2015-03-16, 13:46
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja som bara fan, helt klart utan tvekan hans bästa film, otroligt bra och vacker!
Jo, drömlik på något sätt och snyggt filmad. Visst hade även film en central roll i filmen? Hon jobbar i en videobutik eller nåt sånt? Den slog bara helt rätt på alla plan hos mig och har för mig jag satte en femma på den till slut.

Du, såg du den där The Fetist nångång? Den lät bra på handlingen, men den kom inte med när jag citerade dig för du hade i din tur också citerat eller nåt i den stilen. Såg också att du tipsat mig om Violence Without a Cause längre bak i tråden. Den har jag inte heller sett av Wakamatsu.

Noterade ett gammalt tips av dig på Love & Loathing & Lulu & Ayano. Plus att jag upptäckte att jag inte sett Moebius heller. Nu har jag lite framför mig i alla fall, och ca 80 sidor bakåt i tråden att läsa igenom.
Citera
2015-03-16, 15:20
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Sonatine är helt okej även om jag inte gillar den lika mycket som många andra, Boiling Point hör till en av hans sämre men finns en på forumet som gillar den, Takeshi's är väldigt lekful, charmig och rolig parodi på Kitanos karriär och Brother är en amerikaniserad straight forward yakuzafilm.
Jag förmodar att det är undertecknad du syftar på? Vet faktiskt inte riktigt varför jag älskar den så mycket, men jag har sett den en jävla massa gånger och brukar propsa på och slita fram dvd utgåvan när jag har nån kompis på besök. När jag visade den för en kompis sist hade jag hypat upp den i månader innan och när undertexterna rullade så nästan skrek jag "Visst var den fantastisk!? " helt lyrisk och han sa "Jo, ja visst" men hans ansiktsuttryck sa nåt annat ( ) , hahaha. Han tyckte i alla fall inte den var fullt så fantastisk som jag tyckte.

Tog hem Commitment och satte på den. Drog även hem Hwayi - A Monster Boy som verkade bra. Det var medlemmen Lucky Strike som nämnt dem, finns han kvar här i flaggorna? InternationalWOT har jag också saknat lite. Hoppas att de finns kvar här i krokarna någonstans...
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-03-16 kl. 15:42.
Citera
2015-03-16, 15:56
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
BrutusBeefcake - hur hittar jag den här listan?

Jag har tyvärr råkat ta bort den av misstag när jag rensade lite bland mina listor, så råkade jag komma bort i att ta bort den listan. Men skall försöka göra en ny, liknande men det tog lite tid att fixa så kan ta en stund innan jag får lagt upp en ny.
Citera
2015-03-16, 15:58
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Kan passa på att rekommendera Air Doll också, till alla som inte sett den. Blev helt blown away av den filmen! Den är en femma för mig, den var rent magisk vill jag minnas. Snygg, vacker, magisk. Den bästa filmen av Koreeda som jag sett. En sån film som verkligen berörde mig och som jag aldrig kommer glömma. Den fanns i tankarna flera dagar efteråt.

Kul! Köpte en Koreeda-box förra månaden och Air Doll är med i den boxen. Får bli att se den ganska snart då.
Citera
2015-03-16, 16:18
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Kul! Köpte en Koreeda-box förra månaden och Air Doll är med i den boxen. Får bli att se den ganska snart då.
Okej, då var det inte så konstigt att den inte gick att hitta. Listan menar jag.

Aha, undrar om det är samma box som jag har. Innehåller den fyra filmer?
Citera
2015-03-16, 18:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Aha, undrar om det är samma box som jag har. Innehåller den fyra filmer?

Borde ju vara den, då det är den enda Koreeda-boxen som säljs tror jag!
Citera
2015-03-16, 23:25
Medlem
Skarphedens avatar
Får tacka för tipset jag fick i denna tråd om "The Great Passage" för ett bra tag sedan (jobbar inte alltid så snabbt när det gäller filmtips). Lätt den bästa film jag någonsin har sett på ämnet lexikonskapande.
Citera
2015-03-17, 00:02
Medlem
aomames avatar
Citat:
Kan passa på att rekommendera Air Doll också, till alla som inte sett den. Blev helt blown away av den filmen! Den är en femma för mig, den var rent magisk vill jag minnas. Snygg, vacker, magisk. Den bästa filmen av Koreeda som jag sett. En sån film som verkligen berörde mig och som jag aldrig kommer glömma. Den fanns i tankarna flera dagar efteråt.

Sjukt bra soundtrack också.
Citera
2015-03-17, 11:06
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Borde ju vara den, då det är den enda Koreeda-boxen som säljs tror jag!
Ja, har aldrig heller sett någon annan än den.
Citera
2015-03-17, 14:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ja, har aldrig heller sett någon annan än den.

Har du sett Like Father, Like Son av Koreeda också? I min mening hans bästa efter just Air Doll!
Citera
2015-03-17, 23:34
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Såg precis The Blue Light som öppnade väldigt bra men blev tillslut ganska tråkig och oengagerande. Var svårt att hålla sig intresserad om killens filosofiska tankar i slutscenerna och jag började lätt tänka på annat. Men gillade öppningen och mitten ganska så mycket så får ändå en 3/5 även fast det är en svag en.

Rolig grej, på mitt omslag står det "The new thriller from japanese master director Yukio Ninagawa". Blev lite intresserad för att kolla upp vad herrn gjort innan då det ändå var en "master director" men gubben hade tydligen bara gjort en film innan från 1981 som inte finns att hitta någonstans, ingen recension eller något samt att inte en jävel verkar ha sett den. Hur fasen kan de med och skriva något sånt då? Det är ju bara löjligt...
Citera
2015-03-18, 01:09
Medlem
Raudsepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Rolig grej, på mitt omslag står det "The new thriller from japanese master director Yukio Ninagawa". Blev lite intresserad för att kolla upp vad herrn gjort innan då det ändå var en "master director" men gubben hade tydligen bara gjort en film innan från 1981 som inte finns att hitta någonstans, ingen recension eller något samt att inte en jävel verkar ha sett den. Hur fasen kan de med och skriva något sånt då? Det är ju bara löjligt...

Det avser nog hans regissörskap inom teatern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in