2013-03-19, 22:03
Medlem
gummibootens avatar
Jag tycker att ssongen har varit riktigt bra, ven om teknikerna eller vad dom nu var, inte riktigt var ngot jag var intresserad av.

GW r som vanligt en av sveriges bsta underhllare.

Snder dom live eller r det inspelat?
Citera
2013-03-19, 22:05
Medlem
Uncle Dukes avatar
Bra avsnitt! Maskeradbalinslaget var hrligt tntigt, frn Kvartoft som snubblar fram i bajsbrun rokokoklnning till professorn som trnger sig in p mordscenen som den vrsta TV-deckare. Dock jvligt trist att han inte ens kunde dra p sig en peruk.
Norrlandspolisen verkade ha det trevligt ocks. Kvartoft flinade som en dre nr hon for fram p skotern
Citera
2013-03-19, 22:06
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummibooten
Snder dom live eller r det inspelat?

Det r nog inspelat, eller s har de Sveriges snabbaste text-TV-textare.
Citera
2013-03-19, 22:08
Medlem
SithBoboSiths avatar
Var det bara jag som tyckte Camilla sg ut som Sissela Kyle nr hon var 1700-talsdam? Dom r ju inte det minsta lik annars.
Citera
2013-03-19, 22:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke

Det spelas in samma dag som det snds. Ofta fr SVT programmet vldigt sent s det r drfr det drjer innan det finns p SVT Play.
Citera
2013-03-19, 22:10
Medlem
gummibootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke

s lngt tnkte jag inte

Fast F&F hade text nr dom snde live frn Sndagsparty i New York
Citera
2013-03-19, 22:12
Medlem
Missade frsta 15 minuterna. ppnade GW ko-brevet? Det var ju ssongsavslutning och allt. Fr inte har han ppnat det i ngot tidigare avsnitt?
Citera
2013-03-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummibooten
s lngt tnkte jag inte

Fast F&F hade text nr dom snde live frn Sndagsparty i New York

vissa program textas faktiskt live, egentligen inte konstigare n diktering. dock brukar man ha 30 s frdrjning, tror det var s i ffs program. aktuellt tex r delvis textat live (man har ett manus som man har som grund)

en klassiskt skolad sekreterare skulle klara det galant. ofta mrker man nm r det r helt live..korrigeringar osv samt att inte hela remsan kommer exakt samtidigt
Senast redigerad av Kent-Herbert 2013-03-19 kl. 22:16.
Citera
2013-03-19, 22:15
Medlem
arcen2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamton
Missade frsta 15 minuterna. ppnade GW ko-brevet? Det var ju ssongsavslutning och allt. Fr inte har han ppnat det i ngot tidigare avsnitt?

Neppeligen. Tyvrr.
Undrar om vi nnsin fr reda p det?
Citera
2013-03-19, 22:21
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Han sg ut att inte vga se p henne under den frsta delen av samtalet.
Klippte lite i ditt inlgg, men det r vl snarare regel n undantag att han inte tittar p den/de han pratar med.

Nsta ssong skulle jag grna se en mer internationell inriktning. Visst har vi intressanta fall hr i Sverige, men det finns ju s mycket "godbitar" utanfr sveriges grnser. Skulle ocks vara intressant att se GW:s analyser av brott dr han inte har en chans till att kunna sga "det r den polisen som har hand om utredningen. Honom knner jag. Och den och den har jag haft mycket kontakt med." Det skulle ven vara intressant att f lite mer kunskap om andra lnders polisvsende och rttssystem.
Citera
2013-03-19, 22:25
Medlem
gummibootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcen2011
Neppeligen. Tyvrr.
Undrar om vi nnsin fr reda p det?

Han sa vl att ngon var tvungen att bli dmd eller ngot? Han har ju sklart skrivit rtt namn, det knns ju inte som att han kunde ha skrivit nogt annat...
Citera
2013-03-19, 22:37
Medlem
Underhllande sista avsnitt. Och nr det gller GW s r nog en liten klapp p armen inte en dlig mhetsbetygelse. Ser redan fram emot att terse duon i hst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in