Citat:
Ursprungligen postat av
bakgrundsbrus
Det menar jag inte. Det jag menade var att du uppmuntrade till pushande och övertalande av män (från män, men vem som gör det spelar ju ingen roll) i inlägget jag citerade:
Och på hur du skriver låter det som om du är helt ok med att göra så. (Det drabbar ju inga kvinnor.)
(Sen är det knappast troligt att det går att övertala andra män att ge upp sina chanser för att ge mig större chans på marknaden.)
Ahh bakgrundsbrus (bra namn!)
Kolla vilken tråd du sitter i, vi diskuterar den s.k. kvinnliga sexuella "makten". Är mest detta begrepp, eller vad man ska kalla det för som jag opponerar mig emot, samt hur man tänker kring kvinnor sexualitet, som en slags handelsvara, resurs, kapital för män att "bruka".
Kollar du ut över världen och hur det fungerar sexuellt mellan män och kvinnor idag, skulle jag vilja påstå att det största problemen är (oavsett kön): sexuellt våld och tvång av alla de slag könsstympning, förbud att ha en egen sexualitet, förbud att få lov bestämma över sin egen sexualitet
(tvångsgifte, homofobi etc) hot och stigmatisering av olika slag, kanske först på sista plats i "listan" kan jag tycka att svårigheten att "få till det" hamnar. (detta självklart utefter samhällets syn, som individ är det självklart det problem man själv dras med som är det största för en.)
Ovan saker skiljer också, i hur ev. lösningar ser ut och vad dessa lösningar ställer till med för motparten. Tror du förstår vart jag vill komma. Sexuellt våld, tvång, könstympning, förbud, oskuldskrav, tvångsgifte, homofobi, stigmatisering är alla aktiva "handlingar" som riktas mot en grupp, tar man bort denna så är det ingens liv eller sexualitet som drabbas. Visst de som går igång på att slå ihjäl sin sexpartner eller gillar att våldta, köpa någon unge, tjäna pengar på andras lidande, eller vill ha total kontroll över sin partners kropp och sexuella liv från och med födelsen tills hen dör, de kanske får det tufft…men vet du I don't give a shit. Tycker faktiskt dessa personer får avstå dessa sina behov.
Så har vi de människor i världen som inte får "till det". Hur stavas lösningen här? prostituerade?
tvång av speciella utvalda grupper? Jag vet faktiskt inte, allt jag vet är att jag inte tycker lösningen ska gå ut över andra gruppers rätt till sin sexuella vilja och kropp.
Kort och gott är det så illa att kvinnor som grupp inte tillsammans har tillräckligt mycket sexlust så det räcker för alla män som grupp, så well…vad ska kvinnorna göra åt det?
Min fasta övertygelse är dock att tar man bort allt skit som jag listat ovan och som mest drabbar kvinnor och barn i världen idag och ger tillbaka kvinnor sexuell trygghet och bekvämlighet så har ni gossar allt att tjäna på det. Så liksom enda vettiga vägen.
funkar som svar?