerande ut.

Edit: Gato12, Jag ser gärna att Torsteinbö spelar om han är redo.
Senast redigerad av Wad 2015-04-03 kl. 16:36.
Citera
2015-04-03, 16:36
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Däremot är jag inte lika säker på Häckens anfallsuppsättning som jag varit tidigare år. Med det menar jag inte att det är dåligt, men på pappret ser det inte så imponerande ut.

Är mest imponerad av Häckens mittfält med bröderna Gustafson, Martin Ericson och Abubakari som jag tycker är rätt underskattad.

Dardan Rexhepi kan ju göra mål förresten, kan han näta mot IFK i cupen så.
Citera
2015-04-03, 16:47
Avslutad
Citat:
Alla borde vara det ja. Tyvärr är det ofta stor skillnad på vad man borde och vad man är/gör. Jag är också livrädd för första kvarten, men av en helt annan anledning.

Edit: Gato12, Jag ser gärna att Torsteinbö spelar om han är redo.

Tyvärr är anfallsuppsättningen fruktansvärt dålig, jag förstår inte hur vi kunde sälja Strandberg. Varken Thorvaldsson eller Rexhepi har några spetskvalitéer. Tredjevalet Jeremejeff visade vid ett flertal tillfällen förra året att han inte ens kan göra mål om så hela målet är öppet.

Citat:
Är mest imponerad av Häckens mittfält med bröderna Gustafson, Martin Ericson och Abubakari som jag tycker är rätt underskattad.

Dardan Rexhepi kan ju göra mål förresten, kan han näta mot IFK i cupen så.

Innermittfältet är nog bland dom bästa i allsvenskan, men på kanterna är vi löjligt tunna. Makondele är långsam och har dålig teknik, Nasiru har både teknik och snabbhet men tyvärr har han aldrig kommit över sin valpighet.
Citera
2015-04-03, 16:52
Medlem
Wads avatar
Citat:
Tyvärr är anfallsuppsättningen fruktansvärt dålig, jag förstår inte hur vi kunde sälja Strandberg. Varken Thorvaldsson eller Rexhepi har några spetskvalitéer. Tredjevalet Jeremejeff visade vid ett flertal tillfällen förra året att han inte ens kan göra mål om så hela målet är öppet.

Hur tycker du försvaret ser ut? Vilka spelar i backlinjen imorgon tror du?
Citera
2015-04-03, 16:58
Avslutad
Citat:
Hur tycker du försvaret ser ut? Vilka spelar i backlinjen imorgon tror du?

Skitsvår fråga, man vet aldrig med Gerhardsson. Han har sagt att vi skall spela med 3-backslinje i matcher vi förväntas föra och 4-backslinje mot hårdare motstånd. Jag skulle tippa på en 4-backslinje imorgon med Zuta och Joel Andersson på varsin kant. Som mittbackar är nog Wahlström given trots att han inte gjort en bra match på 6 år, sedan är känslan att Lugano startar och spelar så länge han orkar.
Citera
2015-04-03, 17:08
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:

Känns helt sjukt att du säger det Vi har släppt in mål första kvarten i typ alla matcherna hittills i år förutom mot Kristianstad och i genrepet mot Brann. Jag hoppas bara att vi kan hålla tätt första kvarten och sen ta det därifrån. Dock har vi varit jävligt starka i andra halvlek och vänt extremt många matcher, speciellt förra säsongen.

Jag hoppas på denna elva:

-----------Hallenius

Kennedy--Söderqvist--Torsteinbö

----Israelsson--Persson

Batan--Sätra--Birkir--Solheim

------------Hopf

Torsteinbö är redo. Solheim tycker jag vi kan kasta in direkt av anledningen att han redan vet vad som ska göras som ytterback under Nannes ledning. Har han bara dammat av manualen så ordnar det sig. Dock gör det inte jättemycket om Silverholt startar då han gjort det väldigt bra. Birkir måste kliva in i mitten. Guldborg håller inte, åtminstone inte med Sätra bredvid sig.

Kan tillägga att jag gärna ser Haglund bredvid Birkir då han sagt att flåset inte är ett problem, men känslan är att Nanne inte kastar in honom än, men vem vet?
Senast redigerad av Bajenjeppe 2015-04-03 kl. 17:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in