Citat:
Ursprungligen postat av
Readyfreddie
Problemet är ju att ni som hypar upp Hammarby självklart bara gissar. Ni har inte testat på dagens Allsvenska lag och kan då inte säga hur erat spel står sig i jämförelse.
Det som ger en fingervisning är kostnaden för truppen.
Tycker man kan hålla en lite lugnare ton här, det är trots allt bara fotboll och man borde kunna ha lite glimten i ögat.
Vad gör det nu om vi är många som skulle underskatta Hammarby? Ni får underskatta mitt kära AIK hur mycket ni vill, spelar ingen som helst roll. Truppmässigt hamnar vi gissningsvis 2-4, tror någon att vi gör fiasko så är det fritt fram att göra det.
Jag är inte Hammarby. Jag är inte Bajen-fan.
Det är ju det som är felet med era argument. Ingen kan tydligen veta hur Bajen står sig mot AS-lag, men ändå är det ni som sitter med sanningen. Otroligt vilket hyckleri. Bestäm dig. I så fall kan du inte uttala dig i fallet alls. Vänta och se liksom.
Jag litar mer på min analys, och några andra skarpa fotbollshjärnor jag diskuterat det här irl med. Mer tror jag på det än att kolla vad en trupp är värd.
Jag satte inte tonen.
Vad det gör? Ja, inte mycket mer än att man möjligtvis kan finna fint spelvärde på Hammarby under hela 2015. Inte mig emot. Däremot kanske en användare med nära tusen inlägg ska förstå att vi är på ett diskussionsforum. Vi ska diskutera, och då är det snarare ni med svaga argument som på något sätt sänker nivån. Och stryka någon medhårs, det gör jag sällan.