2015-03-04, 20:20
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Good luck!

Bra film helt klart, men står inte pall emot regissörens förra The Man from Nowhere!

På tal om asiatiskt så ska jag se den efterlängtade japanska Long Dream inatt, hoppas och hoppas innerligt på att bli skrämd till tusen!
Det blev 3/5 på den. Inte lika bra som Man From Nowhere. Skulle kunnat innehålla lite mer action.

Mer sådant hade varit välkommet. Tog ett tag innan den kom igång och så, men bra tyckte jag den var ändå!

Man hade ju satt ribban ganska högt också, i och med att The Man From Nowhere är en så sjukt awesome actionfilm...
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-03-04 kl. 20:24.
Citera
2015-03-04, 21:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Det blev 3/5 på den. Inte lika bra som Man From Nowhere. Skulle kunnat innehålla lite mer action.

Gav den också en trea av fem.

På tal om nya actionfilmer är Kung Fu Jungle med Donnie Yen, den var bra. Sen såg jag My Father is a Hero med Jet Li häromdagen som var bra, Corey Yen som regisserade.
Citera
2015-03-04, 23:15
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Gav den också en trea av fem.

På tal om nya actionfilmer är Kung Fu Jungle med Donnie Yen, den var bra. Sen såg jag My Father is a Hero med Jet Li häromdagen som var bra, Corey Yen som regisserade.
Ja, jag såg det efter jag var in och betygsatte. Den var lite trögstartad, och sen hade man höga förväntningar.

Åh fan. För in de båda i listan direkt då! Gillar både Donnie Yen och Jet Li. Ska undersöka hur möjligheterna ser ut att skaffa sig tillgång till nån av dem nu med detsamma.
Citera
2015-03-07, 12:41
Medlem
Rakiis avatar
Nya filmen av Miike finns ute utan subs, men är en DC-version av filmen, nu är det bara att vänta i typ flera månader på undertexter.
Citera
2015-03-08, 14:03
Medlem
Rakiis avatar
Surfade in på Cinemageddon som i vanlig ordning och kom över en obskyr koreansk film från 2014 som heter The Web, ska vara någon slags minimalistisk indiefilm som inte alls hade några röster på IMDB och verkar helt ha flugit under radarn. Handlar om någon man som drömmer om Förvandlingen av Kafka och strävar samtidigt efter att bli författare.

Drömmar och Kafka = Rakii is hooked, for life!

http://www.imdb.com/title/tt3637820/
Citera
2015-03-08, 22:29
Medlem
Rakiis avatar
Bara jag som håller tråden aktiv eller är ni andra på långsemester?

Hursomhelst såg jag för ovanlighetens skull en koreansk Pinku Eiga som i sin tur är en remake av en i min bok modern klassiker då det kommer till genren, nämligen The Maidroid! Som ni kanske minns så har jag tidigare basunerat ut min kärlek till den japanska förlagan, dock var uppföljaren inte i densamma form av kvalité min dög att se så man var ju rätt förväntansfull på remaken då detta är ett tema som jag verkligen gillar!

Upplägget är detsamma med en hunsad och blyg medelåldersman som kommer över en sexdocka med AI som fungerar helt som en mänsklig form av kvinna, här spelad av den japanska JAV-skådisen Aino Kishi som är sexig och fungerar helt klanderfritt i sin roll. Lite kul dock att huvudpersonen snackar koreanska medan androiden är japansk och insisterar på att enbart konversera på sitt hemspråk.

Såg filmen utan engelska undertexter så mycket av kontexten försvinner, men kommer att se den igen då det finns text tillgängliga, trots allt har jag ju originalfilmen rätt färskt i minnet sedan tidigare, och tyvärr är den inte registrerad på IMDb så kunde inte lägga in den på Filmtipsets databas...

3/5
Citera
2015-03-09, 13:37
Medlem
aomames avatar
Jag kollar tråden rätt ofta men på senaste har det varit dåligt med asiatisk film för mig, när jag väl ser en jag gillar försöker jag komma ihåg att nämna den här. Just nu är det Sea Fog som jag inväntar subs till.
Citera
2015-03-09, 15:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aomame
Jag kollar tråden rätt ofta men på senaste har det varit dåligt med asiatisk film för mig, när jag väl ser en jag gillar försöker jag komma ihåg att nämna den här. Just nu är det Sea Fog som jag inväntar subs till.

Kul att någon är aktiv, även om man inte kanske skriver så mycket!

Själv ska jag se Friend 2 idag som jag ser fram emot.
Citera
2015-03-15, 16:36
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Kul att någon är aktiv, även om man inte kanske skriver så mycket!

Själv ska jag se Friend 2 idag som jag ser fram emot.
Åh, Friend 2! Hade inte en aning om att det fanns en sådan!? Ska kolla upp, var är alla stammisar som hängde här tidigare? Det var ju ett jäkla drag här tidigare, man höll sig ganska uppdaterad här... Så nu är det väl upp till oss andra som är kvar att hålla igång detta. Tidigare räckte det med att surfa in här, i alla fall för min egen del, för att hålla mig ajour med vilka filmer man borde kolla upp. Så frågan jag ställer nu blir naturligtvis:1: Var kan jag hålla mig uppdaterad nu, för att sedan återvända hit och skriva. Alltså om de aktuella filmerna i detta nu? 2: vilka filmer har ni nys om, eller har sett, eller som varit hypade under 2014 fram till denna dag?

För egen del har jag koll på ett fåtal stycken som jag ska se. Wild Dogs, AM 11:00 (tror jag den hette), sen miikes nya som verkar vara utan text för tillfället, tsukamotos Fires on the Plain (Finns denna ännu?), sono's nya musikvideo (enligt utsago ) samt nu även Friend 2. Den vet jag inte ens om den är ny, men får anta det då Rakii inte har sett den.

Vad hände med filmklubben förresten?

Edit: ytterligare några frågor. Vad hette Jet Li's nya film? Rakii, var det Badges of Fury du snackade om? Sen undrar jag lite vad för episka wuxia filmer som kommit under 2014-2015? Såg dessutom att det fanns fler än en film med Donnie Yen som jag inte sett, några har möjligen inte utkommit ännu dock.

Vad har Jackie Chan pysslat med under 2014-2015?
Senast redigerad av alprazolam_ 2015-03-15 kl. 16:59.
Citera
2015-03-15, 17:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Edit: ytterligare några frågor. Vad hette Jet Li's nya film? Rakii, var det Badges of Fury du snackade om? Sen undrar jag lite vad för episka wuxia filmer som kommit under 2014-2015? Såg dessutom att det fanns fler än en film med Donnie Yen som jag inte sett, några har möjligen inte utkommit ännu dock.

Angående Jet Li-filmen jag tipsade om så är den ifrån 1995 och heter My Father is a Hero och sen var det Kung Fu Jungle med Donnie Yen som vi snackade om förut!

Jackie Chan har någon ny film ute har jag märkt, men inte sett då den inte verkade vara något vidare faktiskt.
Citera
2015-03-15, 17:50
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Angående Jet Li-filmen jag tipsade om så är den ifrån 1995 och heter My Father is a Hero och sen var det Kung Fu Jungle med Donnie Yen som vi snackade om förut!

Jackie Chan har någon ny film ute har jag märkt, men inte sett då den inte verkade vara något vidare faktiskt.

John Cusack och Adrien Brody tillsammans med Jackie Chan. Ja det känns inte som en toppenrulle. Får Outcast vibbar.
Citera
2015-03-15, 18:02
Medlem
Cinns avatar
Citat:
För egen del har jag koll på ett fåtal stycken som jag ska se. Wild Dogs, AM 11:00 (tror jag den hette), sen miikes nya som verkar vara utan text för tillfället, tsukamotos Fires on the Plain (Finns denna ännu?), sono's nya musikvideo (enligt utsago ) samt nu även Friend 2. Den vet jag inte ens om den är ny, men får anta det då Rakii inte har sett den.

När du sett 11 A.M. får du gärna säga om den är bra eller inte. Nyfiken på den men den känns som ett osäkert kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in