2015-03-15, 19:32
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinn
När du sett 11 A.M. får du gärna säga om den är bra eller inte. Nyfiken på den men den känns som ett osäkert kort.

Har sett den, en vanlig koreansk "blockbuster" - thriller. Snygg, välgjort och stabilt skådespel. Men absolut inget som utmärker sig. Väldigt medioker.
Citera
2015-03-15, 19:39
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Angående Jet Li-filmen jag tipsade om så är den ifrån 1995 och heter My Father is a Hero och sen var det Kung Fu Jungle med Donnie Yen som vi snackade om förut!

Jackie Chan har någon ny film ute har jag märkt, men inte sett då den inte verkade vara något vidare faktiskt.
Så var det ja, jag såg att han hade nån från 2013 som heter Badge of Fury också som hade rätt låga betyg på imdb, men som jag tror kan vara okej ändå. Sen såg jag även att Donnie Yen har nån som heter Dragon från 2011 som jag inte sett. Är den bra eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
John Cusack och Adrien Brody tillsammans med Jackie Chan. Ja det känns inte som en toppenrulle. Får Outcast vibbar.
Hahaha, är det sant? Den bara måste jag se! Blev jättesugen på att se den ensemblen i samma film. Vet inte riktigt varför men det lät så sjukt udda på något sätt. Vore great om det var en riktigt hisnande Hong Kong action, B så det skriker om det och sen att Brody och Cusack var dubbade till Kantonesiska bägge två!

Vet att jag hoppas på mycket nu, men jag kommer leva på det hoppet tills jag sett filmen!

Cinn - Jorå, det kan jag göra, fick samma känsla som dig när det gäller den. Kan vara bra som fan eller dålig. Prioriterar den ganska lågt just nu. Ska se klart Wild Dogs nu, somnade gjorde jag, men inte för att den var dålig utan för att jag blev extremt trött.

EDIT: Aha, medioker, ser den nog sen i alla fall. Hade någon sett nån okej wuxia film under 2014 eller i år förresten?
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-03-15 kl. 19:43.
Citera
2015-03-15, 19:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Har sett den, en vanlig koreansk "blockbuster" - thriller. Snygg, välgjort och stabilt skådespel. Men absolut inget som utmärker sig. Väldigt medioker.

Håller med, högst medioker faktiskt!
Citera
2015-03-15, 20:00
Medlem
Cinns avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_

Cinn - Jorå, det kan jag göra, fick samma känsla som dig när det gäller den. Kan vara bra som fan eller dålig. Prioriterar den ganska lågt just nu. Ska se klart Wild Dogs nu, somnade gjorde jag, men inte för att den var dålig utan för att jag blev extremt trött.

EDIT: Aha, medioker, ser den nog sen i alla fall. Hade någon sett nån okej wuxia film under 2014 eller i år förresten?

Citat:
Håller med, högst medioker faktiskt!

Hmm, behöver inte prioritera den med andra ord. Kommer dock antagligen se den så småningom.
Citera
2015-03-15, 20:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Hade någon sett nån okej wuxia film under 2014 eller i år förresten?

Görs det inte väldigt lite wuxia numera?
Citera
2015-03-15, 20:17
Medlem
alprazolam_s avatar
Fasiken vad bra! Gick tillbaka nu och såg att jag har många sidor att gå igenom i denna tråd. Lär vara säkert 70-80 sidor eller så, såg redan massa filmer som jag tänkte se, men som jag inte sett. The Protector 2, tex. Så fick jag även lite insyn i var jag befann mig i betandet sist, och det verkar ha varit filmer av Sabu filmer av Imamura som jag var inne på. Då slår det mig också direkt att jag inte sett Miss Zombie, hur var den? Vill även minnas att jag kollade en del filmer av Ozu, och att jag såg en som hette Good Morning av honom som var skit bra på något sätt. Jag mådde bra och fick massa feel-good känslor av den. Säga vad man vill, men han är ju awesome när det kommer till att framkalla mysig 50-tals stämning i sina filmer från det decenniet. Man önskar man kunde glidit runt där och allt var sådär helylle och bekymmersfritt och man bara mådde bra. Jag var lite tveksam till om jag gillade Ozu eller inte, men kom sen fram till att jag i alla fall älskar atmosfären i hans filmer. Sjukt trevligt på något sätt. Helt klart där hans styrka ligger enligt mig.
Citera
2015-03-15, 20:20
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Görs det inte väldigt lite wuxia numera?
Haha där har vi kanske problemet. Men har det inte kommit nå sånahär episka War of the Arrows, Battle of Wits, Warlords, etc, då? Sådana brukar det ju hagla ut en jämn svärm varje år utav i alla fall. Eller?
Citera
2015-03-15, 20:23
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Fasiken vad bra! Gick tillbaka nu och såg att jag har många sidor att gå igenom i denna tråd. Lär vara säkert 70-80 sidor eller så, såg redan massa filmer som jag tänkte se, men som jag inte sett. The Protector 2, tex. Så fick jag även lite insyn i var jag befann mig i betandet sist, och det verkar ha varit filmer av Sabu filmer av Imamura som jag var inne på. Då slår det mig också direkt att jag inte sett Miss Zombie, hur var den? Vill även minnas att jag kollade en del filmer av Ozu, och att jag såg en som hette Good Morning av honom som var skit bra på något sätt. Jag mådde bra och fick massa feel-good känslor av den. Säga vad man vill, men han är ju awesome när det kommer till att framkalla mysig 50-tals stämning i sina filmer från det decenniet. Man önskar man kunde glidit runt där och allt var sådär helylle och bekymmersfritt och man bara mådde bra. Jag var lite tveksam till om jag gillade Ozu eller inte, men kom sen fram till att jag i alla fall älskar atmosfären i hans filmer. Sjukt trevligt på något sätt. Helt klart där hans styrka ligger enligt mig.

Hade du sett japanska Pinky-filmen Maid-Droid? För det kom en koreansk remake på den som var helt okej faktiskt, dock finns det inga subs till den (handlingen är ju obefintlig i den) och fanns inte ens inlagd på IMDB.
Citera
2015-03-15, 22:23
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Hade du sett japanska Pinky-filmen Maid-Droid? För det kom en koreansk remake på den som var helt okej faktiskt, dock finns det inga subs till den (handlingen är ju obefintlig i den) och fanns inte ens inlagd på IMDB.
Ja fan, jag noterade det ett par inlägg upp. Jag har faktiskt sett den, det är jag 99% säker på. Den japanska filmen då, och det är ju tack vare dig som jag såg den också, det minns jag mycket väl. Är det i den han har en maid-droid som är defekt eller nåt liknande som han är kär i? Minns inte riktigt, friska upp mitt minne. Jodå, hade för mig jag hade en trea på den, och visst var det så. Kommer ihåg att jag tyckte den var bra. Såg den i nån period då jag såg väldigt mycket filmer samt konsumerade ett mindre apotek mediciner i månaden. Kanske ska se om den i väntan på att den koreanska får texter då?

Pinku's är ju soft. Fan vad jag älskar Wakamatsu's filmer till exempel. Season of terror och Go Go Second time Virgin är personliga favoriter. 5/5 på båda dessa. Även Running in Madness, Dying in Love är sjukt bra.
Shinjuku Mad har jag också som en fyra. The Embryo Hunts in Secret också en fyra. Namnet på filmen är ju en fyra bara det. Jag har verkligen överöst hans filmer med höga betyg ser jag. Man får väl tillstå att det inte är någon underdrift att han är en personlig favorit. Minns att jag kände en stark förnimmelse av sorg när jag läste att gubben blivit ihjälkörd nere i Korea någonstans. Känner mig ytterst bekymrad när jag nu noterar att jag gett Serial Rapist en tvåa endast. Måste se om den, det känns ju som att jag tycker den är bra eftersom jag läst här ett antal gånger att du tycker det är hans bästa. Detta innebär per automatik att jag måste se om den. Om inte annat för sinnensfridens skull. Det jag minns är att den handlar om en tjockis som cyklar runt i en stad och våldtar massa tjejer, att den är i färg, samt att den inte innehöll den här konstnärliga touchen som de flesta av hans andra filmer innehåller. Jag måste ge den en till chans.

Vet även att det finns ett antal filmer som går att få tag i som jag inte sett av honom. En av dem heter Naked Bullet och jag har tänkt på den många gånger, att jag måste komma till skott och se den.

Kan passa på att rekommendera Air Doll också, till alla som inte sett den. Blev helt blown away av den filmen! Den är en femma för mig, den var rent magisk vill jag minnas. Snygg, vacker, magisk. Den bästa filmen av Koreeda som jag sett. En sån film som verkligen berörde mig och som jag aldrig kommer glömma. Den fanns i tankarna flera dagar efteråt.
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-03-15 kl. 22:36.
Citera
2015-03-15, 22:53
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Såg tidigare att Outrage fanns på Netflix så jag ska ta och se den tillsammans med uppföljaren back to back då, tack för tipset!

På tal om tråden i övrigt kom jag över en film på Cinemageddon, The Fetist som låter bra utifrån handlingen att döma:

Regisserad utav Hisayasu Sato som gjorde Radical Hysteria Tour som jag inte gillade, men denna skall jag ge en chans helt klart!

http://www.imdb.com/title/tt2413240/
Nu har jag börjat gå tillbaka i tråden lite här för att se vad jag missat och undrar bland annat om du såg denna nångång? Låter bra på handlingen. The Terror live är en koreansk film som jag sett att vissa här gillade, den ska jag också se.
Citera
2015-03-16, 12:10
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Suttit de senaste eftermiddagarna och spanat in mer eller mindre intressant koreansk film för att göra en stor lista man kan ta sig igenom och lätt hitta något om man har hjärnsläpp. Tänkte skriva upp 250 filmer, men har stannat av vid 220 för att se om jag missat något riktigt viktigt.

Men här är listan i vart fall, från mig till er; Mycket nöje.

http://nyheter24.se/filmtipset/yourpage.cgi?member=111346&page=package_view&packa ge=37666&sort=name&page_nr=1&only_unseen=0&only_se en=0
BrutusBeefcake - hur hittar jag den här listan?
Citera
2015-03-16, 13:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Kan passa på att rekommendera Air Doll också, till alla som inte sett den. Blev helt blown away av den filmen! Den är en femma för mig, den var rent magisk vill jag minnas. Snygg, vacker, magisk. Den bästa filmen av Koreeda som jag sett. En sån film som verkligen berörde mig och som jag aldrig kommer glömma. Den fanns i tankarna flera dagar efteråt.

Ja som bara fan, helt klart utan tvekan hans bästa film, otroligt bra och vacker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in