Citat:
Ursprungligen postat av
jumpinjack
Denna fråga har stötts och blötts mången gång men jag tar en ytterligare repris. Jag har alltid tuggat sönder mina Oxycontin med framtänderna då 'pulvret' blir lättare att svälja oftast enbart med saliven. Sedan kan man ju ta en Cola eller energidricka. Jag har enbart 80 mg Oxycontin tabletter att tillgå. Med tanke på det sjukt höga priset har jag inte velat experimentera och förstöra upplevelsen. Efter ha läst många inlägg här på fb märker jag att många faktiskt sväljer dem hela och låter magen sköta resten. Jag bör tillägga att jag är fast på Tramadol sedan flera år och i ärlighetens namn även oftast äter dessa när jag tar Oxy om än i mindre dos. Är villig att prova att svälja dem hela som de är tänkt bara jag vet att jag inte bränner en massa pengar på något som är dömt att misslyckas. Tycker dessutom att man blir mer trött av Oxy än Tram. Hade det inte varit för min höga tolerans hade jag varit helnöjd med Tram...men när effekten uteblir börjar man att prova andra vägar. Dock blir det aldrig IV för mej och inte H. Det är enda av min moral jag har kvar

Trams, röker du eller tar h nasalt så tycker iaf jag att h och oxy är snarlika. Självklart spelar kvaliteten på heroinet roll, och får du inte tag på h utav bättre kvalitet så kan oxy anses vara starkare, med ett kortare men mer intensivt rus. Med tanke på att många nuförtiden säljer oxy för 4kr/mg så är även h bra mer ekonomiskt.
Förstår verkligen inte moralpaniken som finns bland vissa opiodbrukare kring heroin, med tanke på vilka fantasier ni har om h så kommer ni bli besvikna när ni testar.