2014-01-29, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
industri som anvander adelmetall kanske.

han kanske bara sa sadar for att javlas med alla som inte kan sluta tanka pa det hehe

Begicks ett ganska omfattande inbrott i den kategorin fr ett par r sedan. Kan nog tnkas vara lttare pengar n vad folk tror om ifall man sitter p kparkontakter.

http://www.sydsvenskan.se/lund/brott...m-titankuppen/
Citera
2014-01-29, 21:27
Medlem
Zcapegoats avatar
Tatuerings- och piercingstudios tar vldigt sllan kort.
Citera
2014-01-29, 22:38
Avstngd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
GW frsade sig nr han menade att han skrivit ner "vad hon kommer att bli dmd fr"? Med andra ord s kommer hon bli dmd?

Tror inte att han frsa sig, hrde nog mer till hans allmnna mummel. Jag skulle bli ganska frvnad om hon blir dmd. Polisen har befogenhet att utva vld i tjnsten, det ser aldrig snyggt ut p bild och medborgare som bara ser en del av hndelsen har svrt att frst att nr polisen ifrga har bestmt sig fr att gripa s r det gripa som gller, med alla till buds stende medel.
Citera
2014-01-29, 22:54
Medlem
SearchAndFinds avatar
Jag tnkte direkt att det var apotek som han menade. Inte fr att f tag p kontanter utan narkotikaklassade lkemedel med ett relativt hgt vrde. Jag r osker p mngderna som finns inne men att tmma lagren p smrtstillande och lugnande borde ge klirr i kassan svida man har potentiella kunder. Apoteken finns verkligen i mngder med.
Citera
2014-01-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SearchAndFind
Jag tnkte direkt att det var apotek som han menade. Inte fr att f tag p kontanter utan narkotikaklassade lkemedel med ett relativt hgt vrde. Jag r osker p mngderna som finns inne men att tmma lagren p smrtstillande och lugnande borde ge klirr i kassan svida man har potentiella kunder. Apoteken finns verkligen i mngder med.

Kan ha fel men r inte det mesta av den tunga narkotikan i kassaskp med tidls?
Citera
2014-01-29, 23:44
Medlem
SearchAndFinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Kan ha fel men r inte det mesta av den tunga narkotikan i kassaskp med tidls?

Jag vet faktiskt inte riktigt. Det lter rimligt att det skulle vara s men vet av erfarenhet att iallafall viss narkotika inte r/varit det. Det r mjligt att jag har undgtt att upptckt det med, tycker mest det ser ut som att receptarien ppnar de ondligt lnga ldorna med ngon slags nyckel men det kan ju vara tidls som inte syns med.
Citera
2014-01-30, 14:08
Medlem
Citat:

Det r ju dock inget tjuvarna missat. Massvis av apotek har blivit rnade det senaste ren, bara i Gteborg pratar vi 10-20 st det sista ret. S nja, apotek r nog uteslutet.
Citera
2014-01-30, 16:47
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Jag vet faktiskt inte riktigt. Det lter rimligt att det skulle vara s men vet av erfarenhet att iallafall viss narkotika inte r/varit det. Det r mjligt att jag har undgtt att upptckt det med, tycker mest det ser ut som att receptarien ppnar de ondligt lnga ldorna med ngon slags nyckel men det kan ju vara tidls som inte syns med.

Oavsett mste rnarna i s fall anvnda vld fr att tvinga skrckslagna apotekare att visa i vilka ldor dessa r, knns ganska tidsdande och rnare vill ju det skall g snabbt s ,nej jag tror inte heller p detta, utan det r stllen som fortfarande hantera kontanter.
Kom att tnka p vxlingskontor!

Kanske dom GW syftade p.
Citera
2014-01-30, 18:07
Medlem
ungtkaffes avatar
Vilket larvigt spaningsarbete... GW hll ven med om det var tok fr enkelt uppgift fr konstaplarna.
Citera
2014-01-31, 15:06
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Oavsett mste rnarna i s fall anvnda vld fr att tvinga skrckslagna apotekare att visa i vilka ldor dessa r, knns ganska tidsdande och rnare vill ju det skall g snabbt s ,nej jag tror inte heller p detta, utan det r stllen som fortfarande hantera kontanter.
Kom att tnka p vxlingskontor!

Kanske dom GW syftade p.

Tnk om GW bara frskte jvlas med alla med rn-beteende genom att antyda att det finns en omjlkad guldko drute. Att man bara mste komma p vilken typ av rrelse som ska rnas s r lyckan gjord.

Tror sklart inte s r fallet, men skoj vore det.
Citera
2014-01-31, 21:10
Medlem
Med lite insider info kanske man kan skert f loss en del kontanter vid olika njesparker om man kan kalla dom s. Typ. Kolmrdens djurpark. High chaparall. Skara sommarland mm. Mkt kontanter. Lg bevakning. Bra flyktvgar. Grnan liseberg undantaget. Sen som ngn annan sa. Olika hstkapplppningsbanor. Omjligt att veta vad gw syftade p men nyfiken blir man ju.
Citera
2014-02-01, 11:39
Medlem
I nsta program ?

http://www.exponerat.info/polisen-ha...ra-invandrare/

Nej tror inte det
Senast redigerad av ascheberg 2014-02-01 kl. 11:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in