Citat:
Ursprungligen postat av
Rakii
Hade du sett japanska Pinky-filmen Maid-Droid? För det kom en koreansk remake på den som var helt okej faktiskt, dock finns det inga subs till den (handlingen är ju obefintlig i den) och fanns inte ens inlagd på IMDB.
Ja fan, jag noterade det ett par inlägg upp. Jag har faktiskt sett den, det är jag 99% säker på. Den japanska filmen då, och det är ju tack vare dig som jag såg den också, det minns jag mycket väl. Är det i den han har en maid-droid som är defekt eller nåt liknande som han är kär i? Minns inte riktigt, friska upp mitt minne. Jodå, hade för mig jag hade en trea på den, och visst var det så. Kommer ihåg att jag tyckte den var bra. Såg den i nån period då jag såg väldigt mycket filmer samt konsumerade ett mindre apotek mediciner i månaden. Kanske ska se om den i väntan på att den koreanska får texter då?
Pinku's är ju soft. Fan vad jag älskar Wakamatsu's filmer till exempel.
Season of terror och
Go Go Second time Virgin är personliga favoriter. 5/5 på båda dessa. Även
Running in Madness, Dying in Love är sjukt bra.
Shinjuku Mad har jag också som en fyra.
The Embryo Hunts in Secret också en fyra. Namnet på filmen är ju en fyra bara det. Jag har verkligen överöst hans filmer med höga betyg ser jag. Man får väl tillstå att det inte är någon underdrift att han är en personlig favorit. Minns att jag kände en stark förnimmelse av sorg när jag läste att gubben blivit ihjälkörd nere i Korea någonstans. Känner mig ytterst bekymrad när jag nu noterar att jag gett
Serial Rapist en tvåa endast. Måste se om den, det känns ju som att jag tycker den är bra eftersom jag läst här ett antal gånger att du tycker det är hans bästa. Detta innebär per automatik att jag måste se om den. Om inte annat för sinnensfridens skull. Det jag minns är att den handlar om en tjockis som cyklar runt i en stad och våldtar massa tjejer, att den är i färg, samt att den inte innehöll den här konstnärliga touchen som de flesta av hans andra filmer innehåller. Jag måste ge den en till chans.
Vet även att det finns ett antal filmer som går att få tag i som jag inte sett av honom. En av dem heter
Naked Bullet och jag har tänkt på den många gånger, att jag måste komma till skott och se den.
Kan passa på att rekommendera
Air Doll också, till alla som inte sett den. Blev helt blown away av den filmen! Den är en femma för mig, den var rent magisk vill jag minnas. Snygg, vacker, magisk. Den bästa filmen av Koreeda som jag sett. En sån film som verkligen berörde mig och som jag aldrig kommer glömma. Den fanns i tankarna flera dagar efteråt.