Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-10, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Berätta gärna om det blev sämre eller bättre med din smärta.

Kan utvärdera nästa vecka, började precis idag med Oxynorm istället. Men det hjälper mot den mer akuta smärtan bättre.

Oxycontin så hade jag skala mellan 1-3 på smärta, med oxynorm när jag väl känner av smärtan så ligger den oftast på 0, max 1 än så länge.
Citera
2015-03-12, 15:55
Medlem
Precis kommit över en del oxynorm.
Kan jag ta det eller kan det vara farligt att blanda? (äter mianserin och sertralin dagligen)
Citera
2015-03-12, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mary-janne
Precis kommit över en del oxynorm.
Kan jag ta det eller kan det vara farligt att blanda? (äter mianserin och sertralin dagligen)

Jag kan inget om Oxy egentligen, men kolla upp om mian och sertralin är MAO hämmare för den här medicinen. Då kommer det antagligen inte funka? + att det är inte bra ändå. Men nån med bättre kunskap får egentligen svara på det här.
Citera
2015-03-12, 23:39
Medlem
Vad är det för skillnad på Oxycontin/Oxynorm och Oxykodon? Själv har jag Oxykodon och tycker de är toppen. Jag tar 2st Alvedon 665mg samtidigt för bättre effekt, är det fler som gör det? Är det farligt att ta Citodon eller Stesolid samtidigt?
Citera
2015-03-13, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juliuslund
Vad är det för skillnad på Oxycontin/Oxynorm och Oxykodon? Själv har jag Oxykodon och tycker de är toppen. Jag tar 2st Alvedon 665mg samtidigt för bättre effekt, är det fler som gör det? Är det farligt att ta Citodon eller Stesolid samtidigt?

oxycontin och oxykodon är i princip samma då samma mängd aktivt ämne är det samma
MEN:
tablettens konstruktion och valet av hjälpmedel etc SKILJER
men skiljardernna är smp, men kan vara stora beroende på alternativa intagningssätt...

Detts innebär att ut söndringen har olika profiler

Oxynorm är oxycontin fast snabbverkande. Det är den bästa att sniffa eller ta oralt i russyfte.
Citera
2015-03-13, 02:07
Medlem
MrWalldemars avatar
Käka 80 mg oxykodon för en vecka sedan och fick lite utslag på bröstet dagen efter och dom är fortfarande kvar. E det vanligt att det händer så ?
Citera
2015-03-13, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrWalldemar
Käka 80 mg oxykodon för en vecka sedan och fick lite utslag på bröstet dagen efter och dom är fortfarande kvar. E det vanligt att det händer så ?

inte helt ovanligt, men ofarligt så
tar du en anthisramin, t.ex. några tabletter cetrazin innan så brukar det hjälpa

om du väl har fått det så funkar hydrocortizon bra
eller i värsta fall tigerbalsam

receptfrit allt
Citera
2015-03-13, 10:14
Medlem
Vad är ett rimligt pris idag för 50mg Tram, 200-250 tabletter?
Samt Ett rimligt pris på Oxy 10mg och 5mg?
Citera
2015-03-13, 12:57
Medlem
MrWalldemars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
inte helt ovanligt, men ofarligt så
tar du en anthisramin, t.ex. några tabletter cetrazin innan så brukar det hjälpa

om du väl har fått det så funkar hydrocortizon bra
eller i värsta fall tigerbalsam

receptfrit allt

Gött
Citera
2015-03-13, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nissea
Vad är ett rimligt pris idag för 50mg Tram, 200-250 tabletter?
Samt Ett rimligt pris på Oxy 10mg och 5mg?

Tram 3-10kr/st
oxy 10or 15-30kr/st
Ca pris och beroende på mängd osv
Citera
2015-03-14, 09:28
Medlem
Domlens avatar
hur långt tar det för att oxy att slå in? tog oralt och tuggade tabletten
Citera
2015-03-16, 08:59
Medlem
Verkar vara olika ställningstaganden här huruvida Nozinan boostar eller inte boostar, en som skrev att det försämrar effekten. Men enligt Fass så står det dels: Nozinan förstärker även effekten av smärtstillande medel.

samt: När ska Nozinan inte användas?
har överdoserat alkohol eller lugnande medel (barbiturater eller opiater)

Eller betyder det bara att den Smärtstillande effekten förhöjs, men inte ruset? Skulle vara fint att komma till klarhet med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in