2015-03-19, 19:50
Medlem
eternussermos avatar
Nu börjar nervositeten att sprida sig för oss Bajare, en tuff säsongsinledning, med Häcken, Ellos, hyresgästderby och förra årets mästare, men vad ska vi tro.

Oavgjort i hemmapremiären är väl givet så, ja, tio poäng efter fyra matcher, godkänt?
Senast redigerad av eternussermo 2015-03-19 kl. 19:59.
Citera
2015-03-19, 19:52
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Oavgjort i hemmapremiären är väl givet så, ja, tio poäng efter fyra matcherna, godkänt?

Häcken har ju alltid varit lite av vårat bogeyteam så jag skulle nog vara rätt nöjd med oavgjort...
Citera
2015-03-19, 20:08
Medlem
ZlatanManias avatar
När man tänker på saken har AIK rätt många likheter med säsongen 2009, då var det Halmstad hemma i premiären och i omgång två mötte vi regerande mästarna på bortaplan och nu möter man Hammarby 2 gånger också. Innan har anställda avgått efter hot.

Det som saknas än så länge är att den unge lovande målvakten som ska spela u21-EM kommande sommar skadar sig brutalt: https://www.youtube.com/watch?v=5Bi_7qesRnw

Stackars Maanoja.. Reaktionen från publiken är exakt det man upplever när man kollar på situationen.
Citera
2015-03-19, 21:00
Medlem
ringways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
När man tänker på saken har AIK rätt många likheter med säsongen 2009, då var det Halmstad hemma i premiären och i omgång två mötte vi regerande mästarna på bortaplan och nu möter man Hammarby 2 gånger också. Innan har anställda avgått efter hot.

Det som saknas än så länge är att den unge lovande målvakten som ska spela u21-EM kommande sommar skadar sig brutalt: https://www.youtube.com/watch?v=5Bi_7qesRnw

Stackars Maanoja.. Reaktionen från publiken är exakt det man upplever när man kollar på situationen.

Tycker gnagets svaghet är just målvakten. När han var i Brage var han värdelös. Väldigt osäker i luften.
Citera
2015-03-19, 23:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ringway
Tycker gnagets svaghet är just målvakten. När han var i Brage var han värdelös. Väldigt osäker i luften.
Carlgren är långtifrån värdelös i gnaget, visat upp stor potential och för att va allsvenskans yngste förstamålvakt med relativt liten rutin från allsvenskan ser målvaktsläget bra ut. Om något är vi svaga i backlinjen och jag är ytterst tveksam om vi kan utmana Malmö där den enda som faktiskt håller hög allsvensk klass är Per Karlsson.

Haukur får man ge ett sitt uttalande kring senare, Sauli & Sonko nja.. Nisse är okej trots sina brister i offensiven, nu på äldre dar lever han på sitt spelsinne och gör sällan en dålig match, dock måste vi leta ersättare så småningom. Allt har sitt (på gott och ont) slut..
Citera
2015-03-20, 00:32
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Nu börjar nervositeten att sprida sig för oss Bajare, en tuff säsongsinledning, med Häcken, Ellos, hyresgästderby och förra årets mästare, men vad ska vi tro.

Oavgjort i hemmapremiären är väl givet så, ja, tio poäng efter fyra matcher, godkänt?

Tycker ni ska vara nöjda om ni ens får ihop 4 poäng där. Ett kryss och en seger. Det tuffa startschemat kan avgöra mycket för Hammarbys säsong tror jag tyvärr. Samma visa för Malmö, går man med full pott på dom fyra första (Sundsball b, AIK h, Göteborg b, Bajen h) så är det väldigt mycket vunnet. Det tror jag Åge vet om & är väl förberedd på.

Nu är det nära
https://twitter.com/Malmo_FF/status/578573092211068928
Citera
2015-03-20, 01:07
Medlem
Barbus avatar
Citat:

Det är väl drömmen för alla nykomlingar att ha fyra riktigt svåra matcher direkt. Mycket lättare att överprestera i början av säsongen.

För övrigt spelar MFF träningsmatch mot Mjällby imorgon. Hoppas få se ett bättre spel än mot ÖSK senast men känns som det kommer vara en ganska tempofattig match på förhand. Det intressantaste blir snarare att se vilka som får starta/får förtroende av Åge, och hur han taktiskt lägger upp matchen. Det såg väldigt långt ifrån färdigbyggt ut i första halvlek mot ÖSK, då han körde helt fast med sin nya 4-2-3-1 mot ett ÖSK som stod relativt högt med backlinjen.
Citera
2015-03-20, 01:07
Medlem
Citat:

Sex poäng är mycket godkänt. Tror själv att det blir två poäng.
Citera
2015-03-20, 01:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Eter 4 spelade omgångar är 6 poäng godkänt för vår del, är väl inte för mycket begärt att vinna hemma mot HBK & Gefle samtidigt som det inte är nån större skam att torska borta mot MFF & Elfsborg.
Mardrömmen i premiären vore att vi står och stampar mot HBK och Karikari kliver fram i matchminut 90 med ett klasskott rakt i krysset, skulle nästan kännas som en flykick i pungen efter all kritik jag delat ut mot honom.

Den klassiska gnagarhybrisen känns nästintill obefintlig för tillfället. Vid det här laget brukar säsongen hypas och en känsla av "Nu jävlar!" blir bara starkare och starkare för varje dag. Nu är folk taggade men ingen jag träffat är uppe bland molnen. Märkligt..
Citera
2015-03-20, 01:58
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Eter 4 spelade omgångar är 6 poäng godkänt för vår del, är väl inte för mycket begärt att vinna hemma mot HBK & Gefle samtidigt som det inte är nån större skam att torska borta mot MFF & Elfsborg.
Mardrömmen i premiären vore att vi står och stampar mot HBK och Karikari kliver fram i matchminut 90 med ett klasskott rakt i krysset, skulle nästan kännas som en flykick i pungen efter all kritik jag delat ut mot honom.

Den klassiska gnagarhybrisen känns nästintill obefintlig för tillfället. Vid det här laget brukar säsongen hypas och en känsla av "Nu jävlar!" blir bara starkare och starkare för varje dag. Nu är folk taggade men ingen jag träffat är uppe bland molnen. Märkligt..
Märkligt?
Tycker Alm tagit ner oss på jorden på egen hand jävligt bra, det måste man ge han.
Sjukt otaggad på årets allsvenska. Ser framför mig hur jag sitter och sliter i håret med en utspilld öl under nästan alla hemmamatcher.
Citera
2015-03-20, 02:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Märkligt?
Tycker Alm tagit ner oss på jorden på egen hand jävligt bra, det måste man ge han.
Sjukt otaggad på årets allsvenska. Ser framför mig hur jag sitter och sliter i håret med en utspilld öl under nästan alla hemmamatcher.
Vi sluta på elfte plats 2010 och ändå fanns det hybris inför 2011. Så visst är det märkligt att hybrisnivån inte nått i närheten av vad den brukar.
Citera
2015-03-20, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Tycker ni ska vara nöjda om ni ens får ihop 4 poäng där. Ett kryss och en seger. Det tuffa startschemat kan avgöra mycket för Hammarbys säsong tror jag tyvärr. Samma visa för Malmö, går man med full pott på dom fyra första (Sundsball b, AIK h, Göteborg b, Bajen h) så är det väldigt mycket vunnet. Det tror jag Åge vet om & är väl förberedd på.

Nu är det nära
https://twitter.com/Malmo_FF/status/578573092211068928

4 poäng inför hemmamötet mot Åtvid hade jag tagit, iaf om 3 poäng togs av Dif.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in