Citat:
Ursprungligen postat av
Kungbla
Omöjligt att inte ge Rosenberg bindeln inför den här säsongen med tanke på hur han förde laget både till sm-guld och champions league-spel förra hösten. Största MFFaren i modern tid vågar jag påstå, tråkigt för Molins att han spelar i klubben samtidigt som Mackan. Och förresten är Molins hjältestatus lite överskattad då han är väldigt glad för att flörta med vissa supportergrupper.
Rosenberg är riktigt bra, men är han verkligen den störste från Malmö i modern tid? Jag bryr mig inte om Malmö, vilka tävlar om plats två och tre? Min bild av Rosenbergs karriär är att han är riktigt riktigt bra (men spelar fult) i medgång, OCH när han tydligt är nummer ett i laget (slapp konkurrera med Molin/Eriksson) men ingen att luta sig mot i motgång (allsvenskan i år) eller när han är nummer två/tre (utomlands).
Som sagt har dålig koll på Malmö, Rosenberg kanske är det bästa ni har. Jag kommer inte på någon annan, kanske han som skickade parfym till Lundh? Den personen spelade iofs bara 40 matcher för MFF och gjorde 16 mål. Rosenberg har väl gjort över 100 matcher som anfallare för MFF och gjort ca 30 mål? Vad gjorde Vibe i fjol 23?