Citat:
Ursprungligen postat av
heltgalentok
Okej.. Var ca en timme sedan jag tog 40mg pulver och en till välkrossad 20mg kanske 30 minuter efter de första två. Samtidigt som jag tog de första 40 snortade jag av någon anledning en 20 också..
Jag tycker mig känna av ett litet svagt opi rus, jag antar att det kommer stegras? När når det sin peak typ?

Sorry för alla noob-frågor, men jag är faktiskt noob
edit: oförändrad pupill storlek fortfarande

Men känner av det lite, eller så inbillar jag mig, känns som typ första kvarten när metadonet börjar kännas av. Så jag tog 35mg diazepam (har ganska hög tolerans) som jag hoppas kan putta på det hela lite, tänker vänta ca 30-45 minuter och ta lite mer bens då om jag inte är nöjd.
60mg välmosat och 20mg snortat borde väl ge effekt?? Jag tog ju, som sagt, ca 70mg, metadon i onsdags.. Kan det bero på det? Det är den dosen jag tar för att bli skön och smånoddig på meta. Är det så att det kan ta, med tanke på depoten, lång tid innan det verkar fast man krossar det?
Uppskattar svar!
Om du vill maximera ruseffekt för oxycontin är det ju IV som gäller, men om du inte skjuter (som jag inte heller gör) är det att snorta och oralt tillsammans.
Till exempel, när jag låg på c.a 200mg oxy om dagen (både för smärtstillande OCH rus, har ständigt magsår och jag är givetvis en person som älskar eufori och att bli sänkt)
Då började jag dagen såhär: 40mg oxycontin oralt, jag inväntade 40minuter, när 40minuter passerat så snortar jag i mig 40mg. då kommer den orala effekten i samband med den nasala effekten. Detta ger iallafall mig ett väldigt bekvämt och relativt starkt rus. Efter c.a 1h så gör jag exakt samma sak, fast med 20mg oralt, 20mg nasalt.
Efter detta kan jag utan problem vänta c.a 4-6h nästa intag, då tar jag även då 20mg oralt och 20mg nasalt. Jag kan slänga in någon paracetamol (alvedon) lite då och då under dagen också (tar max 2g alvedon, rekommenderar även andra att inte ta över 1g paracetamol då levern kan bli påverkad väldigt mycket negativt.)
Men summering av det hela: Nasalt + Oralt och försök att kombinera så kicken kommer samtidigt, sedan fylla på med samma metod, fast med lite mindre, för att bibehålla det pågående ruset
Hoppas det hjälpte!