Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-28, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundbajset
1 timme för Oxynorm som är snabbverkande för full effekt oralt, gissar på samma om du krossar depottabletterna.
Okej.. Var ca en timme sedan jag tog 40mg pulver och en till välkrossad 20mg kanske 30 minuter efter de första två. Samtidigt som jag tog de första 40 snortade jag av någon anledning en 20 också..

Jag tycker mig känna av ett litet svagt opi rus, jag antar att det kommer stegras? När når det sin peak typ? Sorry för alla noob-frågor, men jag är faktiskt noob

edit: oförändrad pupill storlek fortfarande Men känner av det lite, eller så inbillar jag mig, känns som typ första kvarten när metadonet börjar kännas av. Så jag tog 35mg diazepam (har ganska hög tolerans) som jag hoppas kan putta på det hela lite, tänker vänta ca 30-45 minuter och ta lite mer bens då om jag inte är nöjd.

60mg välmosat och 20mg snortat borde väl ge effekt?? Jag tog ju, som sagt, ca 70mg, metadon i onsdags.. Kan det bero på det? Det är den dosen jag tar för att bli skön och smånoddig på meta. Är det så att det kan ta, med tanke på depoten, lång tid innan det verkar fast man krossar det?

Uppskattar svar!
Senast redigerad av heltgalentok 2015-11-28 kl. 15:17.
Citera
2015-11-28, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heltgalentok
Okej.. Var ca en timme sedan jag tog 40mg pulver och en till välkrossad 20mg kanske 30 minuter efter de första två. Samtidigt som jag tog de första 40 snortade jag av någon anledning en 20 också..

Jag tycker mig känna av ett litet svagt opi rus, jag antar att det kommer stegras? När når det sin peak typ? Sorry för alla noob-frågor, men jag är faktiskt noob

edit: oförändrad pupill storlek fortfarande Men känner av det lite, eller så inbillar jag mig, känns som typ första kvarten när metadonet börjar kännas av. Så jag tog 35mg diazepam (har ganska hög tolerans) som jag hoppas kan putta på det hela lite, tänker vänta ca 30-45 minuter och ta lite mer bens då om jag inte är nöjd.

60mg välmosat och 20mg snortat borde väl ge effekt?? Jag tog ju, som sagt, ca 70mg, metadon i onsdags.. Kan det bero på det? Det är den dosen jag tar för att bli skön och smånoddig på meta. Är det så att det kan ta, med tanke på depoten, lång tid innan det verkar fast man krossar det?

Uppskattar svar!

Om du vill maximera ruseffekt för oxycontin är det ju IV som gäller, men om du inte skjuter (som jag inte heller gör) är det att snorta och oralt tillsammans.

Till exempel, när jag låg på c.a 200mg oxy om dagen (både för smärtstillande OCH rus, har ständigt magsår och jag är givetvis en person som älskar eufori och att bli sänkt)

Då började jag dagen såhär: 40mg oxycontin oralt, jag inväntade 40minuter, när 40minuter passerat så snortar jag i mig 40mg. då kommer den orala effekten i samband med den nasala effekten. Detta ger iallafall mig ett väldigt bekvämt och relativt starkt rus. Efter c.a 1h så gör jag exakt samma sak, fast med 20mg oralt, 20mg nasalt.

Efter detta kan jag utan problem vänta c.a 4-6h nästa intag, då tar jag även då 20mg oralt och 20mg nasalt. Jag kan slänga in någon paracetamol (alvedon) lite då och då under dagen också (tar max 2g alvedon, rekommenderar även andra att inte ta över 1g paracetamol då levern kan bli påverkad väldigt mycket negativt.)

Men summering av det hela: Nasalt + Oralt och försök att kombinera så kicken kommer samtidigt, sedan fylla på med samma metod, fast med lite mindre, för att bibehålla det pågående ruset

Hoppas det hjälpte!
Senast redigerad av merrie13 2015-11-28 kl. 15:44.
Citera
2015-11-28, 16:17
Medlem
Kräks alltid på nikotin & oxy?

Är det bara jag som alltid måste gå direkt & kräkas efter att jag tagit en cigg under skönt oxyrus? Brukar rätt mycket dagligen & spyr i princip alla gånger jag röker samtidigt.
Citera
2015-11-28, 18:28
Medlem
Skalade av 3st 20mg och malde ned till pulver som jag sen drack upp. Precis efter jag drack så snortade jag en avskalad 20mg (fattar ej varför nu i efterhand ). Efter typ 90 min känner jag av en känsla i kroppen som påminner om ett opiatrus. Men väldigt väldigt svagt. Det kliade lite. Då tog jag 35mg diazepam för att jag tänkte boosta på. Men inget hände utan jag kände mig sådär i ca en timme. Sen gick jag och köpte röka. Nu sitter jag bäng och är rätt sänkt, har inte fått små pupiller på hela dagen, så tror det beror på rökat (+kanske benson).

Jag försökte köra rp idag men har bara 1ml pump, jag tog av skalet men det blev bara en tjock gegga som var totalt omöjlig att få upp i pumpen, därför jag drack det.

Jag tog 70mg metadon i onsdags, tror ni det påverkade? Jag har nämligen 90mg till som jag har tänkt att ta någon gång. Hur ska jag bära mig åt och hur länge ska jag vänta?

Uppskattar svar!
Citera
2015-11-28, 18:54
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heltgalentok
Skalade av 3st 20mg och malde ned till pulver som jag sen drack upp. Precis efter jag drack så snortade jag en avskalad 20mg (fattar ej varför nu i efterhand ). Efter typ 90 min känner jag av en känsla i kroppen som påminner om ett opiatrus. Men väldigt väldigt svagt. Det kliade lite. Då tog jag 35mg diazepam för att jag tänkte boosta på. Men inget hände utan jag kände mig sådär i ca en timme. Sen gick jag och köpte röka. Nu sitter jag bäng och är rätt sänkt, har inte fått små pupiller på hela dagen, så tror det beror på rökat (+kanske benson).

Jag försökte köra rp idag men har bara 1ml pump, jag tog av skalet men det blev bara en tjock gegga som var totalt omöjlig att få upp i pumpen, därför jag drack det.

Jag tog 70mg metadon i onsdags, tror ni det påverkade? Jag har nämligen 90mg till som jag har tänkt att ta någon gång. Hur ska jag bära mig åt och hur länge ska jag vänta?

Uppskattar svar!

Du kunde tagit RP i flera omgångar.
Jag kör minst 2 meter på 1x10 mg tablett.
Citera
2015-11-28, 20:39
Medlem
Har två burkar oxynorm. Båda på 20mg och 96 i varje. Kan man lämna tillbaka dom till apoteket-tänkte om det krävs nån speciell påse el nåt då det handlar om starkare tabletter
Citera
2015-11-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lustorlove
Är det bara jag som alltid måste gå direkt & kräkas efter att jag tagit en cigg under skönt oxyrus? Brukar rätt mycket dagligen & spyr i princip alla gånger jag röker samtidigt.

Sluta med det ena så är problemet borta.
Citera
2015-11-28, 22:52
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lustorlove

Min upplevelse är att nikotin boostar ganska ordentligt och därav illamåendet/kräkningarna.
Rök mindre.
Jag brukar känna ungefär vart min gräns går och fimpar helt enkelt då.

Eller som användaren ovan föreslog.
Sluta med nikotinet.
Citera
2015-11-29, 12:58
Medlem
C-3POs avatar
Tråden Kräks alltid på nikotin & oxy? infogad

/Mod
Citera
2015-11-29, 16:08
Medlem
Har två burkar oxynorm 20mg 96 stycken. Kan man blanda det med sub eller är det bara inse att man inte får effekt av andra opiater och lämna på apoteket? Saaknar oxyns verkan och suben gör mig bara normal
Citera
2015-11-29, 16:16
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samlaren
Har två burkar oxynorm 20mg 96 stycken. Kan man blanda det med sub eller är det bara inse att man inte får effekt av andra opiater och lämna på apoteket? Saaknar oxyns verkan och suben gör mig bara normal

Buprenorfin dämpar oxyn effekt avsevärt, låt bli subben några dagar och kör sedan på med din oxy

Mvh
Citera
2015-11-29, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retarderad-Indian
Buprenorfin dämpar oxyn effekt avsevärt, låt bli subben några dagar och kör sedan på med din oxy

Mvh

Är med i subprogrammet så det är nog inte något jag kan ta körde höga doser med oxy och fick sub insatt som smärtan. Hade jag vetat det jag vet nu om sub hade jag hellre fortsatt med dom men det hade också varit ohållbart då toleransen bara höjs. Får nog bli apotket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in