2017-06-30, 19:03
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Nej. Inte jag.
Jag har påstått att kvinnor har det lätt men att det inte är så härligt som vissa killar verkar tro, att man har ett helt gäng drömprinsar efter sig.

Vad beror detta på då? Jo för att kvinnor generellt är mer selektiva så därför kan inte många av de som stöter på en klassas som drömprinsar. Sen beror det givetvis även på hur höga krav en kvinna har.
Men även om de flesta inte är drömprinsar så är livet som kvinna ändå lätt.
Kanske att du borde kolla upp dina privilegier en smula. Skillnaden här är att ha nån att välja på eller inte. Jag skiter i om du bara har drömprinsar att välja på. För du sitter i en position av makt. Makten att få välja själv.
Du har råd att ställa krav. Du säger det själv. Sen att ingen av dem som stöter på dig är tankeläsare och "vet" vem du kommer välja för dagen och därför inte "vet" om de kan komma fram till ers höghet med frågan, borde du också tänka klart om.
Citera
2017-06-30, 19:29
Medlem
Buffymyloves avatar
Makt till vad kan man ju undra. Om man vet att männen fullständigt struntar i vem man är, man är ännu ett försök, så finns det ju liten vits med den makten om det inte är vad man vill.
Citera
2017-06-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Kanske att du borde kolla upp dina privilegier en smula. Skillnaden här är att ha nån att välja på eller inte. Jag skiter i om du bara har drömprinsar att välja på. För du sitter i en position av makt. Makten att få välja själv.
Du har råd att ställa krav. Du säger det själv. Sen att ingen av dem som stöter på dig är tankeläsare och "vet" vem du kommer välja för dagen och därför inte "vet" om de kan komma fram till ers höghet med frågan, borde du också tänka klart om.

Du har samma makt, pansarn. Du får ha vilka krav du vill och du får säga nej så mycket du vill. Om någon kontaktar dig så "vet" de inte om du kommer att välja den heller.
Citera
2017-06-30, 20:55
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Du har samma makt, pansarn. Du får ha vilka krav du vill och du får säga nej så mycket du vill. Om någon kontaktar dig så "vet" de inte om du kommer att välja den heller.
Ni missar poängen. Fan vad tröga vissa är. Nej en man har inte samma makt eller makt öht.
Citera
2017-06-30, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Ni missar poängen. Fan vad tröga vissa är. Nej en man har inte samma makt eller makt öht.

Nej, ni missar poängen. En man har precis samma möjlighet att neka någon.
Citera
2017-06-30, 21:31
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nej, ni missar poängen. En man har precis samma möjlighet att neka någon.

Visst, men då inser ni inte att de möjligheterna oftast är betydligt färre än för motsvarande kvinnor.

Vad spelar det för roll om jag har en teoretisk möjlighet som sällan kan användas i praktiken?

Det finns få intresserade tjejer att neka. Lionqueen88 beskrev detta bra, att tjejer inte blir lika intresserade och är mer selektiva vilka som intresserar de.
Citera
2017-06-30, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket

Har jag jämfört min eller andra tjejers situation med mannens? Nej det har jag inte.
Så vad är poängen med att sitta och påpeka att det är skillnad på att ha någon att välja på och inte.

Vart har jag påstått att killar borde vara tankeläsare och veta om jag vill ha dom eller inte?
Senast redigerad av LionQueen88 2017-06-30 kl. 21:38.
Citera
2017-06-30, 21:51
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
Visst, men då inser ni inte att de möjligheterna oftast är betydligt färre än för motsvarande kvinnor.

Vad spelar det för roll om jag har en teoretisk möjlighet som sällan kan användas i praktiken?

Det finns få intresserade tjejer att neka. Lionqueen88 beskrev detta bra, att tjejer inte blir lika intresserade och är mer selektiva vilka som intresserar de.
Det blir ju en knepig jämförelse, om man som kvinna är ointresserad av att ligga med någon som lika gärna kunde tagit ett hål i väggen så är detta knappast en makt. Från den manliga synvinkeln som kanske gärna blir "använd sexuellt" så framstår det som en makt, men det är ju inte liktydigt med "bra"
Citera
2017-06-30, 21:51
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Så du tycker inte att du har rätt att säga nej?
Citera
2017-06-30, 22:19
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det blir ju en knepig jämförelse, om man som kvinna är ointresserad av att ligga med någon som lika gärna kunde tagit ett hål i väggen så är detta knappast en makt. Från den manliga synvinkeln som kanske gärna blir "använd sexuellt" så framstår det som en makt, men det är ju inte liktydigt med "bra"

Du väljer ju att bara se baksidan av myntet. Visst man får mer oönskad uppmärksamhet men i och med det ökar ju också möjligheten att få positiv uppmärksamhet.
Citera
2017-06-30, 22:24
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
Du väljer ju att bara se baksidan av myntet. Visst man får mer oönskad uppmärksamhet men i och med det ökar ju också möjligheten att få positiv uppmärksamhet.
Inte automatiskt.
Citera
2017-06-30, 22:32
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Så du tycker inte att du har rätt att säga nej?
Du argumenterar som om mannen och kvinnan blir kontaktad lika ofta vilket aldrig kommer ske, därför blir detta löjligt. Varför gör du dig så satans dum? Vill du inte ha respekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in