2016-11-30, 12:00
Medlem
macys avatar
Visst var det vl gamle talesman-legenden Claes Cassel som syntes i ngra sek i inslaget frn 1973? (ungefr dr det r -21 min kvar av programmet p SVTplay)
Citera
2016-11-30, 12:35
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Den dr Camilla blev vl chockad nr Leif sa "fanskapet" om en gubbe frn Iran. Man fr vl inte antyda att en utlnning kan vara ett riktigt fanskap i TV.
N.. jag tyckte vl inte att Camilla blev chockad. Men jag blev glatt verraskad av att GW avsljade att fanskapet var frn Iran. Snt fr ju annars inte nmnas.
Jag frstr inte hur det kan vara mjligt att "f" dyrabara gvor frn en senil 90-ring. Och verkligt skrmmande att mnga orosanmlningar gjorts som lett till ingenting. Grannar ha sett att hela hans familj har flyttat in t ex.. d har soc. hlsat p, men gumman sa att allt var bra. Hon var ju senil! Skandal.
Citera
2016-11-30, 13:13
Avstngd
Det hr avsnittet var nog det intressantaste hitintills i hst. GW var relativt pigg och vaken men det r s dags nu nr ssongen nstan r slut. De svagaste punkten var vl egentligen jmfrelsen mellan polisbrutalitet p 70-talet och misshandel av Leila K av en hktesvakt 2016, vad var pongen liksom?

Dessutom tycker jag gott att de kunde sagt att det var Leila K som blev misshandlad och namnet p vakten (en babbe frn Irak). Dom har fallit s ngon FU-sekretess finns inte att ta hnsyn till.
Citera
2016-11-30, 14:34
Medlem
Visst, det var ett hyfsat avsnitt igr men de borde ta med mer aktuella fall. Minutrarna med brottsplatsfrevisning r slseri med tid, det sgs inte s mycket matnyttigt nd. Denna gng frnhll sig Leif att inte ta ver och prata mer n inbjudne experten.

Vakten som puttade och misshandlade Leila k borde ftt hgre straff. Jobbar man med mnniskor mste det finnas ondligt tlamod. Att ta ut sin frustration p det stt han gjorde visar olmplighet fr sin tjnst. Nu tror jag faktiskt att han skert tog i lite extra fr att det var hon. Mindervrdeskomplexet lyser igenom i att han skert knde sig hftig som fick trycka ner en kndis.
Citera
2016-11-30, 19:16
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Vakten som puttade och misshandlade Leila k borde ftt hgre straff. Jobbar man med mnniskor mste det finnas ondligt tlamod. Att ta ut sin frustration p det stt han gjorde visar olmplighet fr sin tjnst.
Du har rtt i att man behver ett ondligt tlamod och att hans agerande visar olmplighet fr tjnsten.

Jag mste dock ppeka, kalla mig gammaldags eller dum, att det inte r fel om polisen r lite hrdhnt. Polisen r en auktoritr figur. Lyder du inte dem ska du utsttas fr bestraffning. Det r enkel psykologi. Bestraffning lter hrt men att putta ivg tanten s dr nr hon river blanketten framfr gonen p honom ger ett bestmt budskap istllet fr att vika och fjutta ner.
Citera
2016-11-30, 20:25
Medlem
Kanske lite OT men tittar just nu p 112 p liv och dd. Skrmmande att den tafatta polisen mste ringa och frga beflet om allting. I detta fall en fjortonring med soft airgun. Det borde de vl ha lrt sig p polisskolan att det inte r tilltet fr minderrig. Stackars poliser som inte fr arbeta fritt efter eget frnuft. Den nya omorganisationen r en skandal.
Citera
2016-11-30, 21:36
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Den dr Camilla blev vl chockad nr Leif sa "fanskapet" om en gubbe frn Iran. Man fr vl inte antyda att en utlnning kan vara ett riktigt fanskap i TV.

Tycker inslaget om tanten som blivit avlurad hus och hem var intressant! Frstod efter 30 sekunder att det mste varit frgan om en iranier! Iranier kan vara otroligt trevliga och instllsamma och r lika smarta som smarta svenskar!

Var ni fler som gissade p iranier innan det avsljades?
Citera
2016-11-30, 21:37
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macy
Visst var det vl gamle talesman-legenden Claes Cassel som syntes i ngra sek i inslaget frn 1973? (ungefr dr det r -21 min kvar av programmet p SVTplay)
Ja, jag tyckte ocks det. Det tog en liten stund innan jag kunde placera honom. Jag knde igen rsten tydligt men kunde inte placera var jag hade hrt den frut och utseendet var inte likt... Kul!
Citera
2016-12-02, 14:44
Medlem
Leif G W var hrd mot de mordtalade i Borlnge. S mnga mrdare och bara
ett offer !

"En samling lokala lodisar", "De r verkligen inte verbegvade". Och s
"Mnga poliser r som vuxna barn". Men det visste man vl.
Citera
2016-12-06, 21:26
Medlem
AA-suiteds avatar
Knns som att stackars Leif d och d drabbas av det relativt nya fenomenet internettroll. Han begriper vl inte varfr ngon skulle uppge felaktiga uppgifter och tips utan anledning men sdant hnder. Knns som att han ftt rtt mnga intressanta tips som inte leder ngonvart.
Citera
2016-12-06, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Knns som att stackars Leif d och d drabbas av det relativt nya fenomenet internettroll. Han begriper vl inte varfr ngon skulle uppge felaktiga uppgifter och tips utan anledning men sdant hnder. Knns som att han ftt rtt mnga intressanta tips som inte leder ngonvart.
Jag tror GW har en ganska god knnedom om hur man sllar bland serisa och oserisa tips. Det r inte ett nytt fenomen att folk ringer och ger tips som r t helvete. Det rcker bara med att stlla en fljdfrga som gemene man inte har full koll p fr att se om det r ett serist tips eller oserist om de inte sjlva lyckas schabbla bort sig.
Senast redigerad av Olepeter 2016-12-06 kl. 21:32.
Citera
2016-12-06, 21:36
Medlem
Haha, nsta vecka kommer rikspolischefen. GW gick igng ordentligt nr det kom p tal. Fr mig att tnka p det episka avsnittet nr Thomas Quick och Gran Lambertz var med. Ngot sger mig att gw r ungefr lika imponerad av rikspolischefen som han r av Lambertz. Kan bli kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in