2015-01-09, 03:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ljuger Nebojsa eller har han blivit dement? Jag tycker AIKS trupp ser svagare ut än på länge. Jag kan mycket väl få äta upp mina ord men jag ser verkligen inte det Nebbo ser.
Demens är inte så vanligt i 50-årsåldern. Om han ljuger är svårt att svara på då man får vänta och se hur bra nyförvärven är in action. Defensivt har vi utan tvekan blivit svagare nu när Milosevic drog till Besiktas och personligen är jag kluven om vi måste få in en mittback. Men i anfallsväg ser det absolut bättre ut än i höstas. Bahoui-Goitom-Bangura-Brustad är (på pappret) offensiva spelare som heter duga.

Etuhu ska i varje fall bli jävligt spännande att följa, kan bli flopp och kan bli succé.
Citera
2015-01-09, 09:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Etuhu ska i varje fall bli jävligt spännande att följa, kan bli flopp och kan bli succé.
Just detta gäller väl i mer eller mindre utsträckning ett antal spelare i Aik. Dvs, det kan leda till guldstrid i bästa fall men i sämsta fall blir det undre halvan. Verkligheten kanske är någonstans mittemellan...?
Citera
2015-01-09, 09:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Just detta gäller väl i mer eller mindre utsträckning ett antal spelare i Aik. Dvs, det kan leda till guldstrid i bästa fall men i sämsta fall blir det undre halvan. Verkligheten kanske är någonstans mittemellan...?
Undre halvan har jag väldigt väldigt svårt att se, i alla fall med Alm vid rodret. Som sämst tror jag vi kommer 4-5:a och bara där kommer det bli hus i helvete så jag vill inte ens fantisera om hur det ser ut vid sämre läge.
Citera
2015-01-09, 09:27
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Undre halvan har jag väldigt väldigt svårt att se, i alla fall med Alm vid rodret. Som sämst tror jag vi kommer 4-5:a och bara där kommer det bli hus i helvete så jag vill inte ens fantisera om hur det ser ut vid sämre läge.

Nåväl. Nämnda skribent menar att AIK inte kommer sälja säsongskort i någon större utsträckning, att många spelare i AIK är osäkra kort och att vi har ett sämre lag i år jämfört med i fjol. Bajen däremot aspirerar på topplaceringarna och samtliga värvningar som gjorts har suttit som handen i handsken.

Självklart kommer AIK vara ett topplag. Alldeles oavsett om Etuhu och Bangura inte blir någon toksuccé. Sen kan det däremot bli svårt att rubba Malmö, beroende på hur man värvar och vad man tappar. Man har onekligen de finansiella musklerna för att bygga ett lag för guld.
Citera
2015-01-09, 10:06
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ljuger Nebojsa eller har han blivit dement? Jag tycker AIKS trupp ser svagare ut än på länge. Jag kan mycket väl få äta upp mina ord men jag ser verkligen inte det Nebbo ser.

Jag skulle nog säga att den är pyttelite starkare. De har tagit bort lite dödkött. Tveksam över nya högerbacken och Etuhu, men jag gillade Blomberg när han spelade i HBK. Han kommer att göra nytta.

Det är ändå dumt att spekulera i trupper. Det hinner och kommer att hända rätt mycket innan det sätts igång. Jag inser i varje fall att den monumentala MFF-succén förra året blir svår att upprepa. Vi kommer fortsätta vara underdogs i CL-kvalet och i Allsvenskan kommer motståndarna ge oss en bättre match.,

En sak är säker; Stockholmarna kommer i vanlig ordning mer diskutera årskortsförsäljning, biljettpriser, antalet grattisbiljetter och publiksiffror än det sportsliga. Det tycks vara lite intressantare där uppe.
Senast redigerad av mishima 2015-01-09 kl. 10:30.
Citera
2015-01-09, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Nåväl. Nämnda skribent menar att AIK inte kommer sälja säsongskort i någon större utsträckning, att många spelare i AIK är osäkra kort och att vi har ett sämre lag i år jämfört med i fjol. Bajen däremot aspirerar på topplaceringarna och samtliga värvningar som gjorts har suttit som handen i handsken.

Självklart kommer AIK vara ett topplag. Alldeles oavsett om Etuhu och Bangura inte blir någon toksuccé. Sen kan det däremot bli svårt att rubba Malmö, beroende på hur man värvar och vad man tappar. Man har onekligen de finansiella musklerna för att bygga ett lag för guld.

Fetmarkerat:
Det enda som stämmer är att jag inte tror på att Aik kommer lyckas lika bra med säsongskorten och att jag inte skulle bli förvånad om den landar nämare 10 000 än 15 000. Kanske får jag stryka på foten där, men fortfarande så återstår det att se.
Resten är det bara ett dåligt försök till förlöjligande.

I övrigt så tycker jag bara att det är Aik:are som anser att man har ett bra lag på gång. De flesta andra (inte bara antagonisterna) tycker att Aik ser svagare ut.
Tex senaste knäcket här: http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/de-har-vunnit-och-de-har-forlorat-i-sillyn/''

Kanske skall ni (likt övriga lags supportrar) försöka se objektivt på sitt lags möjligheter.
Senast redigerad av se_där... 2015-01-09 kl. 10:20.
Citera
2015-01-09, 10:34
Medlem
svulles avatar
Citat:
I övrigt så tycker jag bara att det är Aik:are som anser att man har ett bra lag på gång. De flesta andra (inte bara antagonisterna) tycker att Aik ser svagare ut.
Tex senaste knäcket här: http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/de-har-vunnit-och-de-har-forlorat-i-sillyn/''

Kanske skall ni (likt övriga lags supportrar) försöka se objektivt på sitt lags möjligheter.

Kanske ska du referera till vilka de andra är som säger att AIK är sämre i år? En journalist på en kvällstidning ger väl knappast någon representativ bild av vad folk tycker.

Låt höra. Du har en tendens att dra saker till sin extrem.

Ditt sista stycke kan man bara garva åt. Bajen, och dess supportrar, är väl om några de som inte har sett objektivt på sitt lags chanser kommande säsong.
Senast redigerad av svulle 2015-01-09 kl. 10:36.
Citera
2015-01-09, 10:41
Avslutad
Citat:
Kanske ska du referera till vilka de andra är som säger att AIK är sämre i år? En journalist på en kvällstidning ger väl knappast någon representativ bild av vad folk tycker.
Hade på känn att denna skulle komma... Nej, men vet inte om du har rätt att anmärka på detta utan själv att komma med en enda objektiv källa för din sak först.

Citat:
Ditt sista stycke kan man bara garva åt. Bajen, och dess supportrar, är väl om några de som inte har sett objektivt på sitt laga chanser kommande säsong.
Ja, och jag var ganska tydligt med att detta fenomen med övertro på sitt lag gäller supportrar i allmänhet, inte bara Aik:are.

Jag tycker själv inte att jag har en övertro på Bajen, när det enda jag konstaterar att dom bör klara sig ifrån botten 3. Eller håller du inte med?
Senast redigerad av se_där... 2015-01-09 kl. 10:44.
Citera
2015-01-09, 10:53
Medlem
svulles avatar
Citat:
Hade på känn att denna skulle komma... Nej, men vet inte om du har rätt att anmärka på detta utan själv att komma med en enda objektiv källa för din sak först.

Fast det är du som påstår någonting som du sedan inte kan referera till. Jag har aldrig sagt att objektiva bedömare menar att AIK är bättre i år. Varför är det jag som ska lägga fram någon form av bevis?

Citat:
Ja, och jag var ganska tydligt med att detta fenomen med övertro på sitt lag gäller supportrar i allmänhet, inte bara Aik:are.

Jag tycker själv inte att jag har en övertro på Bajen, när det enda jag konstaterar att dom bör klara sig ifrån botten 3. Eller håller du inte med?

Fast det var ju precis det du inte var. Om du läser det du själv skriver, så insinuerar du att AIK:are, olikt andra lags supportrar, inte ser objektivt på sitt lagbygge.
Citera
2015-01-09, 12:05
Avslutad
Citat:
Fast det är du som påstår någonting som du sedan inte kan referera till. Jag har aldrig sagt att objektiva bedömare menar att AIK är bättre i år. Varför är det jag som ska lägga fram någon form av bevis?

Nu är du löjlig.

Du påstår att Aik självklart är ett topplag utan referering alls, och så har du mage att kritisera mig för att påstå motsatsen trots att jag iaf refererar till en av mina källor.

Kommer du inte med något intressant att diskutera härnäst så är diskussionen slut.
Citera
2015-01-09, 12:06
Avslutad
Citat:
Fast det var ju precis det du inte var. Om du läser det du själv skriver, så insinuerar du att AIK:are, olikt andra lags supportrar, inte ser objektivt på sitt lagbygge.

Jag skrev:
Citera
2015-01-09, 13:10
Medlem
svulles avatar
Citat:
Nu är du löjlig.

Du påstår att Aik självklart är ett topplag utan referering alls, och så har du mage att kritisera mig för att påstå motsatsen trots att jag iaf refererar till en av mina källor.

Kommer du inte med något intressant att diskutera härnäst så är diskussionen slut.

Precis. Vilket är min subjektiva åsikt. Detta underbyggs av att AIK har varit ett topplag de senaste fyra åren och i mångt och mycket har en trupp som består av samma stomme. Därtill har vi gjort ett antal nyförvärv som är intressanta, samtidigt som vi, undantaget Milosevic, bara har tappat dödvikt.

Varför ska jag referera till någonting som är min subjektiva åsikt? Du däremot hävdar någonting annat, som inte baseras på din subjektiva åsikt. Då är det klädsamt att referera till detta, så vi andra kan ta del av det. Att du då istället säger att jag ska "bevisa" motsatsen till något du hävdar är sanning (men inte kan leverera belägg för) är bara tramsigt.

Citat:
Jag skrev:

Jag vet inte vad jag ska säga. Trollar du eller är du bara ointelligent? Kontentan är att du hävdar någonting trots att du har skrivit raka motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in