Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-27, 19:42
  #8149
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, då är jag med dig på noterna!

Du ska inte se den ändå?

På tal om MMA så kan jag slå ett slag för dokumentären Fight Church som handlar om MMA-fighters och deras kristna värderingar och sporten som helhet, väl värd att investera tid i.
Nja, blev inte så jättesugen av trailern dessvärre. Men blir kanske att jag ser den någon gång längre fram i tiden.

Tack för tipset. Bra dokumentärer om MMA kan jag inte få nog av.
Citera
2015-03-27, 20:42
  #8150
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Tack för tipset. Bra dokumentärer om MMA kan jag inte få nog av.

Har du sett Beautiful Boxer från Thailand, den är väldigt bra, kampsportsdrama?
Citera
2015-03-27, 21:10
  #8151
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du sett Beautiful Boxer från Thailand, den är väldigt bra, kampsportsdrama?
Har haft ögonen på den ett tag men inte kommit till skott med att se den ännu.
Citera
2015-03-27, 22:06
  #8152
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Har haft ögonen på den ett tag men inte kommit till skott med att se den ännu.

Ja okej, men den borde du se helt klart, och de andra i tråden också! Hade lyckan på min sida då jag köpte DVD:n för typ en tia eller en tjuga på SubDVD för ett par år sedan, gripande och stark film om thaiboxning och transsexualism.

Själv laddade jag hem en intressant koreansk film idag från Cinemageddon som jag nog ska se på söndag, Missing People. Inte kollat ifall den finns på Asiatorrents, men kan ladda upp den på TPB för er som vill och är intresserade å som inte har tillgång till CG, hojta om intresse finns!

http://www.imdb.com/title/tt1559358/
Citera
2015-03-27, 22:27
  #8153
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Mina "favoriter" av To är Fulltime Killer som du skrev och Vengeance samt Mad Detective.
Alla dem är bra! Mad Detective har jag som en fyra, gillar den mycket. Har MoC utgåvan också.

Diggar hans filmer överlag och har ganska många på dvd faktiskt. Vad tyckte du om Sparrow? Det är en av hans bästa tillsammans med Election 2, Where a Good Man Goes, Fulltime Killer och Mad Detective tycker jag. Av de jag sett i alla fall, finns väl en drös jag inte hunnit med också.

Beautiful Boxer hade jag på dvd men gav den i present till en vän, minns inte hur jag tyckte den var faktiskt.
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-03-27 kl. 22:32.
Citera
2015-03-27, 22:31
  #8154
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Diggar hans filmer överlag och har ganska många på dvd faktiskt. Vad tyckte du om Sparrow? Det är en av hans bästa tillsammans med Election 2, Where a Good Man Goes, Fulltime Killer och Mad Detective tycker jag. Av de jag sett i alla fall, finns väl en drös jag inte hunnit med också.

Jag har faktiskt inte sett The Sparrow, har sett 13 av 53 filmer av To så ligger ju lite i lä kan man ju säga, men ska se om jag hittar filmen på torrentsajterna.
Citera
2015-03-27, 22:40
  #8155
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag har faktiskt inte sett The Sparrow, har sett 13 av 53 filmer av To så ligger ju lite i lä kan man ju säga, men ska se om jag hittar filmen på torrentsajterna.
Den har jag goda minnen av som bara den, så det kan jag absolut rekommendera att du gör. Tyckte den var cool, som jag minns den och inte riktigt vad jag förväntat mig när jag såg den. Det var typ ficktjuvs-dueller eller vad man ska säga som var ganska häftigt gjorda.

Har kanske inte sett fler jag heller faktiskt, men brukar jag är oftast mer eller mindre förtjust i hans filmer och då blir han ju räknad som en favorit. Förutom Running on Karma, Life Without Principle och Blind Detective, de var inte så bra.

Sexton hade jag sett, så vi ligger ganska jämnt där.
Citera
2015-03-27, 22:46
  #8156
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Den har jag goda minnen av som bara den, så det kan jag absolut rekommendera att du gör. Tyckte den var cool, som jag minns den och inte riktigt vad jag förväntat mig när jag såg den. Det var typ ficktjuvs-dueller eller vad man ska säga som var ganska häftigt gjorda.

Ska försöka ladda hem den nu!
Citera
2015-03-27, 22:56
  #8157
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ska försöka ladda hem den nu!
Gör så! Jag slår på Man in Love utan några jättehöga förväntningar!
Citera
2015-03-27, 23:04
  #8158
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Gör så! Jag slår på Man in Love utan några jättehöga förväntningar!

Den är inte inlagd på Filmtipset, men du får återkomma om den är bra!

Jag kommer att fortsätta med mitt Wallander-marathon ikväll, en film kvar i första säsongen, men ser något asiatiskt imorgon, antagligen Missing People.
Citera
2015-03-28, 11:33
  #8159
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den är inte inlagd på Filmtipset, men du får återkomma om den är bra!

Jag kommer att fortsätta med mitt Wallander-marathon ikväll, en film kvar i första säsongen, men ser något asiatiskt imorgon, antagligen Missing People.
Ja, jag fixade det, så snart lär den finnas där. Det ska jag göra.

Missing People, den känner jag inte till, ska kolla vad det är för något.

Kan du länka till den på IMDb eller liknande? Hittar den inte.

Edit: Eller är det denna?
http://www.imdb.com/title/tt1559358/
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-03-28 kl. 11:39.
Citera
2015-03-28, 12:46
  #8160
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Missing People, den känner jag inte till, ska kolla vad det är för något.

Kan du länka till den på IMDb eller liknande? Hittar den inte.

Edit: Eller är det denna?
http://www.imdb.com/title/tt1559358/

Den som det är, 22 votes på IMDB och verkar vara en film som få har sett, typ därför som den dök upp på Cinemageddon, inte kollat om den finns på Asiatorrents men kan slänga upp den på TPB åt dig (och er andra) om ni vill se den!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback