2015-03-20, 10:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Märkligt?
Tycker Alm tagit ner oss på jorden på egen hand jävligt bra, det måste man ge han.
Sjukt otaggad på årets allsvenska. Ser framför mig hur jag sitter och sliter i håret med en utspilld öl under nästan alla hemmamatcher.

Kom igen nu! Det är världens mest intressanta allsvenska och dessutom den bästa. Det är inte likt er att kasta in handduken innan seriestart, då brukar ni ju vara SM-vinnare.

För att få upp intresset så startar allsvenska tipset på måndag 23/3, som av en händelse samma dag som allsvenska upptaktsträffen. Så upp med hakan så kör vi ända in i kaklet i oktober.
Citera
2015-03-20, 10:59
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbu
Det är väl drömmen för alla nykomlingar att ha fyra riktigt svåra matcher direkt. Mycket lättare att överprestera i början av säsongen.

För övrigt spelar MFF träningsmatch mot Mjällby imorgon. Hoppas få se ett bättre spel än mot ÖSK senast men känns som det kommer vara en ganska tempofattig match på förhand. Det intressantaste blir snarare att se vilka som får starta/får förtroende av Åge, och hur han taktiskt lägger upp matchen. Det såg väldigt långt ifrån färdigbyggt ut i första halvlek mot ÖSK, då han körde helt fast med sin nya 4-2-3-1 mot ett ÖSK som stod relativt högt med backlinjen.
Problemet är att vi är inte BP, eller Falkenberg, den underskattning som de kan få tror jag inte vi får utan motståndarna kommer att känna till vårt spel och vara lika taggade, om inte mer, som mot andra allsvenska lag.

Dessutom verkar ju många tro, konstigt nog, att vi har en hybris när det gäller tabellplacering fast de Bajare jag pratar med samstämmigt är nöjda om vi håller oss kvar.
Citera
2015-03-20, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Problemet är att vi är inte BP, eller Falkenberg, den underskattning som de kan få tror jag inte vi får utan motståndarna kommer att känna till vårt spel och vara lika taggade, om inte mer, som mot andra allsvenska lag.

Dessutom verkar ju många tro, konstigt nog, att vi har en hybris när det gäller tabellplacering fast de Bajare jag pratar med samstämmigt är nöjda om vi håller oss kvar.

Hybrisen som jag tycker finns är den som framförallt kom efter cupderbyt då jag fick uppfattningen om att många bajare tyckte typ: "fan vad dåliga AIK är, vi kommer lätt komma före dom i allsvenskan".
Citera
2015-03-20, 11:42
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Hybrisen som jag tycker finns är den som framförallt kom efter cupderbyt då jag fick uppfattningen om att många bajare tyckte typ: "fan vad dåliga AIK är, vi kommer lätt komma före dom i allsvenskan".

På Flashback? Jag har ärligt talat inte sett ett enda sådant inlägg. Ungefär två, tre stycken misstänkta troll här på forumet har hybris. Är det verkligen många, och kan man verkligen kalla dem bajare när de bara sitter och skriver om Djurgården dagarna i ända?

AIK var för övrigt dåliga i derbyt. Det var vi också, sämre än Gnaget, men vi hade mer tur.

Jag är nöjd om vi håller oss kvar och slipper kvala för det. Det vore självklart roligt som fan att komma upp igen som underdog och överraska alla genom att medverka i toppstriden. Det vore underbart. Det vore även underbart att vinna Champions League och själv bli matchhjälte genom ett hattrick, men man måste vara realistisk. Vi är inget topplag i år.
Senast redigerad av Punkliv 2015-03-20 kl. 11:52.
Citera
2015-03-20, 13:04
Medlem
Citat:

måste vara en mardröm att vara bajen. i superettan var alla mest taggade att spela årets match emot bajen (stämmer säkert dock). nu får vi minsann veta att samma sak gäller i allsvenskan, varenda spelare i allsvenskan ligger vaken under nätterna och bara längtar tills de ska få möta det beryktade storlaget Hammarby IF. lite väl mycket barcelona-teorier kan man tycka.
Senast redigerad av M.S 2015-03-20 kl. 13:06.
Citera
2015-03-20, 13:51
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
måste vara en mardröm att vara bajen. i superettan var alla mest taggade att spela årets match emot bajen (stämmer säkert dock). nu får vi minsann veta att samma sak gäller i allsvenskan, varenda spelare i allsvenskan ligger vaken under nätterna och bara längtar tills de ska få möta det beryktade storlaget Hammarby IF. lite väl mycket barcelona-teorier kan man tycka.

Vadå? Var inte det det första du gjorde när spelschemat kom? När möter Blåvitt Bajen var min första fundering och tanke. Alla andra matcher är sekundära känner jag. Bajen är laget alla vill slå.

Som Zlatanmania säger, MFF är väl rimligen det lag alla vill slå.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-03-20 kl. 13:58.
Citera
2015-03-20, 13:57
Medlem
ZlatanManias avatar
Bajen är inte laget alla vill slå, den titeln går till MFF i år.

Bajen är laget alla ska slå. Att vi gjorde bort oss i derbyt är förhoppningsvis bara en engångsföreteelse
Citera
2015-03-20, 14:47
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Vilken match tror du random allsvenskt lag tänder mest på, mot BP, inför 623 åskådare, eller mot Bajen inför 31000?
Senast redigerad av eternussermo 2015-03-20 kl. 14:50.
Citera
2015-03-20, 14:50
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Vilken match tror du random allsvenskt lag tänder mest på, mot BP, inför 623 åskådare, eller mot Bajen inför 31000?

Är det de enda två lagen man har att välja på i er ekvation vilket är årets match?
Citera
2015-03-20, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Det är inte många Bajare som tror att aik hamnar bakom oss. Däremot finns det nog en del som tror att Bajen kommer före dif, men det säger nog mer om hur lite dem tror på dif än hur bra Bajen är.
Citera
2015-03-20, 15:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Det är inte många Bajare som tror att aik hamnar bakom oss. Däremot finns det nog en del som tror att Bajen kommer före dif, men det säger nog mer om hur lite dem tror på dif än hur bra Bajen är.
Får intrycket av att denna säsong handlar mycket om DIF vs Bajen och prestigen i att hamna före den andre. Har jag rätt?
Citera
2015-03-20, 15:22
Medlem
"Problemet är att vi är inte BP, eller Falkenberg, den underskattning som de kan få tror jag inte vi får utan motståndarna kommer att känna till vårt spel och vara lika taggade, om inte mer, som mot andra allsvenska lag."

Hur tolkar ni den meningen som att matcherna mot Bajen är årets match för alla lag? Är ni inte läskunniga eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in